جزایر پرنس Prince Islands استانبول

۲۰

آذر
۱۳۹۶

جزایر پرنس Prince Islands استانبول

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1401 ۰

جزایر پرنس Prince Islands استانبول الماس درخشان دریای مرمره

شهر استانبول ترکیه به خاطر قرار داشتند در  موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای که دارد همواره یکی از زیباترین مقاصد گردشگری برای مردم سرتاسر دنیا می باشد.
تور استانبول تمام خواسته‌ های توریست ها را  براورده می کند نه تنها به علت مراکز تجاری فوق العاده، ساختمان های اداری زیبا، مساجد و بناهای فرهنگی و تاریخی خود، بلکه به علت وجود جزایر زیبا، مناظره سرسبز و هوای دل انگیز که این امر را برآورده میکند.جزایر پرنس Prince Islands استانبول  یکی از جذاب ترین این مکان ها می باشد.
با ما همرا باشید تا با جزایر پرنس Prince Islands استانبول بیشتر اشنا شوید.

جزایر پرنس Prince Islands استانبول الماس درخشان دریای مرمره

 درباره جزایر پرنس Prince Islands استانبول و تاریخچه آن

جزایر پرنس Prince Islands استانبول شامل ۹ جزیره می باشند که در دریای زیبای مرمره قرار دارند و یکی از مقاصد مورد علاقه توریستان برای گردش و تفریح می باشد.
مجمع‌ الجزایر پرنس Prince Islands استانبول که به جزایر سرخ مشهور هستند مجموعه جزایر تسکیل دهنده ساحل استانبول در دریای مرمره هستند.این جزایر استان آدالار را در استانبول تشکیل می دهند.
در این بین دو جزیره بزرگ تر از بقیه این مجموعه جزایر را تشکیل می دهند که بیوک آدا جزیره بزرگ با مساحتی بالغ بر پنج و نیم کیلومتر مربع هیبلی ادا جزیره خورجین شکل به اندازه دو و نیم کیلومتر مربع جزیره بورگاس آدا سنگر و قلعه نظامی به مساحت یک و نیم کیلومتر و جزیره کینالی آدا جزیره حنا به اندازه یک و سه دهم کیلومتر می باشد.
جزیره یاسی ادا جزیره تخت و مسطح سیوری ادا  تیغه تیز و بران جزیره کاشی اداشی قاشق شکل و  جزیره خرگوش مجموعه مساحتی کمتر از یک کیلومتر و شش دهم مایل را دارند.
در دوره بیزانس شاهزادگان ای که از دربار تبعید می شدند به جزایر پرنس Prince Islands استانبول فرستاده می‌شدند و بعد ها اعضای خانواده سلطان عثمان به آنجا تبعید شدند و اسم کنونی این جزایر از این حیث به آنها داده شد. آنها با ناوهای دریایی عثمانی و درطول محاصره قسطنطنیه در سال ۱۴۵۳ به آنجا برده شدند در حین قرن نوزدهم این جزایر مکانی بسیار محبوب برای دولت مردان تبدیل شدند زیرا که منبع درآمد بسیار خوبی برای آنها پیدا شده بود.
در جزیره هیبلی ادا Halki تنها مدرسه رسمی الحیات در آن دوران بود که روز یکم اکتبر ۱۸۴۴ پس از میلاد در جزیره پیدا شد دومین جزیره بزرگ مجموع الجزایر پرنس در دریای مرمره توسط یونانی ها و ارتودوکس ها مورد بازدید قرار می گرفت.مدرسه الهی در بالاترین نقطه تپه امید و در محل صومعه تثلیث مقدس در دوره بیزانس قرار داشت.
این مدرسه مکتب اصلی الهیات ارتودوکس های کلیساهای شرق جزایر پرنس Prince Islands استانبول برای شاهزادگان آن موقع قسطنطنیه بود تا اینکه شورای ترکیه قانونی در سال ۱۹۷۱ تصویب کرد مبنا بر ممنوعیت تحصیلات عالی در موسسات خصوصی.پس از تصویب این قانون راهبان این مدرسه به فعالیت خود در صومعه ادامه دادند و معمولاً مراسم سخنرانی برگزار می‌کردند.
در سال ۱۹۱۲پس از میلاد مسیح تعداد ۱۰۲۵۰ نفر یونانی و ۶۷۰ نفر ترک در این جزایر زندگی می کردند. در گذشت زمان جمعیت این جزایر بیشتر در اختیار قم ترک ها قرار گرفت که به دلیل هجوم ثروت و سرمایه دزدان دریایی ترکیه به وقوع یافت فرآیندی که در اولین روزهای تاسیس جمهوری ترکیه آغاز شد زمانی که قایقرانان باشگاه بریتانیا در فصل تابستان به منظور بازدید از دولتمردان ترکیه راهی استانبول شدند.
این مجموعه جزایر نه تنها برای اینکه جامعه چند فرهنگی مدرن ترکیه اجازه زندگی به تمامی افراد را می داد بلکه به علت مناظر زیبا و در امد زای بخشی از جامعه چند فرهنگی  ترکیه شد. همانطور که  طول زمان امپراتوری عثمانی در این مکان وجود داشت.
پیش از دهه ۱۹۵۰ هر یک از جزایر پرنس Prince Islands استانبول ساکن جوامع قابل توجهی از اقلیت‌های قومی, ترکیه را در بر داشتند که در حال حاضر به میزان بسیار کمتری مشاهده می شوند. از آنجا که اکثر قریب به اتفاق ساکنان و بازدیدکنندگان تور استانبول ترکیه گردشگران هستند میراث آنها از اهمیت و فرهنگی و تاریخی برخوردار است نه از نظر جمعیت شناختی.
کلبه ها و خانه های باقی مانده در جزایر از دوره حکومت ملکه ویکتوریا حفظ شده است.

جزایر پرنس Prince Islands استانبول الماس درخشان دریای مرمره

دسترسی جزایر پرنس Prince Islands استانبول

برای رسیدن به جزایر پرنس Prince Islands استانبول شما باید از کشتی های مسافربری که در ساحل اروپایی کاباتاش  قرار دارند استفاده کنید.
از ساحل کاباتاش می توان به راحتی دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی داشت از شهر تکسیم شما می توانید سوار  قایق های ریسمانی و یا کابلیf1 شوید. یکی دیگر از راه ها ترن های  دریایی t1 است که  ایستگاه آن در سلطان احمد واقع شده است.
با اینحال اتوبوس های دریایی سریعترین راه برای رسیدن به جزایر پرنس Prince Islands استانبول هستند که حدود ۵۵ دقیقه تا یک ساعت وقت  می برند و هزینه رفت ۱۰  لیر ترکیه می باشد قایق های معمولی کندتر از اتوبوس های دریایی می باشند که حدود ۱۰۰ دقیقه طول میکشد البته قیمت آنها نیز ارزان تر می باشد و ۵ لیر ترکیه ارزش دارد.

جزایر پرنس Prince Islands استانبول الماس درخشان دریای مرمره

تفریحات و مزایا جزایر پرنس Prince Islands استانبول

اگر از شلوغی ترافیک و هیاهوی شهر های بزرگ خسته شده اید اگر به دنبال محیطی دنج آب و هوای پاک و بدون سر و صدای اتومبیل هستید اگر دوست دارید در جایی سرسبز و آرام تعطیلات تان را با آرامش به استراحت سپری کنید حتماً باید به جزایر پرنس Prince Islands استانبول سربزنید. کالسکه های, زیبا مناظر سرسبز, کافه ها و مغازه های با صفا و سازه های قدیمی و کهن از دیگر مزایای تفریحی تور استانبول است.

جزایر پرنس Prince Islands استانبول الماس درخشان دریای مرمره

بازدید جزایر پرنس Prince Islands استانبول

شما می توانید به راحتی به بازدید جزایر پرنس Prince Islands استانبول که تقریباً از ساحل زیبای استانبول یک ساعت فاصله دارند بروید.
امیدوارم از این مطالب لذت برده باشید.

ادرس جزایر پرنس Prince Islands استانبول:

Prince Islands/Istanbul, Turkey

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید