پارک جنگلی کیرازلی استانبول( kirazli bent) تفرجگاه و شکارگاه شاهان عثمانی

طبیعت‌گردی یکی از قدیمی‌ترین سفرهایی بوده که انسان‌ها از گذشته‌های بسیار دور به آن علاقه داشته و برای تفریح به کوه و جنگل و صحرا می‌رفته‌اند. این تفریح تاریخی که امروزه شکل تخصصی‌تر و ویژه‌تر به خود گرفته است در بسیاری از کشورها به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل‌شده است. شهر استانبول به‌عنوان سومین شهری که دریا بیشترین تعداد جذب گردشگر خارجی ایست در این نوع از گردشگری نیز بسیار پیشرو و موفق عمل کرده است.

جغرافیا و آب‌وهوای شهر استانبول سبب شده است این شهر زیبا به‌صورت ذاتی جذاب و موردپسند باشد، احاطه شدن کشور ترکیه توسط دریاهای مختلف و از طرفی عبور تنگه به سفر از میان شهر استانبول و ناهمواری‌های شمال این منطقه سبب به وجود آمدن آب‌وهوایی مطبوع و ایجاد پوشش گیاهی جنگل در شمال این کلان‌شهر تاریخی شود.

پارک جنگلی کیرازلی استانبول( kirazli bent) تفرجگاه و شکارگاه شاهان عثمانی

وجود هزاران هکتار جنگل متراکم در شمال استانبول سبب شد که وزارت محیط‌زیست و جنگل‌های این کشور در اقدامی متهورانه پروژه اجرای پارک‌های جنگلی ملی را اجرا نماید.

اینکه انسان امروزی که اسیر روزمرگی و شلوغی‌های زندگی شهری است و نیاز به‌جایی دارد که با طبیعت آمیخته شود تا روح و روان خود را تجدیدقوا نماید.

حضور هزاران تور استانبول و میلیون‌ها گردشگر در این شهر سبب شد که جنگل‌های بلگراد در شمال استانبول به ۹ پارک جنگلی تقسیم شوند و به‌صورت مناطق حفاظت‌شده برای ورود گردشگران آماده شوند. از سال ۲۰۱۱ که این اتفاق افتاد سیلی از گردشگران کشورهای مختلف به این پارکها جنگی آمده و دران به تفریح و ورزش پرداخته‌اند.

پارک جنگلی کیرازلی استانبول kirazli bent یکی از این پارک‌های جنگل نه گانه است که توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب نماید. در قسمتی از پارک یک لوح سنگی بزرگ به خط فارسی شعر ترکی نوشته‌شده است که بیانگر تاریخی بودن این پارک جنگلی است. این پارک توسط سلطان محمد دوم درزمانی که برای شکار به این تفرجگاه آمده بود به این نام معروف شده است و بنای یادبودی نیز به نام کیرازلی در این پارک جنگلی وجود دارد.

پارک جنگلی کیرازلی استانبول( kirazli bent) تفرجگاه و شکارگاه شاهان عثمانی

اطلاعاتی در مورد پارک جنگلی کیرازلی استانبول kirazli bent

پارک جنگلی کیرازلی یک جنگل انبوه در اوج زیبای هاست برای رهایی از زندگی شهری و سازه‌های دست‌ساز انسان در تور استانبول می‌توانید به این جنگل بروید و در آنجا دریکی از کلبه‌های جنگلی اقامت کنید صدای پرندگان و صدای آب روح‌نواز است. در پارک جنگلی کیرازلی می‌توانید ساعاتی رؤیایی را تجربه کنید ورزش کنید و در بین درختان در جاده‌های جنگلی پیاده‌روی نمایید. اینجا قطعه‌ای از بهشت است که بر روی زمین آمده است گاهی بر روی زمین مه نشسته است و فضا را شاعرانه‌تر کرده است.

در میان پارک جنگلی کیرازلی استانبول یک برکه وجود دارد و جویبارهایی به این برکه ختم می‌شوند. شما در هر فصل سال که به تور استانبول روید می‌توانید از زیبایی‌های این پارک استفاده نمایید.

آلاچیق‌ها و نیمکت‌هایی که در جای‌جای پارک تعبیه‌شده‌اند فضای مناسبی را برای اقامت ایجاد کرده است. در این پارک امکاناتی برای رفاه گردشگران ایجادشده است که شامل:

  • انواع آلاچیق و نیمکت جنگلی
  • ایستگاه اطلاعات
  • استقرار پلیس برای تأمین امنیت
  • کافی‌شاپ و رستوران
  • سوپرمارکت
  • پارکینگ
  • پیست دوچرخه‌سواری
  • محل اجاره اسب
  • اسباب‌بازی برای کودکان

پارک جنگلی کیرازلی حدود ۴۷ هکتار وسعت دارد و برای ورود به این پارک جنگلی باید ده دلار ورودیه پرداخت نمایید.

پارک جنگلی کیرازلی استانبول( kirazli bent) تفرجگاه و شکارگاه شاهان عثمانی

پارک جنگلی کیرازلی استانبول( kirazli bent) تفرجگاه و شکارگاه شاهان عثمانی

اکوسیستم پارک جنگلی کیرازلی استانبول

در پارک جنگلی کیرازلی انواع موجودات و گیاهان در کنار هم زندگی می‌کنند یکی از موارد مهمی که گردشگران در هنگام حضور در این جنگل باید رعایت کنند اجتناب از آسیب زدن به حیوانات و پوشش گیاهی پارک است. از مهم‌ترین حیات‌وحش در این جنگل می‌توان به انواع گراز، خرگوش، روباه، لاک‌پشت، گراز وحشی، مار آبی، انواع پرندگان مانند عقاب و تیهو و سنجاب، شانه‌به‌سر و کلاغ و اردک و مرغابی و انواع خزندگان نام برد.

از مهم‌ترین درختان این جنگل انواع بلوط طلایی، انواع الوی وحشی، گلابی وحشی، انواع توت، تمشک و انواع قارچ و شاه‌بلوط نام برد.

پارک جنگلی کیرازلی استانبول( kirazli bent) تفرجگاه و شکارگاه شاهان عثمانی

دسترسی به پارک جنگلی کیرازلی

این پارک در منطقه ایوب در شمال استانبول قرارگرفته است و از زیرمجموعه‌های جنگل بلگراد هست. پارک جنگلی کیرازلی در مسیر جاده بین‌شهری باپه کوی قرارگرفته است نزدیک‌ترین مکان شهری به جنگل شهرک مسکونی معمار سنان است پس از گذر از این شهرک و طی چند کیلومتر وارد پارک جنگلی کیرازلی می‌شویم.

در تور استانبول اگر تمایل به اقامت در این جنگل و استفاده ز طبیعت ناب این پارک ملی دارید می‌توانید از طریق نقشه‌های گوگل مپ به این مکان دسترسی پیدا کنید. بهترین وسیله نقلیه استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس است.

آدرس پارک جنگلی کیرازلی

Mithatpaşa Mahallesi, 34450 İstanbulSarıyer

پارک جنگلی کیرازلی استانبول( kirazli bent) تفرجگاه و شکارگاه شاهان عثمانی

شهر استانبول را نمی‌توان فقط با موزه‌ها و مراکز تاریخی و مراکز خرید آن توصیف کرد این شهر طبیعت نیز هست شهری که در اطرافش تفرجگاه و شکارگاه‌هایی دارد که درگذشته به‌عنوان محل تفریح سلاطین و شاهان بوده است. تفریحگاه‌های جنگلی شمال استانبول در تور استانبول می‌تواند سفر شمارا به یک سفر مسرت‌بخش تبدیل کند.

پارک جنگلی کیرازلی می‌تواند سفر شمارا به سفری رؤیایی همراه با خاطرات شیرین تبدیل نماید. طبیعت سالم و بکر جنگل کیرازلی مانند دارویی برای روح‌های خسته است. این مکان برای کودکان، می‌توان سفری هیجان‌انگیز و دیدار با حیوانات جنگلی باشد. قطعاً قدم زدن در میان درختانی که سر به اسمان کشیده‌اند هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.