جزیره ساموس کوش آداسی تپه‌ای تاریخی مربوط به یونان باستان

جزیره کوش آداسی هر سال پذیرای بسیاری از گردشگران و مسافران است که اهداف این اشخاص در سفر به تور کوش آداسی متفاوت می‌باشد این جزیره به علت جغرافیای خاص خود یکی از مکان‌های پرطرفدار از لحاظ جاذبه‌های گردشگری به دلایل  مختلف می‌باشد با ما همراه باشید تا با یکی از این جاذبه‌ها بیشتر آشنا شویم.

جزیره ساموس کوش آداسی تپه‌ای تاریخی مربوط به یونان باستان

درباره و تاریخچه جزیره ساموس کوش آداسی

جزیره ساموس کوش آداسی یک جزیره یونانی در شرق دریای اژه و در ساحل آسیای صغیر است که از طریق تنگه‌ای به اندازه ۱٫۶ کیلومتر از هم جدا شده است. این منطقه همچنین منطقه‌ای جدا از واحد منطقه‌های شمال دریای اژه است و تنها شهرداری واحد منطقه‌ای است.
در دوران باستان جزیره ساموس کوش آداسی یک ایالت بسیار ثروتمند و قدرتمند بود به ویژه برای تاکستان‌های خود و تولید شراب قرمز شناخته شده است این مکان زادگاه و خانه هرایین و فیثاغورث ساموس بوده است. فضای باز که دارای مجوز Eupalinian از سازمان میراث جهانی یونسکو می‌باشد.
یک شاهکار مهندسی باستانی که محل تولد فیلسوف و ریاضیدان یونان فیثاغورث است که قضیه فیثاغورث توسط ایشان اثبات شده است و نام ایشان روی این قضیه مانده است می‌باشد. جزیره همچنین جزیره ساموس کوش آداسی زادگاه اپیکور فیلسوف یونانی و آریستارخوس ستاره شناس و ریاضیدان برجسته یونان است ایشان اولین فرد شناخته شده است که قضیه اینکه زمین در اطراف خورشید می‌چرخد را پیشنهاد و بیان کرده است. شراب سامیه در دوران باستان شناخته شده است و هنوز هم در این جزیره تولید می‌شود.
جزیره ساموس کوش آداسی از سال  ۱۸۳۵ توسط درباره نیمه خودمختار سلطنتی ساموس تحت سلطه حکومت عثمانی اداره می‌شد تا اینکه در سال ۱۹۱۲ به کشور یونان پیوست جزیره ساموس کوش آداسی همچنین زیستگاه بسیاری از گونه‌های ناب طبیعی جانوری می‌باشد که از جمله  انها می‌توان به  شغال طلایی، گراز وحشی، فلامینگو، فوک های راهب و سمور سنگی اشاره کرد که یکی از کمیاب‌ترین گونه‌های جانوری می‌باشند.
در دوران باستان این جزیره مرکز فرهنگی و لوکس ایونی بود که به شراب سامی و سفال قرمز شناخته شده بود این محصولات توسط رومیان محصولات سامیه نامیده می‌شد. معروف‌ترین ساختمان و بنای تاریخی واقع در این جزیره آرامگاه و معبد هرا قدیث قم هرایون است.
شاید بسیاری از ما ندانیم پس از مرگ پادشاه ساموس این شهر توسط امپراتوری هخامنشی تسخیر شد تا جایی که بیشتر این جزیره از بین رفت در سال ۴۹۹ قبل از میلاد مسیح قدرت بیشتری نسبت به این دوران به دست آورد تا اینکه به شورش عمومی ایالت‌های یونی بر علیه ایران پیوست اما به علت حسادت طولانی مدت است از میلاد خدمات غیر حرفه‌ای را در جنگ ارائه داد تا جایی که ۶۰ عدد کشتی جنگی از نیروهای اعزامی آن‌ها به خیانت متهم شدند. در سال ۴۷۹ قبل از میلاد صومعه‌ها شورشی علیه امپراطوری ایران در طول نبرد رهبری کردند که بخشی از اعتراضات آن‌ها علیه متحدان ان موقع  یونان باستان بود.

جزیره ساموس کوش آداسی تپه‌ای تاریخی مربوط به یونان باستان

بازدید جزیره ساموس کوش آداسی

یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها در طول فصل تابستان جزیره ساموس کوش آداسی است که نه تنها به علت مناظر زیبا بلکه به علت وجود مکان‌های تاریخی و فرهنگی گردشگران بسیاری را راهی تور کوش آداسی می‌کنند. سفر به جزیره ساموس کوش آداسی با کشتی مسافربری در قالب تورهای یک روزه در تور کوش آداسی ارائه می‌شود هرچند که این زمان برای لذت بردن از تمامی جاذبه‌های این جزیره زمان بسیار کمی می‌باشد. یکی از تفریح‌های جزیره ساموس موج سواری و قایق سواری است به علت اینکه این سواحل بسیار  باد خیز هستند.
جزیره ساموس کوش آداسی یکی از پرنورترین و پر خورشیدترین مکان‌های قاره اروپاست که تقریباً ۳۳۰۰ ساعت را با تابش خورشید همراه است یا ۷۴ درصد سال روز است آب و هوای این منطقه در فصل تابستان ملایم و مرطوب است و در فصل زمستان خوش می‌باشد. پایتخت جزیره ساموس حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد خط ساحلی این جزیره با درخت‌های کاج پوشیده شده است. ساموس منطقه‌ای تقریباً کوهستانی است که شامل تپه‌های بلند و سرسبز است.

جزیره ساموس کوش آداسی تپه‌ای تاریخی مربوط به یونان باستان

دسترسی جزیره ساموس کوش آداسی

دسترسی به جزیره ساموس کوش آداسی تنها از طریق کشتی‌های مسافربری امکان پذیر است که ساعت حرکت این کشتی‌ها هر روز هشت و نیم صبح تا ۵ بعد از ظهر از اول ماه ژوئن تا سی‌ام ماه اکتبر می‌باشد.
از اینکه برای قدم گذاشتن در تور کوش آداسی ما را انتخاب می‌کنید بسیار متشکریم و امیدوارم که مطالب مفیدی  برای شما عزیزان دسته‌بندی کرده باشم.