موزه کارتون و کاریکاتور استانبول یکی از جذابیت های دیدنی این شهر

اگر برای سفر به ترکیه و تور استانبول آماده می‌شوید و فرزندان کم سن و سالتان، شما را در این سفر همراهی می‌کنند، موزه کارتون و کاریکاتور استانبول یکی از بهترین مراکز تاریخی و دیدنی استانبول برای بازدید است.
این موزه یک واحد تخصصی مهم با کتابخانه و نمایشگاه ای طنز خود، محل برگزاری دوره‌های هنری، مسابقات و نمایشگاه‌های مختلف است.

در این مطلب با ما همراه باشید تا با این موزه بیشتر آشنا شویم.

موزه کارتون و کاریکاتور استانبول یکی از جذابیت های دیدنی این شهر

درباره‌ی موزه کارتون و کاریکاتور استانبول

موزه کارتون و کاریکاتور استانبول ابتدا در سال ۱۹۷۵ توسط شهرداری استانبول با ابتکار انجمن کاریکاتوریست‌ها، آغاز به کار کرد؛ اما در ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۰ موقتاً تعطیل و بعدها، با فروپاشی این ساختمان، موزه به‌طور کامل بسته شد.

در ۲۷ فوریه ۱۹۸۹، یک موزه جدید در مجتمع “غضنفر آقا” واقع در بلوار آتاتورک در ساراخانباشی افتتاح شد. موزه کاریکاتور و طنز موجب شد تا اسناد تاریخ اجتماعی و فرهنگی هنری کشور ترکیه در زمینه‌ی کارتون و کاریکاتور جمع آوری شده و از خطر انقراض مصون بمانند و این موضوع، روز به روز در فعالیت‌های مختلف بازتاب می‌کند.

موزه کارتون و کاریکاتور استانبول یکی از جذابیت های دیدنی این شهر

بخش‌های موزه کارتون و کاریکاتور استانبول

موزه کارتون و کاریکاتور استانبول که دائماً با موزه‌های هم نام خود در کشورهای دیگر در ارتباط است، چند قسمت اصلی و اساسی دارد:

  • نمایشگاه‌های دائمی: بخش همیشگی و ثابت موزه کاریکاتور و طنز استانبول که به‌مرور و شناخت آثار معاصر تکامل یافته است و بازدیدکنندگان بسیاری دارد.
  • نمایشگاه‌های موقت: نمایشگاه‌های متنوع و جالبی است که به مدت کوتاه و مشخصی در این موزه برپا می‌شوند که می‌توان از آن‌ها به کنفرانس‌ها، کنسرت‌های کوچک و نمایش‌های ویدئویی اشاره کرد.
  • کتابخانه: در کتابخانه موزه کتاب‌های مربوط به هنر کاریکاتور و کارتون به همراه آرشیوی از نشریه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، نگهداری می‌شوند. همچنین در این مجموعه ۲۰۰۰ کتاب درسی نیز وجود دارد.

موزه کارتون و کاریکاتور استانبول یکی از جذابیت های دیدنی این شهر

بازدید از موزه کارتون و کاریکاتور استانبول

برای بازدید از موزه کارتون و کاریکاتور استانبول می‌توانید در روزهای هفته به غیر از یک شنبه‌ها در این محل حاضر شوید.
موزه از ساعت ۸٫۳۰ صبح الی ۵ بعدازظهر در را برای بازدیدکنندگان محلی و گردشگران خارجی می‌گشاید و ورودی برای عموم رایگان است.

موزه کارتون و کاریکاتور استانبول یکی از جذابیت های دیدنی این شهر

دسترسی به موزه کارتون و کاریکاتور استانبول

اگر مبدأ شما را میدان تقسیم در نظر بگیریم، شما می‌توانید با سوار شدن به اتوبوس در ایستگاه تقسیم، در نزدیکی این میدان، تا ایستگاه “تپه باشی ” رفته و در این ایستگاه پیاده شوید و بعد کمی قدم زدن به موزه خواهید رسید.

آدرس موزه کارتون و کاریکاتور استانبول

Çatma Mescit Mahallesi, Çatma Mescit Mah. çamlık Sok., 34083 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

شماره تلفن موزه کارتون و کاریکاتور استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۲۵۶ ۴۲ ۵۸

موزه کارتون و کاریکاتور استانبول یکی از جذابیت های دیدنی این شهر

با آرزوی سفری خوش به ترکیه و تور استانبول و ساختن لحظاتی طلایی در کنار دوستان و خانواده‌ی عزیزتان.
امیدواریم از مطلب فوق لذت برده باشید و این متن راهنمای مناسبی برای سفر و بازدید شما از موزه کارتون و کاریکاتور استانبول باشد.

اگر در گذشته تجربه‌ی سفر به ترکیه و تور استانبول و بازدید از موزه کارتون و کاریکاتور را دارید، نظرات و پیشنهادات خود را در زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید و ما را در ارائه‌ی هرچه بهتر مطالب یاری دهید. از توجه شما عزیزان کمال تشکر داریم.