مهمانی با دایناسورهای غول پیکر در پارک ژوراسیک استانبول (Jurassic Land)

در تاریخ زمین دوره ژوراسیک یکی از دوران بسیار مهیج و سرنوشت‌ساز در تاریخ زمین بوده است در این دوره تعداد زیادی از موجودات زنده به خاطر شرایط خاصی که در کره زمین به خاطر فعالیت آتشفشانها و فعل‌وانفعالات شدید ایجادشده بود تاب نیاورده و نسل آن‌ها منقرض شد از مهم‌ترین موجودات منقرض‌شده در این دوره می‌توان به دایناسورها اشاره نمود. نسل دایناسورها حدود ۶۵ میلیون سال پیش‌بر اثر برخورد شهاب‌سنگ غول‌آسایی که مکانان در مکزیک امروزی است از روی زمین محو شد. (لازم به ذکر است حدود ۷۵ درصد موجودات زنده در این واقعه منقرض شدند). دایناسورها حدود ۱۶۰ میلیون سال بر روی زمین حکمرانی کرده‌اند آن‌ها موجوداتی خونگرم و آرام و اغلبشان دارای جثه بزرگی بوده‌اند. شگفتی هیکل و شکل این موجودات سبب شد تا داستان‌ها و کتاب‌های زیادی در مورد آن‌ها نگاشته شود و فیلم‌های زیادی در موردشان ساخته شود. کشف فسیل دایناسورها فصل جدیدی را علاوه بر علم زمین‌شناسی در سرگرمی مردم بازنمود و بسیاری از کشورهایی که این فسیل‌ها در آن‌ها یافت شده بود موزهای تخصصی برای نمایش این موجودات ساختند

شهر استانبول در ترکیه که یکی از قطب‌های گردشگری در دنیاست نیز از این سوژه جذاب در ساخت پارک ژوراسیک خود سود برد پارک ژوراسیک استانبول که به نام  ژوراسیک لند نیز شهرت دارد محلی جذاب برای گردشگران به‌خصوص کودکان و نوجوانان است.

مهمانی با دایناسورهای غول پیکر در پارک ژوراسیک استانبول (Jurassic Land)

درباره پارک ژوراسیک استانبول Jurassic Land

پارک ژوراسیک استانبول در سال ۲۰۱۱ توسط وزارت فرهنگ کشور ترکیه در فضایی حدود ۱۰۰۰۰ مترمربع در نزدیکی مرکز خرید فروم ساخته شد. این پارک موزه یک فضای آموزشی و تفریحی است که در طول هفته باز است. پارک ژوراسیک شهر استانبول یکی از پارک ها در این نوع در کل دنیا است و دارای رتبه بالایی در این حوزه است و ازنظر طبقه‌بندی گردشگری دارای رتبه فرست کلاس است.

دران مرکز تفریحی می‌توانید با انواع دایناسورها را ببینید و از نحوه زندگی و آناتومی و تغذیه آن‌ها آشنا شوید. اسکلت دایناسورها و تخم آن‌ها شبیه‌سازی‌شده و پارک ژوراسیک استانبول دارای مجهزترین و بزرگ‌ترین سینما شش بعدی ترکیه است که می‌توانید فیلم‌های موضوعی را ببینید و این مرکز دارای مراکز جانبی مانند فروشگاه‌هایی برای فروش ماکت دایناسورها و لوازم جانبی، کافی‌شاپ و رستوران و محلی برای جشن‌های تولد است. در سال ۲۰۱۳ در این مجموعه واحد جلوهای ویژه لیزری در فضایی حدود ۶۵۰ مترمربع افتتاح شد که از پرمخاطب‌ترین بخش‌های این مرکز تفریحی است و در آن می‌توانید در فضای واقعی‌تری دایناسورها را احساس نمایید. پارک ژوراسیک که یک پارک موضوعی در مورد تاریخ زمین مخصوصاً دایناسورها است برای تمام سنی می‌تواند جذاب و دیدنی باشد.

هزینه ورود به پارک ژوراسیک استانبول ۲۰ دلار است و این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

مهمانی با دایناسورهای غول پیکر در پارک ژوراسیک استانبول (Jurassic Land)

مهمانی با دایناسورهای غول پیکر در پارک ژوراسیک استانبول (Jurassic Land)

دسترسی به پارک ژوراسیک استانبول Jurassic Land

پارک ژوراسیک استانبول در منطقه بیرام پاشا واقع شده است برای این که به این موزه بروید بهترین وسیله نقلیه استفاده از مترو می‌باشد که در ایستگاه کاتال تپه که نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این پارک است باید پیاده شوید. مرکز خرید فروم استانبول که این موزه در مجاورت آن است بسیار شهرت دارد و این سبب می‌شود شما به‌راحتی این محل را پیدا کنید. در تور استانبول برای کاهش هزینه‌ها و وقت برای دسترسی به مراکزی گردشی استفاده از خطوط حمل‌ونقل عمومی شامل مترو و تراموا و اتوبوس می‌باشد.

تلفن پارک ژوراسیک استانبول Jurassic Land

۹۰۲۱۲۶۴۰۸۰۸۸

آدرس به پارک ژوراسیک استانبول Jurassic Land

Kocatepe Mahallesi, Paşa Cd, 34045 İstanbul/Bayrampaşa/Bayrampaşa/İstanbul

مهمانی با دایناسورهای غول پیکر در پارک ژوراسیک استانبول (Jurassic Land)

شهر استانبول شهری است که در آن تمام سلایق می‌توانند به آنچه دوست دارند دسترسی داشته باشند وجود انواع موزه‌ها، مساجد، کاخ و عمارت های تاریخی و دیسکوها و کلوپ‌ها همه مؤید این قضیه می‌باشد. شهر استانبول در طول تاریخ خود همواره از شهرهایی بوده است که موردتوجه سیاحان و جهانگردان بوده است و اینک در قرن ۲۱ این شهر با جلوه‌ای مدرن‌تر و با آغوشی بازتر پذیرای میهمان خود شده است. گردشگری در این شهر سبب رونق این شهر شده است. تور استانبول برای میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا خاطره ساز شده است و پارک ژوراسیک استانبول با به تجسم کشیدن ۶۵ میلیون سال پیش زمین سبب کامل شدن کلکسیون جذابیت‌های شهر تاریخی – تجاری استانبول شده است. شرکت تالیا که مؤسس و طراح این پارک است یکی از بهترین شرکت‌ها در سراسر دنیا است و با ساختن این پارک در شهر استانبول سبب شده است که گردشگران با موجودات ماقبل تاریخ عکس بیندازند و از زمان فراتر بروند.

بازدید از پارک ژوراسیک استانبول را به شما توصیه می‌کنیم تا با سرگذشت زمینی که بر روی آن زندگی می‌کنید آشنا شوید و خاطراتی شیرین برای خود و همراهانتان با دایناسورهای مهربان بسازید.

اگر شما نیز تجربه بازدید از این مکان علمی –تفریحی و تخیلی رادارید خوشحال می‌شویم تجربیات و خاطرات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا کاربران عزیز از تجربیات شما بهره‌مند شوند.

مهمانی با دایناسورهای غول پیکر در پارک ژوراسیک استانبول (Jurassic Land)