موزه موزاییک استانبول مکانی عالی برای دیدن موزاییک هایی زیبا

اگر برای کار یا تفریح به استانبول سفر کرده اید و تور استانبول را انتخاب کرده اید علاوه بر اینکه از مساجد و مکان های تاریخی این شهر بازدید کردید از موزه های صنعتی، هنری و تازیخی استانبول نیز دیدن کنید زیرا که استانبول موزه های زیادی دارا بوده. یکی از این موزه های هنری و زیبا که میتوانید موزاییک های زیبایی دز آن ببینید موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul است.

موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul موزه ای است نزدیک به میدان سلطان احمد در بازار آراستا arasta واقع شده است. موزه ای است که در آن موزاییک های مرتبط به دوزان بیزانس، کاخ قسطنتنیه و … قرار دارد که در این متن همراه باشید تا بیشتر راجع به این مزه بدانید.

موزه موزاییک استانبول مکانی عالی برای دیدن موزاییک هایی زیبا

درباره ی موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul

موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul موزه ای است نزدیک به میدان سلطان احمد در بازار آراستا arasta واقع شده است. موزه ای است که در آن موزاییک های مرتبط به دوزان بیزانس، کاخ قسطنتنیه و … قرار دارد که صحنه هایی از شکار، تصاویر سلاطین، رجال معروف و مردمان عادی و مناظر به تصویر کشیده شده است.

بیشتر موزاییک های داخل موزه موزاییک استانبول برای تزیین پیاده رو های موزه و ستون های موجود در موزه قرار گرفته اند؛ که بیشتر آن ها به تاریخچه ی امپراطوری بیزانتین مربوط است که حتی برخی محققان می گویند که برخی از این موزاییک ها به دوران هرکول نیز بر میگردند.

موزاییک های موزه موزاییک استانبول قرن ها مخفی بودند تا این که در سال های ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۸ و سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۴ توسط باستان شناسان انگلیسی طی حفاری در بازار آراستا در میدان سلطان احمد کشف شدند. همچنین این باستان شناسان طی حفاری حیاطی پر از ستون مخصوص دوران رومی ها پیدا کردند که دیواره های آن همه از موزاییک مزین شده اند.
وسعت حیاط پیدا شده چیزی در حدود ۱۸۷۲ متر مربع بوده است.

تخمین زده شده است که مزاییک های موجود در حیاط موزه موزاییک استانبول چیزی در حدود ۸۰۰۰۰۰۰۰ قطعه هستند که جنس آن ها از آهک و شیشه است.

موزاییک های موجود در موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul شامل موارد زیر هستند:

  • نشان دادن چگونگی ساخته شدن تیر حیوانات
  • نشان دادن تصاویری از شکار
  • به تصویر کشیدن صورت سلطان ها و رجال معروف و مردمان عادی و همچنین نشان دادن طبیعت و مناظر

درست است که برخی  از موزاییک های موجود در موزه موزاییک استانبول تخریب شده است اما سبب نمی‌شود که از ارزش این موزه کم شود و باعث شده است یکی از پر ارزش ترین موزاییک های در دنیا شود، همچنین یکی از موزاییک های غیر قابل قیمت گذاری داخل موزه ساخته شده در سال ۲۰۰ میلادی است.

شهر هاتای ترکیه دارای بزرگترین موزه موزاییک جهان است اما چون بسیاری از اشیا در داخل انبار هستند به دومین تبدیل شده است. همچنین موزه موزاییک استانبول دارای آتلیه‌ی موزاییکی برای کودکان، انیماسیون و تفریح کودک با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا  است.

موزه موزاییک استانبول مکانی عالی برای دیدن موزاییک هایی زیبا

بازدید از موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul

هنگام سفر به استانبول یکی از موزه هایی که حتماً باید بازدید کرد موزه ی موزاییک استانبول است درست از که برخی از موزاییک ها تقریبا تخریب شده است اما دارای تاریخ ارزشمندی از دوران بیزانس و روم وجود دارد.

موزه موزاییک استانبول از پر بازدید کننده ترین موزه های موجود در ترکیه است، بازدید این موزه به دلیل داشتن هارمونی بین کلیسا و مسجد شاهد تفاوت های نوع هنر و پوشش و ساختمان مسیحیت و اسلام را شاهد خواهید بود.

موزه موزاییک استانبول همه روزه برای بازدید از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز می‌باشد و همچنین قیمت بازدید از آن چیزی در حدود ۴۰ لیر می‌باشد.

فراموش نکنید که هنگام بازدید از خلوتی و شلوغی موزه اطمینان کافی را داشته باشید به طوری که شلوغ ترین روز برای بازدید از این موزه شنبه ها و یکشنبه ها آن هم از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر می‌باشد اما خلوت ترین روز بازدید از موزه موزاییک استانبول دوشنبه ها و سه شنبه ها می‌باشد.

همچنین در نزدیکی این موزه رستوران سنتی و زیبایی وجود دارد به نام رستوران مطبخ که می‌توانید بعد از بازدید از موزه ی موزاییک استانبول به این جا رفته و از خوراک های سنتی آن لذت کافی را ببرید.

موزه موزاییک استانبول مکانی عالی برای دیدن موزاییک هایی زیبا

دسترسی به موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul

از آن جا که موزه موزاییک استانبول در بازار آراستا که یکی از معروف ترین بازار های استانبول می‌باشد و همچنین در میدان معروف سلطان احمد واقع شده است پس دسترسی ساده ای دارد که میتوانید با مترو، اتوبوس و در نهایت تاکسی به آن جا رفته و از یاردید کردن آن جا لذت ببرید.

پس طبق این گفته ها هنگام سفر به استانبول و تور استانبول برای آشنایی با هنر و دیدن تاریخچه یکی از بهترین جاها همین موزه موزاییک استانبول که در جهان بسیار معروف است می‌باشد که با بازدید از آن امیدوارم لذت کافی را ببرید.

آدرس موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul

Sultan Ahmet Mahallesi, Ayasofya Meydanı, ۳۴۱۲۲ Fatih/İstanbul, Turkey

شماره تماس موزه موزاییک استانبول mozaik muzesi istanbul

+۹۰ ۲۱۲ ۵۲۲ ۱۷ ۵۰