کاخ چراغان استانبول، آخرین کاخ عثمانی و هتل ۵ ستاره

ترکیه که با تبلیغات و سرمایه گذاری‌های کلان در سال‌های گذشته در حال تبدیل شدن به قطب گردشگری منطقه است، موفق شده نه تنها در بین گردشگران جایگاه امیدوارکننده ای را به دست آورد بلکه سرمایه گذاری‌های خارجی زیادی نیز در حوزه گردشگری این کشور در حال انجام شدن است که این خود گواه آینده روشن و موفق این شهر در حوزه توریسم و گردشگری است.
هر روزه شاهد هستیم که بسیاری از برندها و کمپانی‌های مطرح جهانی شعبات و نمایندگی‌های خود را در این کشور بازگشایی می‌نمایند. برندهای مد، رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌های بزرگ جهان تمایل زیادی برای شروع فعالیت‌های خود در این کشور نوپای صنعت توریسم داشته و بر سر افتتاح نمایندگی خود در حال رقابت هستند. در این میان شهر استانبول که مرکز صنعتی و سیاسی و اقتصادی ترکیه نیز هست سهم بسیاری از این موفقیت‌ها به خود اختصاص می‌دهد.
یکی از هتل‌های مطرح جهان به نام Kempinski مدت‌ها است در این شهر شعبه خود را راه اندازی کرده است که در ادامه قصد داریم کاخ چراغان استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم پس اگر تصمیم به سفر به کشور ترکیه و تهیه بلیت تور استانبول دارید حتماً در ادامه متن ما را همراهی کنید.

کاخ چراغان استانبول، آخرین کاخ عثمانی و هتل 5 ستاره

کاخ چراغان استانبول، آخرین کاخ عثمانی و هتل 5 ستاره

درباره کاخ چراغان استانبول

کاخ چراغان استانبول (Çırağan Sarayı) یکی از کاخ‌های باشکوه حکومت عثمانی است که در ۱۸۶۱ و به فرمان سلطان عبدالعزیز عثمانی ساخته شده است. طراح این کاخ باشکوه، معمار به نام و خوش آوازه ارمنی تبار Nigoğayos Balyan بوده و ساخت آن در طی سال‌های ۱۸۶۳ تا ۱۸۶۷ توسط فرزندان این معمار بزرگ، سرکیس و هاگوپ بالیان به انجام رسیده است. این بنا آخرین یادواره دوران سلطنت عثمانیان است. ازآنجایی‌که این سنت در بین پادشاهان عثمانی باب شده بود که هر یک کاخی از خود به‌جای بگذارند و به‌جای استفاده از کاخ‌های ساخته شده توسط اجدادشان و سلاطین پیشین از کاخ شخصی خود استفاده کنند، عبدالعزیز عثمانی نیز به‌رسم گذشتگان فرمان ساخت این کاخ را می‌دهد در حالی که حتی در خواب هم نمی‌بیند این آخرین کاخ یادگار سلسله او برای مردم ترکیه باشد. دکوراسیون داخلی و کارهای جزئی کاخ چراغان استانبول تا سال ۱۸۷۲ همچنان ادامه یافت.
سلطان عبدالعزیز عثمانی هیچ‌گاه این فرصت را نیافت که در این کاخ باشکوه خود زندگی کند چرا که پیش از اتمام مراحل ساخت کاخ چراغان از سلطنت عزل شد و اندکی پس‌ازآن یعنی در تاریخ ۳۰ می ۱۸۷۶ درگذشت.

در سال ۱۹۱۰ سلطان مهمت اجازه داد از کاخ چراغان استانبول به‌منظور برگزاری جلسات مجلس ترکیه استفاده شود و تنها دو ماه پس‌ازآن یک آتش‌سوزی بزرگ این مجلس را نابود کرد و تنها دیواره‌های بیرونی آن بر جای ماند. پس‌ازآن برای سال‌های طولانی از این کاخ به عنوان استادیوم باشگاه تیم فوتبال بشیکتاش استانبول استفاده می‌شد.

کاخ چراغان استانبول، آخرین کاخ عثمانی و هتل 5 ستاره

سرانجام در سال ۱۹۸۹ یک شرکت ژاپنی این کاخ ویران شده را خریداری نمود و هتلی لوکس و ۵ ستاره از مجموعه هتل‌های Kempinski در آن احداث نمود و کاخ اصلی را نیز احیا کرد. کاخ چراغان استانبول که در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از هتل‌های معروف Kempinski بوده و هتلی پنج ستاره در شهر استانبول می‌باشد که دو رستوران مجلل و سخنرانی نیز در خود دارد. این کاخ منحصربه‌فرد در سواحل اروپایی بسفروس قرار داشته و می‌توان گفت تقریباً در بین دو منطقه بشیکتاش و اورتاکوی استانبول واقع شده است. سوئیت سلطان کاخ چراغان استانبول که در حقیقت اتاق استراحت پادشاهان عثمانی بوده است و بسیار مجلل، لوکس و اشرافی است به قیمت شبی ۳۵٫۴۱۹٫۶۸ دلار آمریکا اجاره داده می‌شود که در رتبه ۱۵ گران‌ترین اتاق‌های هتل جهان قرار می‌گیرد. خود هتل نیز طبق نتیجه‌ای که توسط CNN GO در سال ۲۰۱۲ اعلام شد، در رتبه پانزدهم گران‌ترین هتل‌های جهان قرار دارد.

دیوارهای داخلی و سقف کاخ چراغان استانبول از جنس چوب‌های مرغوب ساخته شده و دیوارهای بیرونی اکثراً با سنگ مرمر رنگی تزئین شده‌اند. کاخ چراغان استانبول توسط یک پل بی‌نظیر و زیبا که از جنس سنگ مرمر ساخته شده به کاخ ییلدیز استانبول که در تپه پشتی آن واقع است متصل می‌شود و دیوارهای ضخیم و بلند قصر آن را از جهان بیرون محافظت می‌کنند.

کاخ چراغان استانبول، آخرین کاخ عثمانی و هتل 5 ستاره

بازدید از کاخ چراغان استانبول

اگر تصمیم سفر به استانبول دارید اما هنوز نمی‌دانید در این شهر چه مکان‌هایی واقعاً ارزش بازدید دارند یا برای اقامت خود دنبال یک هتل لوکس هستید می‌توانید به کاخ چراغان استانبول فکر کنید البته قبل از آن مطمئن شوید از پس مخارج این هتل گران‌قیمت برخواهید آمد چرا که درباره یکی از باشکوه‌ترین و گران‌ترین هتل‌های جهان صحبت می‌کنیم.
در تور استانبول خود می‌توانید سری هم به این هتل فوق العاده بزنید و لذت ببرید.
کاخ چراغان استانبول در برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های عروسی نیز بسیار موردتوجه است و بسیاری برای رزرو آن به‌منظور محراب عروسی خود از مدت‌ها قبل اسم‌نویسی می‌کنند.

کاخ چراغان استانبول، آخرین کاخ عثمانی و هتل 5 ستاره

دسترسی به کاخ چراغان استانبول

برای رفتن به این هتل لوکس که در منطقه بشیکتاش ترکیه و در خیابان چراغان قرار دارد کافی است به وسیله اتوبوس‌های شهری خود را به ایستگاه Çırağan یا
Yahya Efendi برسانید که بعدازآن تا خود هتل فاصله کمی برای پیاده‌روی وجود دارد.

آدرس کاخ چراغان استانبول

Yıldız Mh., Çırağan Cd. No:32, 34349 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

شماره تماس کاخ چراغان استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۳۲۶ ۴۶۴۶

کاخ چراغان استانبول، آخرین کاخ عثمانی و هتل 5 ستاره

امیدوار هستیم متن پیش رو در ارتباط با کاخ چراغان استانبول اطلاعات کافی و مفید در اختیار شما قرار داده باشد و در تور استانبول به شما در انتخاب مقاصد و جاذبه‌های گردشگری این شهر راهنمایی‌های لازم را ارائه کرده باشد.
در پایان برای شما عزیزان سفری آسوده و لذت‌بخش در قلب ترکیه آرزومندیم.