موزه نقاشی و مجسمه استانبول مکانی عالی برای دیدن نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی زیبا

اگر برای کار یا تفریح به استانبول سفرکرده‌اید و تور استانبول را انتخاب کرده‌اید علاوه بر اینکه از مساجد و مکان‌های تاریخی این شهر بازدید کردید از موزه‌های صنعتی، هنری و تاریخی استانبول نیز دیدن کنید زیرا که استانبول موزه‌های زیادی دارا بوده. یکی از این موزه‌ها که شامل مجسمه و نقاشی و هنر زیبایی است موزه نقاشی و مجسمه استانبول می‌باشد؛ که یکی از آن موزه‌هایی است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

موزه نقاشی و مجسمه استانبول موزه‌ای است در خیابان dolmabahce در محله‌ی بشیکتاش که مجسمه‌ها و نقاشی‌های بسیاری دارد که هم نقاشی‌های هنرمندان ترک و هم نقاشی نقاشان معروف غربی، همراه با این مطلب باشید تا هم از موزه نقاشی و مجسمه استانبول بیشتر بدانید و هم بدانید چه آثاری در آنجا به نمایش گذاشته داده‌شده.

درباره‌ی موزه نقاشی و مجسمه استانبول

موزه نقاشی و مجسمه استانبول که در خیابان dolmabahce می‌باشد که در محله‌ی بشیکتاش واقع‌شده است، موزه‌ای است که در قرن ۱۹ میلادی در سال ۱۹۳۷ توسط مصطفی کمال یا همان آتاتورک تأسیس شده است. در حال حاضر تحت نظارت دانشگاه معماری سینان مشغول به کار است در واقع در سالن‌های طبقه‌ی اول کاخ دولمه باهچه فرار دارد. این موزه که ۲۰ سالن مجزا دارد و اثرات بسیاری از هنرمندان ترک را دارا بوده است؛ که در میان این آثار معروف‌ترین آن‌ها در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • رنگ‌روغن شکر احمد پاشا
  • رنگ‌روغن حوسین زکای پاشا
  • نقاشی‌های عثمان حمدی
  • رنگ‌روغن حج علی ریضا
  • و نقاشی معروف سلیمان سعید
  • همچنین آثار هنرمندان ترکی به سبک بدوی

آثار بالا از معروف‌ترین آثار و نقاشان معروف ترک بوده که آثار دیگری نیز دارد. البته علاوه بر آثار هنرمندان ترک آثار معروف هنرمندان و نقاشان غربی نیز در موزه نقاشی و مجسمه استانبول وجود دارد. به‌عنوان‌مثال می‌توان به ییر بنارد، پابلو پیکاسو، آلبرت، مارکی، آندره درین، رائول دیولی، مورس یوتریلو، هنری متیس و ای دانوپر دساگنز که آثارشان در این موزه هستند اشاره کرد.

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه استانبول

یکی از جاهایی که در استانبول وجود دارد که نقاشی‌ها و مجسمه‌های زیبا و زیادی برای بازدید در آنجا وجود دارد موزه نقاشی و مجسمه استانبول است. این موزه که در نزدیکی دانشگاه معماری سینان قرار دارد بلکه تحت نظارت همین دانشگاه نیز است.

در نزدیکی این موزه ، موزه‌ی محلی و قدیمی دنیز نیز قرار دارد که پس از بازدید از این موزه یا قبل از آن می‌توان ازآنجا نیز بازدید کرد. همچنین هتل لاکچری و ۵ ستاره‌ی شانگری لا نیز دز نزدیکی همین موزه قرار دارد که می‌توان از امکانات رفاهی و تفریحی و دیگر امکانات این هتل لاکچری استفاده کرد.

موزه نقاشی و مجسمه استانبول همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۵ بعدازظهر برای بازدید عموم باز می‌باشد. همچنین قبل از بازدید بدانید که شنبه و یکشنبه شلوغ‌ترین روزهای کاری این موزه است.

در نزدیکی موزه نقاشی و مجسمه استانبول همچنین کافه‌ها و رستوران‌های بین‌المللی نیز قرار دارد که می‌توانید اوقات خود را در آنجا سپری کتید؛ و همچنین می‌توانید به اسکله‌ی بشیکتاش که در نزدیکی همین موزه قرار دارد رفته و ازآنجا نیز لذت ببرید.

دسترسی به موزه نقاشی و مجسمه استانبول

ازآنجاکه موزه نقاشی و مجسمه استانبول در خیابان dolmabahce که خیابان معروفی در محله‌ی معروف بشیکتاش قرار دارد، پس دسترسی به این موزه کار سختی نیست و به‌راحتی می‌توانید به این موزه رفته و از آن بازدید کنید.

می‌توانید با مترو، اتوبوس و درنهایت با تاکسی به موزه نقاشی و مجسمه رفته تا ازآنجا بازدید کنید و لذت ببرید.

پس طبق این گفته‌ها هنگام سفر به استانبول و تور استانبول برای آشنایی با هنر و دیدن تاریخچه یکی از بهترین جاها همین موزه نقاشی و مجسمه استانبول می‌باشد که با بازدید از آن امیدوارم لذت کافی را ببرید.

آدرس موزه نقاشی و مجسمه استانبول

Vişnezade Mahallesi, Vişnezade Mah. Dolmabahçe Caddesi, 34357 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

شماره تماس موزه نقاشی و مجسمه استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۲۳۶ ۹۰ ۰۰