غار اصحاب کهف کوش آداسی مکانی تاریخی و زیبا برای گشت و گذار

اگر برای کار یا تفریح به کوش آداسی سفر کرده‌اید. تور کوش آداسی را انتخاب کردید، در نظر داشته باشید که کوش آداسی شهری زیبا و سرشار از مکان‌های تفریحی و تاریخی می‌باشد. علاوه بر این مکان‌های تاریخی و تفریحی، مکان‌های طبیعی و زیبایی نیز دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نمی‌باشد.

یکی از همین مکان‌های طبیعی و زیبا غار اصحاب کهف می‌باشد. با توجه به اسم آن غاری می‌باشد که در آن اصحاب کهف به آن رفته تا در امان بمانند، با این متن همراه باشید تا بیشتر راجع به تاریخچه‌ی آن و چرا به آن پناه بردند اطلاعات کسب کنید.

غار اصحاب کهف کوش آداسی مکانی تاریخی و زیبا برای گشت و گذار

درباره‌ی غار اصحاب کهف

همان‌طور که گفته شد غار اصحاب کهف غاری می‌باشد در افسوس. این غار محلی بود که ۷ جوان مسیحی به خاطر ظلم‌های حاکم رومی آن زمان یعنی دقیانوس به آن جا رفته و پناه بردند.
این ۷ جوان هنگامی که در این غار به خوابی فرو رفتند و امپراتور دستور داد تا دهانه‌ی غار را ببندند تا همان جا بمانند.
دقیانوس در سال ۲۵۱ قبل از میلاد مرد، تئودسیوس در حدود ۳۰۰ سال بعد از مرگ دقیانوس دهانه‌ی مسدود شده‌ی غار را باز کرد، هنگام باز کردن این پلمپ ۷ تا جوانی که در آن خواب بودند را پیدا کرد، ۷ جوان که همگی به جز یک نفر اشراف زاده بودند از خواب بیدار شدند و سالم مانده بودند و این داستان یک معجزه‌ای بود.
اگرچه مکان دقیق غار اصحاب کهف نیامده است اما داستان آن در کتاب‌های مذهبی آمده است، عده‌ای مکان غار اصحاب کهف در شهر افسوس می‌دانند ولی عده‌ای دیگر آن را در روستای امان در اردن اما اکثریت باور دارند که غار دیدنی اصحاب کهف همین غار موجود در شهر افسوس می‌باشد.
۷ نفر خوابیده در غار اصحاب کهف ماکسیمیلیان، لمبلیکوس، مارتینیان، جان، دیونیسیوس، کنستانتین و آنتونیوس نام داشتند.

غار اصحاب کهف کوش آداسی مکانی تاریخی و زیبا برای گشت و گذار

بازدید از غار اصحاب کهف

غار اصحاب کهف که در نزدیکی موزه‌ی باستان شناسی افسوس Ephesus قرار دارند همگی در شهر باستانی افسوس قرار دارند.
غار دیدنی اصحاب کهف و موزه‌ی باستان شناسی افسوس همگی اجناس و تاریخچه‌های زمان ۲۵۰ قبل از میلاد و بعد از آن را به صحنه می‌کشاند.
در این شهر باستانی علاوه بر غار زیبای اصحاب کهف و موزه‌ی باستانی افسوس آثار باستانی دیگر برای بازدید نیز دارا بوده است، از جمله‌ی این آثار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد عیسی بی
  • معبد آرتمیس
  • قصر سنت جان
  • کلیسای سنت جین

با رفتن به شهر باستانی افسوس علاوه بر بازدید از این غار و موزه‌ی باستان شناسی افسوس می‌توانید موارد بالا را نیز بازدید کنید و با تاریخ بیشتر آشنا شوید.
همچنین در نزدیکی‌های غار اصحاب کهف هتل‌های ۳ ستاره‌ی زیادی قرار دارند و برای بازدید بیشتر از این شهر باستانی درآنها اقامت کنید و زمان بازدید خود را بیشتر کنید.
قابل توجه بازدید کنندگان از غار که این مکان تاریخی همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶:۳۰ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز می‌باشد و می‌توانید آشنایی کاملی با تاریخ آن دوره داشته باشید.
همچنین توجه داشته باشید که شلوغ‌ترین روز بازدید از این غار شنبه‌ها آن‌ها از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۵ بعد از ظهر می‌باشد پس قبل از بازدید از غار اصحاب کهف به این نکته توجه داشته باشید تا اذیت نشوید.

غار اصحاب کهف کوش آداسی مکانی تاریخی و زیبا برای گشت و گذار

دسترسی به غار اصحاب کهف

از آن جا که غار اصحاب کهف در شهر باستانی افسوس قرار دارد و این شهر امروزه در کنار بخش مدرن است و نزدیک میدان آتا ترک در محله‌ی آتا ترک قرار دارد به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.
با هر وسیله‌ی نقلیه‌ای به میدان آتا ترک رفته و غار اصحاب کهف و شهد باستانی افسوس در ضلع شمال غربی این میدان قرار دارد و می‌توان از آن بازدید کرد.

پس طبق مطالب گفته شده هنگام سفر به کوش آداسی و انتخاب تور کوش آداسی می‌توانید از طبیعت بکر موجود در این شهر استفاده کنید، غارهای موجود در شهر کوش آداسی از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌باشند که همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را میزبانی می‌کند. یکی از همین غارها غار اصحاب کهف می‌باشد.

آدرس غار اصحاب کهف

Atatürk Mh., Uğur Mumcu Sevgi Yolu, 35920 Selçuk/İzmir, Turkey

شماره تماس غار اصحاب کهف

+۹۰ ۲۳۲ ۸۹۲ ۶۰ ۱۰