پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول fatih sultan mehmet tabiat park پارکی زیبا در جنگلهای بلگراد

امروزه به علت بزرگی و شلوغی شهرها مردم زیادی علاقه دارند تعطیلات خود را در طبیعت سپری کنند و در آرامش آن به تجدیدقوای روحی خود بپردازند این موضوع سبب شده است که طبیعت‌گردی یکی از ارکان گردشگری محسوب ‌شود. در اغلب کشورها بر اساس عناصر طبیعی که در محیط جغرافیای آن‌ها وجود دارد اقدام به توسعه این نوع گردشگری کرده و گردشگر جذب می‌کنند. کشور ترکیه ازنظر جاذبه‌های طبیعی یکی از کشورهای زیبا و جذاب هست این کشور به علت ساختار زمین‌شناسی خاصی که دارد سبب ایجاد اقلیم مرطوب شده است بالا بودن مقدار بارندگی سالانه در منطقه استانبول سبب شده است که جنگل‌های انبوهی در شمال شهر استانبول گردیده است. جنگل‌های این منطقه به جنگل‌های بلگراد موسوم می‌باشند این جنگل‌ها دارای پوشش گیاهی خاص بوده و حیات‌وحش خاص خود را دارد فاصله این جنگل‌ها تا استانبول حدود ۲۰ کیلومتر می‌باشد.

پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول fatih sultan mehmet tabiat park پارکی زیبا در جنگلهای بلگراد

کشور ترکیه در چند دهه اخیر به توسعه زیرساخت‌های خود بسیار توجه نموده است این کشور با سرلوحه قرار دادن توسعه پایدار و اقتصاد سبز و برای توسعه گردشگری خود تصمیمات بسیار اساسی در این حوزه اتخاذ نموده است. در سال ۲۰۱۱ جنگل‌های بلگراد را که چندین هزار هکتار وسعت داشت را به نه پارک ملی تقسیم نموده و هر پارک دارای مدیریت مستقل و همگی تحت نظر وزارت محیط‌زیست و جنگلبانی ترکیه قرار دارند. پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول نیز یکی از این جنگل‌های نه‌گانه تحت حفاظت هست. اگر به تور استانبول می‌روید می‌توانید یکی از اهداف سفر خود را گردش در پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول قرار دهید. حضور در پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول که محیطی کاملاً امن و آزاد و با جلوه‌های بکر و زیبای طبیعت جنگلی است می‌تواند بهترین قسمت سفر شما باشد.

پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول fatih sultan mehmet tabiat park پارکی زیبا در جنگلهای بلگراد

اطلاعات پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول

پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول یکی از پارک‌های جنگلی در شمال استانبول است این پارک به نام سلطان محمت نام‌گذاری شده است. در پارک‌های جنگل شمال استانبول آثار تاریخی از بناهای دوره بیزانس و عثمانی مشاهده می‌شود.

جنگل‌های بلگراد به قطع تصویری از بهشت بر روی زمین می‌باشند و به علت نزدیکی این جنگل‌ها به پایتخت عثمانی از این منطقه برای تفریح استفاده می‌شده است. پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت نیز یکی از تفریحگاه‌های سلطنتی بوده است.

این پارک ملی از نوع جنگل درختان سوزنی مخروط دار است در این پارک از ذخایر گیاهی و جانوری غنی برخوردار بوده که کاملاً تحت حفاظت است از حیوانات بومی این جنگل می‌توان به گوزن سرخ، روباه، خزندگان مانند مار و قورباغه، جغد، گراز وحشی، خرگوش می‌توان اشاره نمود ازنظر پوشش گیاهی بیشتر افرا، بلوط، انواع الوی وحشی، توت، تمشک و انواع کاج و سرو اشاره نمود.

پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول fatih sultan mehmet tabiat park پارکی زیبا در جنگلهای بلگراد

امکانات پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول

مدیریت پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت برای جذب گردشگر و تسهیل سفر به پارک جنگلی زیبا امکاناتی را ایجاد کرده است که شما می‌توانید در طول اقامت در این پارک جنگلی از آن‌ها استفاده نمایید. قسمتی از این تدابیر در جهت حفظ امنیت و نگهداری پارک و قسمتی جهت ارائه خدمات به گردشگران می‌باشد این امکانات عبارت‌اند از:

  • کافه‌تریا
  • رستوران
  • کلبه‌های جنگلی
  • نیمکت‌های جنگلی
  • جاده مخصوص دوچرخه‌سواری
  • ایستگاه اطلاعات
  • پلیس جنگل
  • سوپرمارکت

پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول fatih sultan mehmet tabiat park پارکی زیبا در جنگلهای بلگراد

دسترسی به پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول

پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت در مناطق شمالی استانبول واقع‌شده است شما در تور استانبول می‌توانید به روش‌های مختلف به این جنگل زیبا بروید بهترین وسیله شخصی است اگر وسیله شخصی ندارید می‌توانید از اتوبوس‌هایی که در میدان تقسیم استانبول برای این منطقه در نظر گرفته‌شده‌اند استفاده نمایید.

همچنین در هرکجای شهر استانبول که قرار دارید به اولین ایستگاه مترو رفته و در ایستگاه Yenikapi-Haciosman خارج‌شده و با تاکسی‌های مستقر در این ایستگاه به پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول برسید. در میدان تقسیم در آخر هر هفته تورهای این جنگل دایر است که از طریق این تورها نیز می‌توانید به محل دسترسی داشته باشید.

 هزینه‌های ورودیِ پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول

برای حضور در پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت هزینه‌های ورودی تعیین‌شده است ک بر اساس وسیله نقلیه ورودی‌های مختلفی باید پرداخت کنید که هزینه‌ها به شرح ذیل است:

  • ورود شخص بدون وسیله نقلیه:۲ لیر
  • دوچرخه:۴ لیر
  • ماشین‌سواری:۱۲ لیر
  • مینی‌بوس:۳۵ لیر
  • میدلباس:۶۰ لیر
  • اتوبوس: ۱۱۰ لیر
  • موتورسیکلت:۸ لیر

پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول fatih sultan mehmet tabiat park پارکی زیبا در جنگلهای بلگراد

پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت استانبول قسمتی از جلوه بهشتی استانبول می‌باشد یک جنگل بکر و زیبا با تمام عناصر شاعرانه و رمانتیک. پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت در اواخر هفته مملو از خانواده‌هایی است که برای پیک‌نیک و گذراندن یک روز زیبا به طبیعت پناه آورده‌اند. حضور در این پارک می‌تواند به شما حس زندگی و تازگی را القا کند. در تور استانبول می‌توانید سفر به این منطقه را در برنامه‌های خود قرار دهید و با پیاده‌روی در جنگل‌های افرا و مشاهده حیوانات که آزادانه در جنگل زندگی می‌کنند به سفر خود تنوع دهید. پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت یک تفرجگاه شاهانه است و که همواره زیبایی‌های خاص خود را داشته است. در هر فصلی که در تور استانبول هستید می‌توانید به این بهشت زیبا بروید پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت در فصول سرد و گرم چهره ایی زیبا برای نمایش دارد و قطعاً لذت یک سفر رؤیایی را برای شما فراهم خواهد ساخت.

تجربه سفر به طبیعت جنگلی بلگراد یک تجربه ناب و فراموش‌نشدنی است دیدن تالاب‌ها و حیوانات و درختان و صدای خش‌خش برگ‌ها …..

اگر شما نیز در تور استانبول به پارک جنگلی فاتیح سلطان محمت سفرکرده‌اید می‌توانید با اشتراک گذاشتن خاطرات و تجربیات خود کاربران عزیز را در آشنایی با این منطقه بهشتی همراه کنید.