تجربه آرامش و طبیعت در پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

فرقی نمی‌کند که برای خرید، تفریح یا کار با تور استانبول به این شهر زیبا سفر می‌کنید، در هر صورت بازدید از نمان های دیدنی استانبول یکی از کارهای اصلی در سفر به این شهر است و در میان آن‌ها نباید از بازدید از پارک‌های استانبول که بسیار زیبا و بزرگ هستند غافل شد! یکی از مکان‌های دیدنی طبیعی که دارای منظره‌ای حیرت آورد از شهر و دریا است، پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول می‌باشد که می‌توانید روزی را در آرامش در این چارک سپری کنید.
با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را به طور کامل با پارک جنگلی آیدوس داغی و همچنین نحوه بازدید و دسترسی به آن آَشنا کنیم.

تجربه آرامش و طبیعت در پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

درباره پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

پارک جنگلی آیدوس داغی یک مکان دیدنی طبیعی بسیار زیبا است که درتپه های جنوب شرقی استانبول و در مرز استان و در مکان‌های قدیمی دوران بیزانس قرار دارد. ارتفاع این تپه‌ها به ۵۳۷ متر می‌رسد که بلندترین نقطه از استانبول محسوب می‌شود و در آن می‌توانید منظره‌ای حیرت آورد را از دریا و شهر استانبول ببینید.

تجربه آرامش و طبیعت در پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

پارک جنگلی آیدوس داغی در منطقه‌ای باستانی قرار دارد که به زمان‌های رومی‌ها و بیزانس‌ها باز می‌گردد و مشرف به قلعه آیدوس می‌باشد که دلیل نام گذاری این مکان هم همین است و در زبان باستانی رومی این کلمه به معنی عقاب می‌باشد چرا که از قدیم اعتقاد باستانیان بر این بوده مه عقاب‌ها در نوک این تپه زندگی می‌کنند.

امکانات و تفریحات پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

پارک جنگلی آیدوس داغی مکانی عالی برای گذراندن روزی به دور از هیاهوی شهر استانبول می‌باشد و در آن می‌توانید به تفریح و تفرج در طبیعت بکر و زیبای این مکان بپردازید.

تجربه آرامش و طبیعت در پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

از تفریحاتی که در این مکان می‌توانید انجام دهید می‌توان به دوچرخه سواری، کوهنوردی، شنا در رودخانه‌های متعدد این ناحیه و همچنین پیک نیک اشاره کرد.

پارک جنگلی آیدوس داغی جدا از اینکه در هر روز میزبان صدها گردشگر است، در روزهای تعطیل مقصد محبوب مردمان استانبول برای پیک نیک و گذراندن روزی در طبیعت است.

تجربه آرامش و طبیعت در پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

بازدید از پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

بازدید از پارک جنگلی آیدوس داغی همانطور که گفته شد می‌تواند بسیار دوست داشتنی و هیجان انگیز باشد و در هنگام بازدید از آن می‌توانید از منظره‌ای عالی از دریا و شهر استانبول لذت ببرید و در کنار آن در کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه غذا و نوشیدنی مورد علاقه خود را نوش جان کنید و از روز بدون تنش لذت ببرید.

در هنگام بازدید از این مکان یادتان نرود که می‌توانید عکس‌هایی فوق العاده بگیرید و بعد از دیدن زیبایی مناظر آن قطعاً دلیل اینکه عکاسان زیادی به این منطقه می‌آیند را خواهید فهمید.
درکنار بازدید از پارک جنگلی آیدوس داغی می‌توانید از مکان‌های دیدنی استانبول که در نزدیکی این پارک قرار دارد هم دیدن کنید. از این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران پاشا کوناغی
  • شهر بازی آیدوس
  • قلعه آیدوس

ساعات بازدید از پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

بازدید از این پارک در تمام ساعات شبانه روز ممکن است و در هر ساعتی می‌توانید به این مکان بیایید و از آن لذت ببرید.

تجربه آرامش و طبیعت در پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

دسترسی به پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

دسترسی به پارک جنگلی آیدوس داغی شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد اما می‌توانید به راحتی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو و کمی پیاده روی به این مکان دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد ما به عنوان راهی ارزان و راحت برای دسترسی به پارک جنگلی آیدوس داغی این است که با مترو خط M4 در ایستگاه Kartal پیاده شده و بعد از آن با اتوبوس و یا تاکسی به پارک زیبا و دوست داشتنی آیدوس دسترسی داشته باشید.

البته می‌توانید با تاکسی هم به این مکان دسترسی داشته باشید اما به خاطر گران بودن و دور بودن راه این کار به صرفه نیست و توصیه نمی‌شود اما به هر حال راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای دسترسی به این منطقه است.

آدرس پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول

Çarşı Mahallesi, 34876 Kartal/Istanbul, Turkey

در آخر امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما را به خوبی با پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول آشنا کرده باشد. اگر تجربه رفتن به این پارک زیبا را دارید در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید تا دیگران هم از تجربه‌های شما بهره مند شوند.

تجربه آرامش و طبیعت در پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول
و همچنین آرزو داریم تا از سفر به ترکیه و تور استانبول نهایت لذت را ببرید.

تجربه آرامش و طبیعت در پارک جنگلی آیدوس داغی استانبول