بازارهای سنتی استانبول

۲۹

آبان
۱۳۹۶

بازارهای سنتی و چند شنبه بازارهای استانبول

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1045 ۰

امروزه خیلی از افراد جامعه مایحتاج خود را به صورت روزانه تهیه میکنند. و برای خرید این مایحتاج به بازارهای سنتی و قدیمی سطح شهر میروند.کشور ترکیه از این قانون مستثنا نیست. شهر استانبول به خاطر قدمت بسیار زیاد و وجود بازارهای سنتی یکی از بهترین مکانها برای خرید کردن می باشد.بازارهای سنتی ترکیه به کوچه های تنگ و باریک هم معرف است. با این وجود این کوچه ها اقتصاد در حال گردش می باشد در این بازارها از فرش گرفته است تا قالی و سفال و هزار مورد دیگر به فروش میرسد.این بازارهای سنتی و چند شنبه بازارهای فستیوال استانبول بیشتر به خاطر فروش اجناس قدیمی و صنایع دستی مورد توجه گردشگران قرار میگیرد و اکثر کسانی که با تور استانبول وارد شهر استانبول می شوند حتما گذری هر چند کوتاه به این بازارها خواهند داشت.در این بازارها اجناسی همچون سوغات استانبول، فرش‌ها، قالی‌های ترکی، انواع صنایع دستی، سفال، ظروف مسی، ظروف برنجی، قلیان و پارچه عرضه می شود. بازارهای سنتی و چند شنبه بازارهای فستیوال استانبول بسیار زیاد می باشد اما ما در زیر ۵ مورد از انها رو به اختصار براش ما عزیزان بیان میکنیم:

چند نمونه از بازار های سنتی استانبول:

جمعه بازار استانبول

این بازار فقط در روز جمعه برپا می شود.در این بازار اجناسی همچون کیف،کفش و پوشاک عرضه می شود.

چهارشنبه بازار فاتح

اگر قصد خرید به صورت کلی دارید چهارشنبه بازار فاتح محلی مناسب برای شما خواهد بود. در این بازار اجناسی همچون خوراک،پوشاک و لوازم خانگی عرضه می شود و اکثر قیمت های این اجناس دارای قیمتی مناسب می باشد.

گرند بازار استانبول

گرند بازار استانبول که به بازار سرپوشیده استانبول هم معروف است بازاری بسیار قدیمی می باشد که از نظر معماری هم جای بحث و گفتگو دارددر این بازار از سوغاتی گرفته تا لباس های سنتی ترکی و فرش  عرضه می شود.

شنبه بازار بشیکتاش

شنبه بازار بشیکتاش محلی مناسب برای کسانی می باشد که علاقمند به کاردستی و کارهای هنرمندان ترک هستند. در این بازار شما میتوانید از بدلیجات گرفته تا روتختی های خود را از این بازار تهیه نمایید. تمامی اجناس عرضه شده در این بازار از نظر قیمتی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد .

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول به بازار مصری ها معروف می باشد چرا که ادویه فروشان قدیمی این بازار اکثرا اهل کشور مصر بوده اندو ادویه های خود را در این بازار عرضه می کردند. امروز علاوه بر عرضه ادویجات شما میتوانید اجناس دیگری همچون اجیل، روغن، میوهای خشک و موارد دیگری در این بازار تهیه کنید.ساگر با تور استانبول سفر کرده اید و از قیمتهای این بازار ادویه اطلاع ندارید باید عرض کنم خدمتتان که از نظر قیمت اجناس عرضه شده قیمت بالای دارند.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید