موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç مکانی مناسب برای بازدید صنعتی و هنری

اگر برای کار یا تفریح به استانبول سفر کرده‌اید و تور استانبول را انتخاب کرده‌اید علاوه بر اینکه از مساجد و مکان‌های تاریخی این شهر بازدید کردید از موزه‌های صنعتی، هنری و تاریخی استانبول نیز دیدن کنید زیرا که استانبول موزه‌های زیادی دارا بوده.
یکی از این موزه‌های صنعتی و هنری و آموزنده‌ی استانبول موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç است که یکی از آن موزه‌هایی است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

این موزه در کناره‌های شمالی گلدن هورن واقع در خیابان هاسکوی قرار دارد. در این موزه اشیا صنعتی، هنری، حکاکی و نقاشی به نمایش گذاشته شده است. در این متن همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç بدانید و با آن آشنا شوید

درباره موزه فناوری راحمی کچ استانبول

موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç در کناره‌های شمالی گلدن هورن واقع در خیابان هاسکوی قرار دارد موزه‌ای است با سه قسمت مجزا به وسعت ۲۷ هزار مترمربع! این موزه توسط خاندان ثروتمند استانبول و رؤسای بازنشسته‌ی گروه صنعتی کچ در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد اما این موزه در ۱۳ دسامبر سال ۱۹۹۴ برای بازدید عموم بازگشایی شد.

ساختمانی که این موزه در آن ساخته‌شده است ابتدا به‌عنوان ریخته‌گری نیروی دریایی عثمانی تحت حکومت سلطان احمد سوم استفاده می‌شد. سپس در دوره‌ی سلطان سلیم سوم دوباره این ساختمان بازسازی شد. هنگام انقلاب عثمانی این ساختمان دارایی انحصاری شرکت تنباکوسازی شد و سپس تا سال ۱۹۵۱ به‌عنوان انبار از این ساختمان استفاده می‌شد.

اکثر اشیا گذاشته‌شده در داخل موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç از کلکسیون شخصی رحمی کچ هستند.

بازدید از موزه فناوری راحمی کچ استانبول

موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç شامل نمایشگاه‌هایی است که در زیر به آن اشاره می‌شود.

  • حمل‌ونقل جاده‌ای که شامل اتومبیل‌های مسابقه، اتومبیل‌های اسپورت بین سال‌های ۱۹۵۳ و ۱۹۸۶، اتومبیل‌های کوپه بین سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۹۴، اتومبیل‌های تبلیغاتی سال‌های ۱۹۰۸ تا ۲۰۰۲ و موتورسیکلت‌های سال‌های ۱۹۰۸ تا ۲۰۰۳ می‌شود.
  • حمل‌ونقل ریلی که شامل تراموای قدیمی استانبول سال ۱۹۳۴، کالسکه‌ی سلطان برای سال ۱۸۶۷، موتور بخار لوکوموتیو سال ۱۹۱۳، حمل‌ونقل تونلی استانبول ۱۸۷۶ می‌شود.
  • وسایل دریایی شامل کشتی باری، قایق موتوری، قایق نجات سال ۱۹۵۱، زیردریایی سال ۱۹۴۴، قایق بادبانی سادون برو می‌شود.
  • هواپیماها که شامل هواپیماهای سال ۱۹۴۱ تا ۱۹۷۹، کلکسیون‌های هوانوردی، موتورهای هواپیما سال ۱۹۲۸ تا ۱۹۷۹، مدل‌های هواپیمایی در مقیاس‌های بزرگ و کوچک می‌شود.
  • مهندسی که شامل کارخانه‌ی زیتون، موتور بخار قایق سال ۱۹۱۱، موتورگازی و اره‌ی چوبی می‌شود.
  • وسایل ارتباطی که شامل تلفن با شماره‌گیر چرخان سال ۱۹۲۰، گرامافون سال ۱۹۰۳، مدل طاهری تلگراف توماس ادیسون سال ۱۸۷۶، دریچه خای تقویت‌کننده سال ۱۹۳۶، زیو تروپ سال ۱۸۳۵ می‌شود
  • وسایل علمی که شامل ماشین وایمهارست، مدل بزرگ مکانیکی منظومه شمسی، کرونومتر دریایی می‌شود

می‌توانید با تور استانبول به موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç رفته و نمایشگاه‌های بالا را بازدید کنید.

اما راجع به قیمت بلیت موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç نیز می‌توان گفت که در زیر اشاره می‌شود:

  • به‌طور متوسط برای بزرگسالان حدود ۴ یورو و دانش آموزان حدود ۲ یورو
  • بلیت زیردریایی برای بزرگسالان حدود ۲ یورو و برای دانش آموزان حدود ۱٫۵ یورو
  • بلیت آسمان‌نما نیز حدود ۲ لیره می‌باشد

همچنین با داشتن کارت موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç می‌توانید ۲۰ درصد از تخفیف ورودیه و ۱۰ درصد از تخفیف فروشگاه داخل موزه استفاده نمایید.

در حیاط اصلی نیز کافه و رستوران با قیمتی تقریبا مناسب تعبیه‌شده تا بازدیدکنندگان بتوانند از آن بهره ببرند.

همچنین از ساعت نمایشگاه که هرروز به‌جز دوشنبه‌ها که موزه تعطیل است از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر اطلاع داشته باشید و بدانید که شنبه‌ها و یکشنبه‌ها و تعطیلات رسمی اول اکتبر تا ۳۱ مارس از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر می‌باشد و از اول آوریل تا ۳۰ سپتامبر از ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر امکان بازدید به بازدیدکننده‌ها داده می‌شود و بدانید که شلوغ‌ترین ساعت موزه در روز شنبه از ۱ تا ۵ بعدازظهر می‌باشد و هنگام بازدید این مورد را در نظر داشته باشید.

دسترسی به موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç  

ازآنجاکه موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç موزه‌ای ست که در کناره‌های شمالی گلدن هورن واقع در خیابان هاسکوی است دسترسی ساده هم به‌وسیله‌ی اتوبوس هم مترو و هم تاکسی دارد و برای بازدید از این موزه سختی را نباید متقبل شد.

پس طبق این گفته‌ها هنگام سفر به استانبول و تور استانبول برای آشنایی با صنعت و هنر و دیدن تاریخچه یکی از بهترین جاها همین موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç می‌باشد که با بازدید از آن امیدوارم لذت کافی را ببرید.

 

آدرس موزه فناوری راحمی کچ استانبول M. Rahmi Koç

Keçeci Piri Mahallesi, Rahmi M Koç Museum Hasköy Cad. No:5, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

شماره‌ی تماس موزه فناوری راحمی کچ استانبول  M. Rahmi Koç

+۹۰ ۲۱۲ ۳۶۹ ۶۶ ۰۰