پارک جنگلی کومورجو استانبول kömürcübent tabiat parki قدیمی‌ترین پارک جنگلی استانبول

استانبول را می‌توان یکی از بی‌نظرترین شهرهای جهان دانست شهری که با داشتن میراث تاریخی و طبیعی غنی تلاش کرده است بهترین‌ها را به گردشگران ارائه دهد. استانبول شهر هزاران مسجد تاریخی است این شهر دارای کاخ‌های مشهور عثمانی است و موزه‌های زیادی در دل این شهر جای گرفته‌اند. قدم‌به‌قدم که در خیابان‌های استانبول بزنید پدیده‌ای جذاب برای تماشا وجود دارد کافه و رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها در این شهر خود بهترین موزه مردم‌شناسی‌اند . این شهر بزرگ‌ترین مراکز خرید مدرن در دنیا را در خود دارد و برندهای معتبر جهانی در این شهر نمایندگی دارند. اما آن چیزی که بارزترین صفت شهر استانبول است و سبب شده است این شهر رؤیایی در ۲۰۰۰ سال گذشته موردعلاقه حکومت‌ها برای تصاحب آن باشد ،طبیعت زیبا و آب‌وهوای منحصربه‌فرد آن است.

استانبول آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. قرار گرفتن در بین دو دریا و گذر تنگه مهم بسفر از میان این شهر سبب شده است این شهر ویژگی‌های خاصی پیدا کند. بارندگی زیاد در سال و ارتفاعات و توپوگرافی منطقه شمال استانبول سبب شده است که جنگل‌های انبوهی در بالای این منطقه به‌صورت طبیعی ایجاد شود.

پارک جنگلی کومورجو استانبول kömürcübent tabiat parki قدیمی‌ترین پارک جنگلی استانبول

جنگل‌های منطقه ایوب استانبول که به جنگل‌ها بلگراد نیز مشهور هستند ازنظر اکوسیستم جانوری و گیاهی بسیار غنی می‌باشند و در طول قرن‌ها پایتختی استانبول به‌عنوان تفرجگاه و شکارگاه شاهانه مورداستفاده بوده است.

مفهوم توسعه پایدار که اکنون به‌عنوان سرلوحه اقدامات کشورهای پیشرو در دست اقدام است سبب شد که حکومت مرکزی ترکیه جنگل‌های بلگراد را به ۹ پارک جنگلی ملی تفکیک کند. این اقدام در سال ۲۰۱۱ با اعلام مناطق حفاظت‌شده سبب جذب گردشگران به‌صورت مدیریت‌شده به این پارک‌های جنگلی شد.

جنگل بلگراد که ازنظر ذخایر آب و گیاهی و جانوری بسیار غنی هست اکنون تبدیل به یکی از قطب‌های طبیعت گردشگری شده است. مدیریت این پارک‌های جنگلی سبب جذب درامد، همچنین حفاظت بهتر از منابع حیات‌وحش و گیاهان این منطقه شده است و از طرفی سبب رضایت خاطر گردشگران شده است. پارک جنگلی کومورجو kumurcubent یکی از این پارک‌های جنگلی ،نه‌گانه منطقه بلگراد است که در ادامه به شرح مختصری در مورد آن می‌پردازیم.

پارک جنگلی کومورجو استانبول kömürcübent tabiat parki قدیمی‌ترین پارک جنگلی استانبول

 اطلاعاتی در مورد پارک جنگلی کومورجو استانبول kömürcübent tabiat parki

پارک جنگلی کومورجو استانبول دارای حدود هشت هکتار مساحت دارد و تحت حفاظت وزارت محیط‌زیست و جنگلبانی کشور ترکیه هست. این پارک جنگلی قدیمی‌ترین پارک جنگلی در استانبول است. پارک جنگلی کومورجو استانبول یک پارک بزرگ و غنی در قلب جنگل‌های بلگراد است. در تور استانبول مسافران و گردشگران می‌توانند با حضور در این جنگل از طبیعت زیبا و مناظر دل‌انگیز آن استفاده نمایند. عمده حیوانات بومی این جنگل گوزن سرخ، خرگوش، انواع خزندگان، گراز وحشی و… است و درخت توت، بلوط و افرا نیز عمده‌ترین نوع درختان در پارک جنگلی کومورجو است.

پارک جنگلی کومورجو استانبول kömürcübent tabiat parki قدیمی‌ترین پارک جنگلی استانبول

امکانات موجود در پارک جنگلی کومورجو استانبول

برای تسهیل حضور گردشگران درپارک جنگلی کومورجو امکانات خوبی در نظر گرفته‌شده است که گردشگران می‌توانند با استفاده از این امکانات سفر خوبی را داشته باشند. این امکانات شامل:

  • کافه‌تریا
  • رستوران
  • کلبه‌های جنگلی
  • نیمکت‌های جنگلی
  • جاده مخصوص دوچرخه‌سواری
  • ایستگاه اطلاعات
  • پلیس جنگل

در پارک جنگلی کومورجو تقریباً تمام امکانت جهت یک پیک‌نیک عالی مهیا است. لازم به ذکر است در قسمتی از پارک جنگلی یک آبگیر تقریباً عمیق وجود دارد که باید مراقب باشید که زیاد به آن نزدیک نشوید.

پارک جنگلی کومورجو استانبول kömürcübent tabiat parki قدیمی‌ترین پارک جنگلی استانبول

دسترسی به پارک جنگلی کومورجو استانبول

پس از ورود به جنگل‌های بلگراد از طریق ورود به بهاخاکوی، با استفاده از تابلوهای راهنما، از پارک‌های ملی سویو و فالح ریفکی آتی عبور کرده و به پارک جنگلی کومورجو خواهید رسید.

اگر در تور استانبول هستید و وسیله نقلیه شخصی همراه ندارید و تمایل به حضور در پارک جنگلی کومورجو دارید می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی با این پارک برسید. از طریق اتوبوس‌های خط ۴۲ به منطقه hcekoy Ba رفته و یا از طریق خط مترو می‌توانید به منطقه ینی کاپی رفته و سپس در hcekoy Ba پیاده شده و بعد از با تاکسی به پارک جنگلی کومورجو برسید

هزینه‌های ورود به پارک جنگلی کومورجو استانبول

بر اساس وسیله نقلیه‌ای که با آن به پارک جنگلی کومورجو وارد می‌شوید ورودی‌های مختلفی باید پرداخت کنید که به شرح ذیل است:

  • دوچرخه:۴ لیر
  • ماشین‌سواری:۳۵ لیر
  • مینی‌بوس:۳۵ لیر
  • میدلباس:۶۰ لیر
  • اتوبوس: ۱۱۰ لیر
  • موتورسیکلت: ۸-۱۲ لیر

پارک جنگلی کومورجو استانبول kömürcübent tabiat parki قدیمی‌ترین پارک جنگلی استانبول

پارک جنگلی کومورجو استانبول به‌صورت شبانه‌روزی پذیرای مسافران و گردشگران است. شما می‌توانید تور استانبول را با حضور در جنگل‌های ملی مانند پارک جنگلی کومورجو سفر خود را خاص‌تر و زیباتر کنید طبیعت بکر و حفاظت‌شده جنگل‌های شمال استانبول برای شما این امکان را به وجود می‌آورد از دریچه تازه‌تری به طبیعت بنگرید از مهم‌ترین شاخص‌های این پارک‌ها دقت در حفظ حیات‌وحش و محیط‌زیست است. سپری کردن یک روز از سفر تور استانبول در محیط رؤیایی در میان درختان بلوط و دور از هیاهوی شهری می‌تواند برای شما بهترین سوغات تور استانبول باشد.خوشنود می‌شویم اگر خاطره یا تجربه‌ای از سفر به این پارک جنگلی دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.