جشنواره دوسالانه استانبول

۳۰

آبان
۱۳۹۶

جشنواره دوسالانه استانبول

ارسال شده توسط: نورگشت/ 975 ۰
جشنواره دوسالانه استانبول یا همان فستیوال دوسالانه استانبول یکی از محبوب‌ترین مراسم‌های می‌باشد که در شهر استانبول برگزار می‌شود. اگر با تور استانبول به ترکیه سفرکرده‌اید پیشنهاد می‌شود که در این مراسم حتماً شرکت داشته باشید. دلایل شهرت استانبول برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف در این شهر است. که کار هماهنگی و مدیریت آن‌ها بر عهده مسئولان استانبولی می‌باشد. همچنین در شهرهای مختلف ترکیه نیز جشنواره‌های گوناگونی برگزار می‌شود.

جشنواره های سنتی در استانبول

ترکیه کشوری با خصوصیات فرهنگی و سنتی غنی محسوب می‌شود. اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی در ترکیه وجود دارد که عمده‌ترین دلیل جلب‌توجه گردشگران به‌سوی این کشور به شمار می‌روند. گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان بافرهنگ‌های متفاوت به این کشور سفرکرده و خواستار دیدن فرهنگ آن از نزدیک هستند. مذاهب و ادیان بسیاری در ترکیه وجود دارد. مسلمانان و پیروان دیگر ادیان سال‌های طولانی است که در این کشور در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. که هرکدام از این ادیان خصوصیات متمایز خود و انتخاب‌ها و علاقه‌های خودشان رادارند. همچنین پیروان ادیان مختلف با توجه به سنت‌ها و آیین‌های مذهبی‌شان مراسم‌ها و رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کنند. برگزاری جشنواره‌های مختلف در ترکیه یکی از اهداف دولت به‌منظور ترویج فرهنگ این کشور می‌باشد. در کشور ترکیه خوانندگان و بازیگران بسیاری وجود دارد که به‌واسطه هنرشان از محبوبیت و شهرت زیادی برخوردارند. همچنین ترکیه ازلحاظ هنری و صنایع‌دستی نیز کشوری غنی محسوب می‌شود. هنرمندان مشهور بسیاری در این کشور هستند که با خلق شاهکارهای خود کمک زیادی به اقتصاد ترکیه کرده‌اند. همه‌ساله جشنواره‌های زیادی در بزرگ‌ترین شهر ترکیه همچون استانبول برگزار می‌گردد. مکان‌های متعددی در استانبول وجود دارد که از آن‌ها برای سازمان‌دهی و برگزاری این جشنواره‌ها استفاده می‌شود. جشنواره دوسالانه استانبول یکی از این جشنواره می‌باشد که هدف از برپایی آن ترویج هنرهای زیبا در بین کشورهای مختلف می‌باشد. این جشنواره در استانبول مدرن که در تنگه بسفر واقع‌شده برگزار می‌شود و چشم‌انداز زیبا و فوق‌العاده‌ای از نقطه سراگلیو را می‌توان مشاهده کرد. کارهای هنری زیادی در این جشنواره به معرض نمایش گذاشته می‌شود که توسط هنرمندان ترک و نیز هنرمندان خارجی خلق‌شده است. بازدیدکنندگان ضمن تماشای این آثار زیبا می‌توانند نسبت به خرید آن‌ها نیز اقدام نمایند.

دیدن از جشنواره دوسالانه استانبول

هرساله گردشگران بسیاری از این جشنواره دوسالانه استانبول دیدن می‌کنند. شخصی که هیچ‌گونه معلوماتی درباره هنر و صنایع‌دستی نداشته باشد هرگز نمی‌تواند در مورد این آثار فکر کرده و نظری دهد. چراکه آثار به نمایش درآمده ازجمله آثار بسیار برتر و سطح بالایی هستند که توسط هنرمندان مختلف خلق‌شده‌اند. چنین جشنواره‌ای درجاهای مختلف دیگری نیز برگزار می‌شود. برگزاری این جشنواره به دولت کمک می‌کند که از طریق جمعیت عظیم گردشگران محلی و خارجی درآمد قابل‌توجهی داشته باشد. گردشگران خارجی که با تور استانبول در این جشنواره شرکت کرده‌اند و با خرید آثار به نمایش درآمده آن‌ها را به‌عنوان سوغات با خود به کشورشان می‌برند. بسیاری از دوستداران و علاقه‌مندان هنر با دیدن آثار این جشنواره به‌راحتی قادرند در مورد انگیزه اصلی هنرمندان که در پشت اثر پنهان‌شده قضاوت نمایند. بسیاری از این آثار برای نشان دادن تصویری از یک فعالیت یا رویداد خاص خلق‌شده‌اند. مردم زیادی هستند که علاقه بسیاری به چنین آثاری دارند.

سرویس های رفاهی و حمل و نقل

امکانات سیستم حمل‌ونقل در شهر استانبول از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و این امکانات به‌راحتی در اختیار گردشگران قرار دارد. که آن‌ها به‌سادگی می‌توانند با تلفن به شرکت‌های تاکسی‌رانی یا با کمک گرفتن از مسئولان هتل اقدام به کرایه تاکسی نمایند. اما هزینه رفت‌وآمد با تاکسی معمولاً بالاست. علاوه بر تاکسی، وسایل مختلف دیگری برای رفت‌وآمد در استانبول وجود دارد. سرویس اتوبوس‌رانی در این شهر، خدمات بسیار خوب و مطلوبی را برای گردشگران فراهم می‌کند. همچنین گردشگران زیادی ترجیح می‌دهند با استفاده از قطارهای محلی در شهر رفت‌وآمد کنند. وجود ایستگاه‌های مختلف در سطح شهر استفاده از این قطارها را بسیار راحت و کارآمد نموده است. همچنین وجود هتل‌ها و اماکن اقامتی متعدد در استانبول تهیه مکانی برای اقامت آنان را بسیار ساده کرده است. در این هتل و اماکن اقامتی، غذاهای سنتی و بین‌المللی به مشتریان عرضه می‌شود. گردشگران بسیاری هستند که واقعاً دوست دارند در محل‌های تمیز اقامت داشته باشند و هتل‌های استانبول از این نظر انتخاب مطلوبی به شمار می‌روند. این هتل‌ها بسیار تمیز بوده و نیاز گردشگران را در مورد هر آنچه دوست داشته باشند، برآورده می‌سازند.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید