قلعه کوش آداسی مکانی تاریخی و دیدنی

کشور ترکیه بیشترین سهم تشکیل دهنده سواحل مجاور دریای مرمرِ را دارد. هر سال مسافران و گردشگران از سر تا سر دنیا برای رسیدن به مقاصد خود به این کشور تاریخی و فرهنگی سفر می‌کنند که هر کدام از این اشخاص دلایل خاص خود را دارند اما در فصل تابستان اکثر مسافران بیشتر برای لذت بردن از منظره‌های زیبا, هوای پاک, آفتاب دل‌چسب و گذراندن وقت در کنار ساحل و دریاها به تور کوش آداسی قدم می‌گذارند.
به غیر از جزایر پرنس که ساحل شهر استانبول را در دریای مرمرِ شکل می‌دهند و بسیار مناظر زیبای دارند جزیره کوش آداسی بسیار دیدنی و خوش آب و هوا می‌باشد با ما همراه باشید تا بیشتر با دیدنی‌های این جزیره فوق العاده آشنا شویم.

قلعه کوش آداسی مکانی تاریخی و دیدنی

درباره و تاریخچه قلعه کوش آداسی

جزیره کوش آداسی که در زبان ترکی به معنای پرنده است و در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی ایالت آیدین در نوار ساحلی منطقه اژه واقع شده است که بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی ۵۸ هزار و ۶۵۰ نفر جمعیت دارد البته این عدد بر اساس برآوردهای سال ۲۰۰۹ به ۶۲ هزار و ۶۳۷ نفر رسید که نشان دهنده بالا رفتن میزان جمعیت جزیره کوش آداسی را به دلایل مختلف است.
شهر کوش آداسی از لحاظ جغرافیایی در جنوب ایالت ازمیر قرار دارند دیگر همسایگان این جزیره از سمت شمال سلجوق  و شوکه Soke در جنوب شرق هستند.
جزیره کوش آداسی برخلاف اینکه مساحت زیادی ندارد اما گردشگران بسیاری را به دلایل مختلف به اینجا می‌کشاند یکی از این دلایل قلعه زیبای شناور در آب می‌باشد قلعه کوش آداسی که توسط معماران و مهندسین دوره حکومت عثمانی طراحی و ساخته شده است در اصل برای حفاظت جزیره در برابر مخاطرات از جمله دزدان دریایی که بارباروسا مشهور نیز به این شهر حمله کرده است و در کل برای حفظ امنیت جزیره در برابر این‌گونه حملات پایه ریزی و ساخته شده کوش آداسی به علت قرار داشتن در کنار حاشیه دریا اهمیت بسیاری از لحاظ امنیت‌های مرزی و مسئله‌های تجاری داشته است قلعه کوش آداسی نیز به همین علت و برای مسائل دفاعی و حفاظت از تجارت ارزشمند اقیانوس ساخته شده است.
برج مرکزی قلعه که مربوط به دوره بیزانس در قرن سیزدهم می‌شود درمیان درخت‌های فراوان و بلند بر روی تپه کوچک بنا شده برج‌های افسانه‌ای و بتونی از دیوارهای محکم کل جزیره را محاصره می‌کنند و روی آب غوطه‌ور هستند تا به تا به دریا برسند و  در امتداد تپه‌های جزیره قرار بگیرند که منظره بی نظیر را به وجود آورده‌اند.

قلعه کوش آداسی مکانی تاریخی و دیدنی

بازدید قلعه کوش آداسی

درون برج مرکزی قلعه کوش آداسی موزه تأسیس شده است که شما عزیزان می‌توانید از آنجا نیز در کنار این قلعه تاریخی بازدید کنید. اما قلعه کوش آداسی در تمامی مواقع سال می‌توانید بازدید کنید اما همانطور که استحضار دارید فصل تابستان به دلایل بی‌شماری بیشتر برای قدم گذاشتن در تور کوش آداسی پیشنهاد می‌شود.
همانطور که قبلاً گفتیم قلعه کوش آداسی برای مسائل امنیتی و حفاظتی تأسیس شده بود و در کل شهر کوش آداسی درگیر جنگ‌های دریای متعددی بوده است اما امروزه این اوضاع کاملاً فرق کرده این جزیره به یکی از آرام‌ترین مکان‌های موجود در این کره خاکی تبدیل شده است. توصیه می‌شود بعد از اینکه از موزه درون قلعه و مناظر بی نظیر قلعه استفاده کردید سری هم به چای خانه‌ها و کافه رستوران‌های نزدیک آب بزنید و اگر مایل بودید می‌توانید میز یکی از همین رستوران‌ها را رزرو کرده از میل کردن غذای خود کنار ساحل لذتی دو چندان ببرید.
بازدید از قلعه کوش آداسی برای سالمندان توصیه نمی‌شود زیرا که پله‌های بسیاری برای رفتن به قلعه وجود دارد و همچنین ممکن است برای کودکان و خردسالان خیلی سرگرم کننده نباشد اما قطعاً برای افراد اهل تاریخ و معماری جاذبه‌های بسیاری دارد.

قلعه کوش آداسی مکانی تاریخی و دیدنی

دسترسی قلعه کوش آداسی

قلعه کوش آداسی در جزایر پرندگان با کمی فاصله از بندر کوش آداسی قرار دارد و تنها راه دسترسی به این قلعه از طریق مسیر باریک کشیده شده در کنار بندر است. قابل به ذکر است که قلعه کوش آداسی مبلغ ورودی ندارد شما می‌توانید از این مکان بدون هزینه بازدید کنید.

در آخر امیدوارم که از سفر خود در تور کوش آداسی لذت ببرید و از اینکه ما و همکارانمان را برای قدم گذاشتن در این سفر انتخاب کردید سپاسگزاریم.