کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

استانبول شهری بسیار دیدنی و زیباست که هرساله گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. شهر استانبول علاوه بر مراکز تفریحی بسیار جذابش، آثار باستانی ویژه‌ای را از قرن‌های مختلف و تمدن‌های مختلف در خود جای‌داده است. این آثار باستانی شامل دسته‌های مختلفی هستند که یکی از این دسته‌ها آثار باستانی مذهب شهر استانبول تلقی می‌شود که شگفتی‌های زیادی را در خود جای‌داده است. کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول یکی از این آثار باستانی مذهبی شهر استانبول است که گردشگران زیادی را در تور استانبول مجذوب خودکرده است.بازدید از این کلیسا می تواند به عنوان یکی از بهترین بخش های سفر شما تبدیل شود. ما در این بخش قصد داریم این کلیسای بسیار زیبا را به شما عزیزان معرفی کنیم. با همراه باشید.

کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

موقعیت جغرافیایی کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

کلیسای سنت آنتونی پادوا در قسمت اروپایی شهر استانبول و در محله‌ی بسیار معروفی به نام بی اغلو قرارگرفته است.
این کلیسا در خیابان استقلال شماره ۱۷۱ که مهم‌ترین خیابان شهر استانبول تلقی می‌شود واقع‌شده است. این خیابان طویل به طول ۳ کیلومتر می‌باشد که از میدان تکسیم آغاز می‌شود.

کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

تاریخچه ساخت کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

همان‌طور که می‌دانید قبل از فتح قسطنطنیه به دست محمد فاتح و عثمانیان این شهر جزئی از امپراتوری روم و زیر سلطه رومیان قرار داشته.
کلیسای سنت آنتونی پادوا در سال ۱۷۲۵ میلادی توسط اقوام ایتالیایی و مسیحی که همچنان پس از فتح قسطنطنیه در این منطقه زندگی می‌گردند و برحسب نیازشان ساخته شد. این کلیسا به دست معمار برجسته Giulio Mongeri که مهم‌ترین تغییر را در معماری عثمانی به وجود آورد ساخته شد. وی تحولی عظیم و چشمگیری در عرصه معماری عثمانی ایجاد کرد. وی که در میلان درس‌خوانده بود بسیار قابل و برجسته شناخته شد و به همین جهت ساخت بسیاری دیگر از بناهای دوران عثمانی به و او واگذار شد. سبک معماری این ساختمان معماری نئو گوتیک می‌باشد. این کلیسا بعدها در سال ۱۹۰۶ الی ۱۹۱۲ به جهت ترمیم و بازسازی تخریب و از نوساخته شد.

کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

درباره کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول که به کلیسا سنت آنتوان نیز شهرت یافته محلی برای عبادت مسیحیان کاتولیک می‌باشد. این کلیسا با توجه به اینکه تعداد مسیحیان کاتولیک در اواخر قرن ۲۰ ام ۴۰٫۰۰۰ نفر رسید توسط معمار لوانتین طراحی و موردبازسازی قرار گرفت. این کلیسا در استانبول از گذشته تا به امروز توسط کشیشان ایتالیایی اداره می‌شود.
این کلیسا که یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای شهر محسوب می‌شود از بین دیگر کلیساها جایگاه ویژه‌تری در بین مردم شهر پیداکرده است.

کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

معماری کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

نمای بیرونی این کلیسا با اجرهای سرخ‌رنگ بسیار زیبایی ساخته‌شده و به‌جز ورودی اصلی دارای ۳ ورودی می‌باشد که هم‌اکنون تنها ورودی اصلی باز می‌باشد. پنجره‌های دایره‌ای شکل با قابی سفید و شیشه‌های رنگی جلوه بسیار زیبایی به ساختمان کلیسا بخشیده. نقاشی‌هایی از مسیح و مریم مقدس بر بالای درب‌ها ورودی مشاهده می‌شود. در داخل حیات کلیسای سنت آنتونی پادوا می‌توانید مجسمه‌ای از سنت آنتوان که بر روی سنگ بناشده را مشاهده کنید.
این مجسمه رد سال ۲۰۰۳ و زمانی که پاپ یوحنا به استانبول و کلیسای سنت آنتونی پادوا سفر کرد ساخته شد. در داخل کلیسا نیز شاهد نورپردازی جذابی که توسط شیشه‌ها و نور آفتاب به وجود آمده خواهید بود.
کف این کلیسا نیز با سنگ‌های بسیار زیبایی پوشیده شده است. در داخل ساختمان شاهد مجسمه‌های باستانی چوبی و همچنین موزاییک‌هایی قدیمی و زیبا هستید.

کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

بازدید از کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

همان‌طور که گفته شد این کلیسا در خیابان استقلال واقع‌شده. ابتدای این خیابان در میدان تکسیم می‌باشد. شما می‌توانید در میدان تکسیم پیاده شده و پس از پیاده‌روی در حدود ۳ دقیقه کلیسای سنت آنتونی پادوا را در سمت چپ خود می‌بینید. با توجه به اینکه این کلیسا در خیابان استقلال قرارگرفته شما می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و در حین خرید سری به کلیسای سنت آنتونی پادوا زده و پس‌ازآن از کافه و رستوران‌هایی که در اطراف این کلیسا قرارگرفته بهره‌مند شوید و یک روز مفید را در تور استانبول خود رقم بزنید.

آدرس کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

Tomtom Mahallesi, Istiklal Cd No:171, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۲۴۴ ۰۹ ۳۵

کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

در پایان امیدواریم اوقات خوشی را در بازدید از کلیسای سنت آنتونی پادوا در تور استانبول به همراه خانواده تجربه کنید.

کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول