پارک ملی بیوک مندرس مکانی سرسبز و زیبا برای کسی آرامش و تفریح

اگر برای کار، تفریح و یا خرید به کوش آداسی سفر کرده‌اید و تور کوش آداسی را انتخاب نموده‌اید، علاوه بر این که می‌توانید از جاهای دیدنی و تاریخی این شهر و حتی مراکز این شهر بازدید و دیدن کنید، می‌توانید از طبیعت زیبای کوش آداسی و یا حتی پارک‌های موجود در آن و مناظر آن دیدن، بازدید و لذت ببرید.

یکی از همین پارک‌ها و مناظر طبیعی بسیار معروف کوش آداسی پارک ملی بیوک مندرس می‌باشد. این پارک که در خارج شهر کوش آداسی می‌باشد یکی از خوش آب و هواترین و خوش منظره‌ترین پارک‌های ترکیه می‌باشد و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با این متن همراه باشید تا بیشتر راجع به این پارک، بازدید و مکان قرار گیری آن اطلاعات کسب کنید.

پارک ملی بیوک مندرس مکانی سرسبز و زیبا برای کسی آرامش و تفریح

درباره‌ی پارک ملی بیوک مندرس

همان‌طور که گفته شده شد پارک ملی بیوک مندرس خارج شهر کوش آداسی می‌باشد و با این شهر چیزی در حدود ۲۸ کیلومتر و تا شهر سوکه ۳۴ کیلومتر فاصله دارد. این پارک ملی در ۱۹ ماه می ۱۹۶۶ در غرب ترکیه ایجاد شد.
پارک ملی بیوک مندرس پوشش گیاهی و جانوری زیادی را در خود دارا بوده و حتی قسمت‌های دست نخورده‌ی زیادی دارد که هنوز بازدید از آن جا نشده است.
این پارک ملی از بافت ژئوفیزیکی شبه جزیره‌ی دیلک که از پیشروی کوه سامسون به دریای اژه به وجود آمده است. این پارک ملی از توده‌های متعلق به دوران پالزوئیک، مزوزوئیک و نئوژن بوده که یکی از نواحی مندرس می‌باشد.
از چیز قابل توجه این شبه جزیره می‌توان به پلاژهای شنی، دره‌ای و سنگی مرتفع نام برد که بسیار قابل توجه است.
بخش شمالی پارک ملی بیوک مندرس نیز دارای پوشش گیاهی خاص و بی نظیر در منطقه‌ی مدیترانه می‌باشد، از جمله این پوشش گیاهی این پارک ملی در بخش شمالی می‌توان به گیاهان تیره‌ی شاه بلوط و دفنه اشاره کرد، همچنین دیگر پوشش گیاهی خاص مدیترانه در پارک ملی بیوک مندرس نیز مشاهده می‌شود.
از خاصیت‌های جغرافیایی، جانوری و زیستی پارک ملی بیوک مندرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وسعت پارک ملی بیوک مندرس ۶۸۲۰۰ هکتار می‌باشد و وسعت شبه جزیره ۱۱۰ کیلومتر مربع می‌باشد.
  • پارک ملی بیوک مندرس زیستگاه بسیاری از پستانداران، گیاهان خاص و کمیاب، پرندگانی زیبا و کمیاب و زدگی دریایی می‌باشد.
  • در قسمت دیگر این پارک غارهای معروفی نیز دارد.
  • آب و هوای این پارک ملی به صورت مدیترانه‌ای بوده به صورتی که میانگین دمای آن در سال ۱۸ درجه‌ی سلسیوس، به طوری که در زمستان ۸ درجه و در تابستان دمای ۲۴ درجه را دارا خواهد بود.
  • از نظر زیست شناسی پارک ملی می‌توان گفت که این پارک دارای ۸۰۴ نژاد متمایز گیاهی، ۲۵۶ نژاد پرندگان، ۲۸ نژاد پستانداران، ۴۲ نژاد از خزندگان و ۴۵ نژاد متمایز ماهی را دارا می‌باشد.
  • شبه جزیره‌ای که پارک ملی در آن قرار دارد به صورت یک کوه می‌باشد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۲۰۰ متر مربع می‌باشد.

پارک ملی بیوک مندرس مکانی سرسبز و زیبا برای کسی آرامش و تفریح

بازدید از پارک ملی بیوک مندرس

پارک ملی بیوک مندرس یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید از گونه‌های خاص حیوانی و گیاهی می‌باشد و اگر می‌خواهید با سفر به ترکیه و کوش آداسی از آب و هوایی خوب چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان بهترین جا برای بازدید شبه جزیره‌ی دیلک که پارک ملی بیوک مندرس در آن قرار دارد می‌باشد.
علاوه بر این که از این پارک ملی بازدید کردید، شما می‌توانید از منطقه‌ی مقدس واقع در روستای گوزل جاملی که در دامنه‌ی تپه‌ی دیلک در شمال شرقی این جزیره قرار دارد بازدید کنید، زیرا این مکان مکانی تاریخی متعلق به دوران ۸ و ۹ پیش از میلاد می‌باشد.
قابل توجه بازدید کنندگان از پارک بیوک مندرس که این پارک همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز می‌باشد، قبل از بازدید از پارک ملی بیوک مندرس توجه داشته باشید که در یکشنبه‌ها پارک شلوغ‌ترین روز را دارا می‌باشد و از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۴ بعد از ظهر نیز شلوغ‌ترین ساعت، پس قبل از بازدید از پارک ملی بیوک مندرس به این نکات توجه داشته باشید تا هنگام بازدید اذیت نشوید.

پارک ملی بیوک مندرس مکانی سرسبز و زیبا برای کسی آرامش و تفریح

دسترسی به پارک ملی بیوک مندرس

پارک ملی بیوک مندرس در ۲۸ کیلومتری کوش آداسی و ۳۴ کیلومتری شهر سوکه قرار دارد. اگر به جاده‌ی milas soke بروید و پس از رد کردن روستای pinarcik قسمت جنوبی پارک ملی بیوک مندرس مشاهده می‌کنید و می‌توانید از این مکان زیبا بازدید داشته باشید.

پس طبق مطالب گفته شده هنگام سفر به کوش آداسی و انتخاب تور کوش آداسی می‌توان از طبیعت و پوشش گیاهی زیبا و همچنین محیط خوش آب و هوایی که دارا بوده است بازدید نمود، یکی از همین مکان‌های زیبا و خوش آب و هوا همین پارک بیوک مندرس می‌باشد که با بازدید از آن لذت کافی را می‌برید.

آدرس پارک ملی بیوک مندرس

Güzelçamlı / Kuşadası/Aydın Province, Turkey

شماره تماس پارک ملی بیوک مندرس

+۹۰ ۲۵۶ ۶۴۶ ۱۰ ۷۹