جشنواره گل استانبول

۰۱

آذر
۱۳۹۶

جشنواره گل لاله استانبول

ارسال شده توسط: نورگشت/ 1165 ۰

گل لاله در زبان‌های اروپایی Tulip و Tulpe  گفته می‌شود که به دلیل شباهت این گل با عمامه از کلمه تولبند به معانی عمامه می‌باشد. گل لاله دارای حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه مختلف می‌باشد.محل اصلی رویش  گل لالهٔ در آسیای مرکزی می‌باشد. گل لاله بیشتر در کشورهای افغانستان، ترکیه، ایران و غرب سوریه و همچنین در سواحل دریاچه آرال رشد می‌کند. گل لاله در بین کشورهای اسلامی همچون ایران و ترکیه اهمیت بخصوصی دارد.فستیوال گل لاله استانبول یا همان جشنواره گل لاله رویدادی است که همه‌ساله در سرتاسر جهان و بخصوص شهر استانبول برگزار می‌شود.

جشنواره گل لاله استانبول بیشتر در آلبانی، اتاوا، کبک، انتاریو، مونترال، هلند، میشیگان، یوتا، واشنگتن هرساله طرفداران زیادی دارد. گل‌های لاله به‌عنوان پیشگویی و خوشبختی بهار به شمار می‌روند و در ماه آوریل از سال ۲۰۰۶ دولت‌شهر استانبول میلیون‌ها لاله را در پارک‌ها، راه‌ها، میدان‌های ترافیکی و غیره،  واقع در هرجایی که زمین باز است قرار داده است. این کار هرساله صورت می‌گیرد طی برآوردی که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت تعداد گل‌های که در ماه آوریل ۲۰۱۶ مورداستفاده قرار گیرد ۳۰ میلیون شاخه گل تخمین زده می‌شود.لاله‌ها در انتهای ماه مارس یا آغاز ماه آوریل بسته به شرایط آب و هوایی شروع به شکوفایی می‌کنند.

بهترین زمان برای دیدن جشنواره گل لاله استانبول

آن‌ها چندین هفته بیشتر نمی‌توانند شکوفه بمانند. پس بهترین زمان برای تماشای این جشنواره ماه آوریل میباشد. لاله یکی از نمادهای سنتی شهر استانبول است.جشنواره گل لاله استانبول فقط در مورد لاله‌ها نیست. در این جشنواره گل‌های بسیاری وجود دارد همچنین شما می‌توانید لوازم موردنیاز در نگهداری گل را هم در اینجا تهیه نمایید که این لوازم می‌تواند شامل: گلدان، بطری‌های آب:خاک گل و غیره باشد.جشنواره گل لاله استانبول در کشور ترکیه یکی از زیباترین جشنواره‌های بسیار زیبا به شمار می‌رود. که هرساله در شهر استانبول دایر می‌باشد. این جشنواره به‌صورت دائمی در پارک امیرگان شهر استانبول برگزار می‌شود.

جشنواره گل لاله استانبول یکی از پرترفدارترین جشنواره ها

اگر با تور استانبول وارد این شهر شده باشید در طول مسیر حتماً متوجه خواهید شد که مردم استانبول به طبیعت و گل علاقه خاصی دارند. اکثر مردم استانبول در منازل و یا محل کار خود چندین شاخه یا گلدان گل‌دارند مردم استانبول به این اعتقاددارند که گل نماد شاید و خوشبختی است. جشنواره گل لاله یکی از پر طرفداران ترین جشنواره‌ها در دنیا به شمار می‌آید و مردم استانبول برای فرارسیدن این رویداد بزرگ برای سال آینده لحظه‌شماری می‌کنند.

اگرچه این جشنواره یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول به شمار می‌رود و که در بین مردم دنیا شناخته‌شده است شهر استانبول دارای آثار تاریخی بی‌نظیری هم می‌باشد و همچنین دارای مراکز خرید بسیاری می‌باشد. این شرکت در این جشنواره شما هم می‌توانید در جشنواره دیگری هم شرکت نمایید. بلافاصله بعد از اتمام این جشنواره شما می‌توانید در فستیوال خرید استانبول هم شرکت نمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا یک نظر بنویسید.
لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
لطفا یک ایمیل درست وارد کنید