پارک جنگلی ایرماک استانبول، طعم زندگی  در دل طبیعت بکر ( Irmak park Istanbul)

جنگل‌ها یکی از دیدنی‌ترین عناصر طبیعت هستند که به خاطر شکل و رنگ و بافت و حیات‌وحشی که دران حضور دارد همیشه برای انسان جالب بوده‌اند. امروزه تورهای جنگل نوردی یکی از متداول‌ترین تورهایی است که در سرتاسر دنیا در حال انجام است و گروه‌های زیادی در این تورها به پیاده‌روی و سپری کردن زمانی در کنار هم می‌گذرانند.

جنگل‌ها نوعی روان‌درمانگران طبیعی هستند که سبب کاهش آلام روحی و آرامش خاطر می‌شوند زیبایی بصری‌شان و پاکی هوای جنگل سبب زدودن خستگی‌های زندگی شهری و ترافیک و آلودگی‌های هواست.

درحالی‌که همه شهر استانبول را به‌عنوان شهری تجاری- تاریخی می‌شناسند و علاقه‌مندند در تور استانبول مکان‌های تاریخی و مراکز خرید بازدید کنند در مناطق شمالی این شهر جنگل‌های انبوه و منحصربه‌فردی وجود دارد که در زیبایی و جذابیت شاید به‌مراتب بهتر از دیدنی‌های داخل شهر استانبول باشند.

منطقه بزرگ جنگلی بلگراد در شمال استانبول منطقه‌ای سرسبز با پوشش گیاهی متراکم که دارای برکه‌ها و دریاچه‌های کوچک محلی نیز است. این منطقه مانند بهشتی در استانبول است که مردم این شهر در ایام تعطیلات به این جنگل‌ها پناه می‌برند تا در سایه آرامش درختان و جویبارها بتوانند اعصاب و روان خود را آرامش داده و ساعاتی خوش با خانواده و دوستان داشته باشند.

دولت ترکیه در راستای گسترش و بهبود مناطق طبیعی گردشگری اقدام به تقسیم‌بندی جنگل‌های بلگراد نموده و در این راستا این جنگل را به پارک‌های جنگلی کوچک‌تر تقسیم‌بندی نمود. این پارک‌های جنگلی نوعی پارک ملی و تحت حفاظت و نظارت دولت می‌باشند و امکانات و امنیت برای گردشگران در این پارک‌ها مهیا شده است. پارک جنگلی ایمارک استانبول (Irmak park Istanbul) یکی از پارک‌های جنگلی چندگانه است که در دل جنگل‌های بلگراد واقع‌شده است.

پارک جنگلی ایرماک استانبول، طعم زندگی  در دل طبیعت بکر( Irmak park Istanbul)

اطلاعاتی در مورد پارک جنگلی ایمارک استانبول

پارک جنگلی ایمارک استانبول یکی از نه پارک جنگلی بلگراد است. که در سال ۲۰۱۱ توسط وزارت محیط‌زیست و جنگل ترکیه به‌عنوان پارک ملی ثبت و معرفی شد. این پارک ده هکتار مساحت دارد و ازنظر پوشش گیاهی بسیار متراکم است نزدیک‌ترین منطقه مسکونی به پارک جنگلی ایرماک شهرک باچه کوی است از دل این جنگل جاده جنگلی کمربورگاز عبور می‌کند.

تأسیسات آبی بویوگ باراجی در پارک جنگلی ایمارک واقع شده است. که به زیبایی‌های این جنگل افزوده است.

پارک جنگلی ایرماک استانبول، طعم زندگی  در دل طبیعت بکر( Irmak park Istanbul)

امکانات پارک جنگلی ایمارک استانبول

در پارک جنگلی ایمارک استانبول جهت تسهیل استفاده عمومی گردشگران یک سری امکانات اضافه‌شده است تا گردشگران بتوانند راحتتر در این مکان اقامت کرده و به تفریح بپردازند این امکانات شامل:

  • احداث جاده جنگلی که معروف‌ترین جاده می‌توان به جاده جنگلی آوریل اشاره نمود
  • رستوران
  • کافی‌شاپ و سوپرمارکت
  • کلبه‌های جنگلی
  • پارکینگ خودرو
  • سکوی های مخصوص برای ماهی گیری
  • مبلمان جنگلی مانند الاچیق، اجاق و نیمکت
  • ایستگاه اطلاعات
  • گارد امنیتی جنگلی

پارک جنگلی ایرماک استانبول، طعم زندگی  در دل طبیعت بکر( Irmak park Istanbul)

اکوسیستم پارک جنگلی ایمارک استانبول

اکوسیستم پارک جنگلی ایمارک شامل انواع گیاهانی و جانورانی است که در پارک جنگلی ایرماک به‌صورت طبیعی در این پارک ملی وجود دارد که می‌توان به انواع درختان بلوط، توت، زردآلو توسکا، انواع قارچ‌های وحشی، شاه‌بلوط، ممرز، افرا و…. اشاره نمود و ازنظر اکوسیستم حیوانی در این جنگل می‌توان به گراز وحشی، شغال طلایی ،شغال ،گوزن ، روباه، گوزن ، لاک پشت ، گرگ خاکستری ،زالو ، انوع پروانه ، سنجاب ، موش کور ،خزندگان و انواع پرندگان مانند قناری، کلاغ ، هدهد اشاره نمود.

دسترسی به پارک جنگلی ایمارک استانبول

اگر در تور استانبول تمایل به استفاده از طبیعت جنگلی دارید و می‌خواهید به پارک جنگلی ایمارک سفر کنید باید از سمت شمال شهر استانبول از شهر خارج‌شده و وارد جاده باچه کوی بشوید. برای رسیدن به این مکان می‌توانید از نقشه‌های موجود در گوگل مپ برای دستیابی به پارک جنگلی ایمارک استانبول استفاده نمایید. استفاده از اتوبوس‌های و وسایل نقلیه‌ای که برای این مکان در شهر استانبول وجود دارد پیشنهاد می‌شود.

آدرس پارک جنگلی ایمارک استانبول

Merkez Mh., Irmak Ormaniçi Dinlenme Tesisleri, 34473 Sarıyer/İstanbul, ترکیه

پارک جنگلی ایرماک استانبول، طعم زندگی  در دل طبیعت بکر( Irmak park Istanbul)

تور استانبول یک فرصت طلایی برای شناخت و دیدن زیباترین سازه‌های بشری و طبیعی در این پهنه از دنیا است. شما می‌توانید در این سفر همراه با یاردید از اماکنی که در شهر استانبول دارای شهرت جهانی هستید از طبیعت زیبای این شهر نیز بهره‌مند شوید پارک جنگلی ایمارک استانبول نمونه بارز و استاندارد از یک عنصر طبیعی است که شما می‌توانید در آن با آرامش و امنیت تفریح کنید و استراحت نمایید و عکاسی کنید. تور استانبول با طبیعت‌گردی قطعاً سفری به یادماندنی خواهد شد در پارک جنگلی ایمارک استانبول تمام استانداردهای محیط زیستی رعایت شده است جنگلی عاری از هر نوع زباله و صحنه‌های آزاردهنده، جنگلی که شمارا به معنای واقعی به مفهوم طبیعت پاک و زیبا آشنا می‌نماید.

پارک جنگلی ایرماک به‌صورت شبانه‌روزی پذیرای گردشگران هست اما در هنگام حضور در این منطقه جنگلی حتماً وسایل موردنیاز را همراه داشته باشید. امیدواریم اطلاعات ارائه‌شده برای شما مفید بوده باشد اگر در تور استانبول به پارک جنگلی ایمارک سفر کرده‌اید می‌توانید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا خوانندگان عزیز از اطلاعات و تجربیات شما بهره‌مند شوند.