بازدیدی تاریخی و به یاد ماندنی از خانه ویرجین ماری  کوش اداسی

بی تردید شهر کوش اداسی یکی از خوش منظره‌ترین شهرهای ترکیه است که با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری بی نظیرش هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا با تور کوش اداسی به این شهر سفر می‌کنند. اکثر مردم این شهر را به اسم جزیره کبوتر می‌شناسند. همانطور که از اسمش پیداست سفر به این شهر و لذت بردن از غروب افتاب معروفش و تماشای پرندگان ساحلی خالی از لطف نیست. این شهر علاوه بر چشم انداز های طبیعی دارای اثار تاریخی گوناگونی می‌باشد که اگر علاقه به سفر با تور کوش اداسی را به این شهر داشته باشید می‌توانید از این اثار تاریخی هم دیدن کنید که در ادامه به معرفی یکی از معروف‌ترین اثار این شهر به نام خانه ویرجین ماری می‌پردازیم.

بازدیدی تاریخی و به یاد ماندنی از خانه ویرجین ماری  کوش اداسی

معرفی خانه ویرجین ماری

خانه ویرجین ماری در ۹ کیلومتری شهر اِفِسوس( Ephesus ) در بالای کوهی به نام بول بول قرار دارد که محل زندگی مریم مقدس در ۱۰ سال پایانی عمرش بوده است. شهری که عده‌ای عقیده دارند اصحاب کهف در انجا سکنه گزیدند و در غاری در این شهر به خواب رفته‌اند.

خانه ویرجین ماری به صورت یک فضای پنهانی در دل کوه جای گرفته است که امروزه به یک زیارتگاه زیبا و عرفانی تبدیل شده که زمانی محل ترویج دین مسیحیت بوده است.

معماری زیبای سنگیِخانه ویرجین ماری امروزه گردشگران زیادی را با تور کوش اداسی به این مکان می‌کشاند.

زائران کاتولیکی که از خانه ویرجین ماری دیدن می‌کنند بر این باورند که مری، مادر عیسی، به وسیله‌ی سنت جان به این خانه سنگی برده شد و تا زمان عروجش در انجا زندگی کرد.

در بدو ورود به ساختمان اصلی، که ساختمانی کوچک به شکل L هست، مجسمه‌ی برجسته بزرگی از مریم مقدس قرار داده شده است که در پشتان یک محراب وجود دارد.

در سمت راست، یک اتاق کوچک‌تر تعبیه شده که محل خواب و استراحت مریم مقدس بوده. در این اتاق یک کانال آب روان تعبیه شده که با هدایت به سمت خارج از ساختمان به یک چشمه آب اشامیدنی مبدل می‌شود که برخی اعتقاد دارند خواص شفا بخشی و باروری هم دارد. شما هم می‌توانید از این آب میل کنید.

در محوطه‌ی بیرونیخانه ویرجین ماری  یک “دیوار آرزو” وجود دارد که هر ساله گردشگرانی که با تور کوش اداسی به این خانه‌ی مقدس سفر می‌کنند بعد از آرزو کردن و با نیت قلبی، تکه‌ای کاغذ یا پارچه را به این دیوار می‌بندند بلکه ارزوشون براورده شود.

خانه ویرجین ماری از منظره طبیعی بسیار زیبایی در اطرافش برخوردار است. از درختهای بلند کاج و سرسبزش گرفته تا گلهای رنگارنگ و خوش بو که قطعاً نظر هر گردشگری رو حتی برای یک ربع قدم زدن در این محیط جنگلی به خودش جلب می‌کند. مکانی ست بسیار ارامش بخش و چه مسلمان و چه مسیحی در این مکان به عبادت می‌پردازند و از ارامش انجا لذت می‌برند.

عکس برداری در خانه ویرجین ماری همانند دیگر مکان‌های تاریخی ممنوع می‌باشد. برای ورود به خانه ویرجین ماری مبلغی ناچیز (۷یورو) باید پرداخت کنید. به طور متوسط هر شخص حدود ۱-۲ ساعت در این مکان وقت می‌گذراند.

شما می‌توانید همه روزه از ماه آوریل تا اکتبر از۸ صبح تا ۷ شب، از ماه نوامبر تا آوریل از ساعت ۸:۳۰ تا ۶ عصر از خانه ویرجین ماری دیدن کنید.

بازدیدی تاریخی و به یاد ماندنی از خانه ویرجین ماری  کوش اداسی

تاریخچه خانه ویرجین ماری

خانه ویرجین ماری در ۱۸ اکتبر ۱۸۸۱، توسط “ابو جولین گویت” کشف شد. پس از اعلام جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳، بازسازی بزرگ خانه ویرجین ماری آغاز شد. خانه توسط تروریست‌های ترک بازسازی شده است و سقف در سال ۱۹۵۱ به آن افزوده شده و تعمیر شده است.در سال ۱۹۶۷ درب خانه ویرجین ماری به روی عموم برای بازدید باز شد.

هرساله در ۱۵ اوت در روز عروج اسمانی مریم مقدس  مراسم عبادت برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان در خانه ویرجین ماری برگزار می‌گردد.

بازدیدی تاریخی و به یاد ماندنی از خانه ویرجین ماری  کوش اداسی

دسترسی به خانه ویرجین ماری کوش اداسی

اِفِسوس شهری باستانی ست که در ۳۰ کیلومتری شهر کوش اداسی  و ۳ کیلومتری سَلجوک (  Selçuk ) واقع شده است.

گردشگرانی که با تور کوش اداسی به این شهر سفر می‌کنند می‌توانند در هتل‌هایی که در نزدیکی این مکان واقع شده مستقر شوند. مانند هتل ۵ستاره آداکوله کوش اداسی  که در نزدیکی شهر باستانی اِفِسس و ۷ کیلومتری شهر کوش اداسی قرار دارد و همچنین هتل‌های دیگر…

آدرس خانه ویرجین ماری کوش اداسی

Sultaniye Mahallesi, 35922 Selçuk/İzmir, Turkey

شماره تماس خانه ویرجین ماری کوش اداسی

+۹۰ ۲۳۲ ۸۹۴ ۱۰ ۱۲

+۹۰ ۲۳۲ ۸۹۴ ۱۰ ۱۴