غار زئوس Zeus cave کوش آداسی مکانی خارق العاده و متحیر کننده

یکی از معدود شهرها و سفرهایی که مسافران و گردشگران تا مدت‌ها بعد به یاد آن هستند تور کوش آداسی است. کوش آداسی شهر خیلی وسیعی نیست اما هر ساله گردشگران بسیاری از دور دنیا راهی تور کوش آداسی می‌شوند که البته تمام این افراد برای یک هدف واحد در این سفر قدم نمی‌گذارند و هر کدام از آن‌ها مقاصد و علایق خاص خود را دارند.
شهر کوش آداسی تمامی این نیازها و علایق این اشخاص را با تفریحات و سرگرمی‌های متعددی  که دارند برطرف می‌کند. یکی از بی نظیرترین این سرگرمی‌ها بازدید کردن از غار زئوس Zeus cave کوش آداسی یا غار سیر تلائینی است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مکان تاریخی و گردشگری آشنا شویم.

غار زئوس Zeus cave کوش آداسی مکانی خارق العاده و متحیر کننده

درباره و تاریخچه غار زئوس Zeus cave کوش آداسی

غار زئوس Zeus cave کوش آداسی یک غار نمایشگاهی است که در شهرستان کوش آداسی واقع در ایالت آیدین در منطقه غرب کشور ترکیه واقع شده در آب‌های دریای اژه است. غار زئوس Zeus cave کوش آداسی  واقع شده در پارک ملی دلتا یا همان شبه جزیره بیوک مندرز و دالیک است که چسبیده به قسمت غربی شهر Guzelcamli در منطقه کوش آداسی است.
ورودی غار تقریباً حدود ۲۰۰ متر به سمت از در ورودی پارک ملی قرار دارد. مسیر ورودی  دهانه غار حدود ۲۰ متر طولانی لغزنده  به سمت پایین است و دهانه غار از دیدگاه مردم پنهان است زیرا که زیر شاخه درختان گیاهان و گل‌ها پوشیده شده است و از درون محوطه پارک ملی درون غار مشخص نیست.
غار زئوس Zeus cave کوش آداسی در نتیجه یک گودال تشکیل شده است که از طریق آب جمع شده در این گودال یک رودخانه زیرزمینی تشکیل می‌شود این مکان تاریخی به شکل سیستم یک استخر عمل می‌کند. آب‌های معدنی کربناتِ رنگ آبی غار با آب شور کوهستان و نمک چسبیده به دیواره غار و کوهستان با هم مخلوط می‌شوند. استخر عمیق همواره توجه بازدید کنندگان محلی و خارجی را در طول سالیان سال برای شنا کردن و حمام در این آب جلب می‌کنند.
با توجه به افسانه‌ها و اساطیر یونان باستان زئوس کبیر حاکم المپیاد و آسمان‌ها برای  غلبه بر خشم برادر دیگرش پوزیدن حاکم دریاها بعد از اینکه زئوس ایشان را بسیار خشمگین کرده بود به این مکان آمده و در غار زئوس Zeus cave کوش آداسی مخفی شده. پوزیدن در زمان خشم امکان داشت موج‌های بسیار زیاد و شدیدی به وجود بیاورد و موجب شرایط آب و هوایی خطرناک با عصای جادویی خود می‌شد.
این غار حدود ۱۰ تا ۱۵ متر عمق بین ۱۰ تا ۱۳ متر عرض و ارتفاعی نزدیک ۲۰ متر برای رسیدن به پایین آن دارند. طول کلی غار زئوس Zeus cave کوش آداسی  ۳۴۸ متر بوده که یک قاره افقی و خشک است و سالن را تشکیل می‌دهد. ستون‌های به صورت عمود  دیوار کنار هم قرار گرفته است در تمامی درو دیوار این غار مواد معدنی غنی از جمله استالاکتیت و استالاگمیت وجود دارد.
به عنوان یک گردشگر و بازدیدکننده عادت محبوب افرادی که به این مکان آمده‌اند این است که یک تکه پارچه را در کنار دهانه غار گره زده و آرزویی می‌کنند و امیدوارم که به آرزوی خود دست بیابند.

غار زئوس Zeus cave کوش آداسی مکانی خارق العاده و متحیر کننده

بازدید غار زئوس Zeus cave کوش آداسی

غار زئوس Zeus cave کوش آداسی یکی از زیباترین و حیرت انگیزترین مکان‌های موجود در تور کوش آداسی می‌باشد شما با نگاه کردن به هر کجای این غار سیر تلائینی با یکی از عجایب هستی روبرو می‌شوید. لوسترهای یخزده و منابع معدنی که در سرتاسر این غار بزرگ که مانند خانه‌ای بزرگ از سالن‌های تشکیل شده که به هم راه دارند و منابع کربنات و سیلیکات که به صورت مایع و جامد در این نمایشگاه و موزه الهی جاری  هستند که قطعاً اوقات خوشی را برای شما و خانواده‌تان فراهم می‌کنند اما غار زئوس Zeus cave کوش آداسی بیشتر به گردشگران حرفه‌ای و باستان شناسان توصیه می‌شود زیرا که آن‌ها ارزش این اثر جاودانه در اعماق پارک ملی دلتا راه بهتر از دیگر افراد تشخیص می‌دهند و هنر نهفته درون معماری این غار راه می‌شناسند.

غار زئوس Zeus cave کوش آداسی مکانی خارق العاده و متحیر کننده

دسترسی غار زئوس Zeus cave کوش آداسی

غار زئوس Zeus cave کوش آداسی در شهرستان کارا جا سو در بین روستاهای یو کاری چام آداسی و نارلی جدید کوش آداسی قرار دارد امکان رفتن به این غار از هر دو روستا وجود دارند این مکان با خرابه‌های آفرو دیسیان Afrodisian  که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ترکیه می‌باشد فاصله زیادی ندارند و شما با طی کردن مسیر کوتاه در مدت زمان حدود ۱۵ دقیقه به ای مکان باستانی و چشم نواز می‌رسید.
راه دسترسی دیگری نیز برای ورود به این غار وجود دارد که از میدان مرکز شهرستان کوش آداسی به توسط شاتل‌هایی به نام Dolmus که به طور منظم در حال رفت و آمد به Guzelcamli هستند.

آدرس غار زئوس Zeus cave کوش آداسی

Güzelçamlı / Kuşadası/Aydın Province, Turkey