محله‌ی کاله ایچی در کوش آداسی kuşadası kaleiçi çeyrek یک مکان ایده آل و همه چی تمام در تور کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که هرسال میزبان گردشگران زیادی از اقسام نقاط دنیاست. این شهر که در امتداد دریای اژه قرار گرفته است علاوه بر داشتن پلاژهای بسیار زیبا و تفریحات آبی دارای آثار باستانی و محله‌هایی بسیار باارزش و قدیمی می‌باشد.
یکی از دلایلی که کوش آداسی را به یک شهر تاریخی تبدیل می‌کند این است که این منطقه درگذشته‌ی بسیار دور هم ساکنانی داشته است. گفته می‌شود در زمان خیلی دور این منطقه ساکنانی ایرانی داشته و جزوی از قلمرو ایرانیان به حساب می‌آمده اما بعدها رومیان به این منطقه آمده و در اینجا ساکن شده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خانه‌ی مریم مقدس نیز در کوش آداسی قرار گرفته.
بعدها یونانیان باستان این مکان را به تصرف خود درآوردند و برای سالیان متمادی این شهر به عنوان قسمتی از امپراتوری بیزانس به شمار می‌آمد تا آنکه با حمله ترک‌های عثمانی به قسطنطنیه و این شهر نیز جزوی از خاک عثمانی شد. با توجه به گذراندن این تاریخ که از زمان ایرانی‌ها تا امپراتوری عثمانی در کوش آداسی رخ داده است بی دلیل نیست که این منطقه جزو با ارزش‌ترین و قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی دنیا به حساب می‌آید. ما در این مقاله قصد داریم یکی از قدیمی ترن محله‌های کوش آداسی را که سازه‌هایی از دوران عثمانی همچنان در اینجا وجود دارد و ارزش تاریخی بسیار دارند را به شما معرفی کنیم. این محله، محله‌ی کاله ایچی است، محله‌ی کاله ایچی یکی از مکان‌هایی است که بازدید از آن می‌تواند یک روز مفرح و هیجان انگیز را برای گردشگران تور کوش آداسی به ارمغان آورد.

محله‌ی کاله ایچی در کوش آداسی kuşadası kaleiçi çeyrek یک مکان ایده آل و همه چی تمام در تور کوش آداسی

نگاهی کلی بر محله‌ی کاله ایچی در کوش آداسی

محله‌ی کاله ایچی که در شمال غربی کوش آداسی واقع شده است در زمان عثمانی تحت نظارت اوکزا کارا محمد پاشا بود. وی یکی از وزیران برجسته در طول امپراتوری عثمانی بود که خدماتی ارزشمندی برای قلمرو عثمانی انجام داد. او یکی از معدود وزیرانی بود که توانست فرماندهی یکی از ولایت‌های عثمانی به نام آیدین را بر عهده بگیرد. آیدین یکی از مهم‌ترین بنادر کوش آداسی محسوب می‌شود. محله‌ی کاله ایچی نیز در آیدین قرار گرفته است.

محله‌ی کاله ایچی در کوش آداسی kuşadası kaleiçi çeyrek یک مکان ایده آل و همه چی تمام در تور کوش آداسی

آثار باستانی محله‌ی کاله ایچی در کوش آداسی

محله‌ی کاله ایچی دارای چندین مکان تاریخی است که می‌تواند برای گردشگران تور کوش آداسی بسیار جالب و دیدنی باشد. ما در اینجا به سه مورد از مهم‌ترین این سازه‌های با ارزش اشاره می‌کنیم. این مکان‌ها همه به دست اوکزا کارا محمد پاشا جهت پیشرفت درزمینهٔ تجارت و جذب تجار از مکان‌های مختلف در محله کاله ایچی که در نزدیکی بندر کوش آداسی بود ساخته شد.

  • مسجد کاله ایچی واقع در محله‌ی کاله ایچی یکی از ارزشمندترین مساجد تاریخی کوش آداسی به شمار می‌رود که در سال ۱۶۱۸ توسط اوکزا کارا محمد پاشا ساخته شد. مسجد کاله ایچی امروزه نیز به عنوان محل عبادت مسلمانان استفاده می‌شود.
  • حمام کاله ایچی واقع در محله‌ی کاله ایچی که در تور کوش آداسی خود هرگز نباید بازدید از این حمام را از دست بدهید. این حمام همچنان با برجاست و پذیرای گردشگران عزیز است. از جاذبه‌های این حمام می‌توان به کفش‌های چوبی معروف به تاکون یالار اشاره کرد که با کنده کاری‌های زیبایی تزئین شده‌اند و به جای دمپایی‌های ابری مورد استفاده قرار می‌گیرند. حمام‌های ترکی جزو یکی از فرهنگ‌های قدمت دار ترکی به حساب می‌آید که امروزه نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به یاد داشته باشید در بازدید از محله‌ی کاله ایچی حتماً به این حمام رفته و از ماساژ آن بهره‌مند شوید.
  • کاروانسرای اوکزا محمد کارا پاشا واقع در محله‌ی کاله ایچی که در امتداد مسیرهای تجاری که از آسیا می‌آمدند و مهم‌ترین آن‌ها جاده ابریشم بود ساخته شد. این کاروانسرا مکان بسیار امنی جهت نگهداری حیوانات و محصولات تجار در محله‌ی کاله ایچی به حساب می‌آمد. پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی این کاروانسرا در محله‌ی کاله ایچی به یک مخروبه تبدیل شد؛ اما در سال ۱۹۶۵ ابن مکان مورد بازسازی قرار گرفت و به یک هتل بسیار شیک در محله کاله ایچی تبدیل شد.

محله‌ی کاله ایچی در کوش آداسی kuşadası kaleiçi çeyrek یک مکان ایده آل و همه چی تمام در تور کوش آداسی

مراکز تفریحی و خرید در محله‌ی کاله ایچی در کوش آداسی

محله‌ی کاله ایچی دارای یک بازار محلی است که یکی از قدیمی‌ترین بازار شهر کوش آداسی محسوب می‌شود این بازار در اطراف یک خیابان تقریباً پهن قرار گرفته است. همچنین در این خیابان محله‌ی کاله ایچی شما شاهد بارها و کافه رستوران‌هایی هستید که اغلب میز و صندلی‌هایشان را در کنار خیابان قرار داده و تا نیمی از شب پذیرای مشتریان و گردشگران تور کوش آداسی می‌باشند. در نزدیکی محله‌ی کاله ایچی تعداد بارها و رستوران‌ها بسیار زیاد می‌باشد که برای گردشگران تور کوش آداسی جزو یکی از امتیازات سفرشان به حساب می‌آید.

آدرس محله‌ی کاله ایچی در کوش آداسی

Camikebir Mahallesi, 09400 Kuşadası/Aydın Province, Turkey

امیدواریم اوقات خوشی را در سفر به تور کوش آداسی و بازدید از محله‌ی کاله ایچی در کنار خانواده‌تان تجربه کنید.