موزه فلوریا آتاتورک استانبول florya deniz köşkü ، عمارتی چشم نواز بر روی منظره‌ای بکر

سفر به ترکیه، ماجرایی از یک سفر هیجان انگیز هم چون بسیاری از برنامه‌های مستند می‌باشد. سفری که به واسطه خلق موقعیت‌های جدید و متنوع، اثری شگفت انگیز را در ذهن فرد به جای خواهد گذاشت. موزه فلوریا آتاتورک استانبول که از جمله عمارت های زیبا در دل این شهر به شمار می‌رود، فضایی شناور بر آب را به همراه معماری متفاوت را نمایان می‌کند. جاذبه‌های توریستی استانبول، همواره گزینه‌های انتخابی متعددی را برای گردشگران مهیا نموده‌اند که با توجه به هر سلیقه و دیدگاهی می‌توان شاهد تجربیات منحصر به فردی بود.

از این موزه با نام فلوریا نیز یاد می‌شود و می‌توان این نام را نیز به عنوان نام مشهور دیگری برای آن معرفی نمود. عمارتی که می توان آن را به عنوان محوری شاخص در تور استانبول معرفی نمود. ساخت موزه فلوریا آتاتورک استانبول به دست آتاتورک صورت گرفته است. چرا که وی عمارتی را به منظور فراغت در اوقات تابستان برای خویش بنا نمود که سبک معماری متفاوت آن امروزه نیز به یکی از محورهای گردشگری تبدیل گردیده است. پس از مرگ وی هم چنان از این بنا به صورت اختصاصی در کاربری‌های مرتبط استفاده می‌شد. سال ۱۹۳۵ دوره ساخت موزه فلوریا آتاتورک استانبول بوده است.

شاید جالب باشد که بدانید آتاتورک ۶ ماه پیش از مرگ، در این بنا اقامت داشته است. و پس از آن نیز دیگر مقامات بلند پایه ترکیه از این عمارت به عنوان کاخ گردشگری و استراحت خود بهره می‌برده‌اند و این روال تا دوره‌ترمیم و بازسازی موزه فلوریا آتاتورک استانبول ادامه یافت و پس از آن، به موزه‌ای برای بازدید عموم تبدیل گردید.

موزه فلوریا آتاتورک استانبول florya deniz köşkü ، عمارتی چشم نواز بر روی منظره‌ای بکر
موزه فلوریا آتاتورک استانبول florya deniz köşkü ، عمارتی چشم نواز بر روی منظره‌ای بکر

درباره موزه فلوریا آتاتورک استانبول

موزه فلوریا آتاتورک استانبول معماری به سبک و سیاق قرن ۲۰ را در دل خود دارد. به همین واسطه یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می‌گردد که مورد بازدید بسیاری از علاقه‌مندان نیز قرار گرفته است. سال ۱۹۹۳ زمان بازسازی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده این کاخ بود که پس از آن فرصت مناسبی برای توریست‌ها و علاقه‌مندان به سازه‌های تاریخی مهیا گردید.

موزه فلوریا آتاتورک استانبول در منطقه باکرکوی استانبول قرار گرفته است.

موزه فلوریا آتاتورک استانبول florya deniz köşkü ، عمارتی چشم نواز بر روی منظره‌ای بکر

اقامت آتاتورک در این عمارت، سبب گردیده است تا امروزه گردشگران شاهد یک طبقه متشکل از حمام، اتاق خواب، اتاق مطالعه باشند. علاوه بر این معماری و طراحی خاص این بنا سبب می‌گردد تا در برخی از ساعات روز از جمله زمان غروب آفتاب، این بنا اولویت گردشگران در تماشای منظره‌ای بکر و فوق‌العاده باشد.

از نقاط مثبت موجود در موزه فلوریا آتاتورک استانبول طراحی T شکلی است که موجب تفاوت این بخش از بنا با سایر دیدنی‌های استانبول خواهد شد. ساخت این عمارت بر روی سطح شمع‌های فولادی و اتصال به ساحل شنی با اسکله ۷۰ متری چوبی، از دیگر مختصات مهم بنا به شمار می‌روند. در مجموع می‌توان مساحت کل این بنا را ۶۰۲ متر مربع عنوان نمود.

موزه فلوریا آتاتورک استانبول florya deniz köşkü ، عمارتی چشم نواز بر روی منظره‌ای بکر

بازدید از موزه فلوریا آتاتورک استانبول

انتخاب تور استانبول برای آغاز یک تصمیم گیری مهم در حوزه توریستی و گردشگری، این امکان را ایجاد خواهد نمود تا گردشگران فرصت تجربه کردن به شیوه‌ای متفاوت را داشته باشند. موزه فلوریا آتاتورک استانبول به عنوان مقصدی زیبا در سفر به استانبول به حساب می آید البته اگر اهل گشتن موزه ها و علاقه مند به تاریخ هستید.

ساعت بازدید از موزه فلوریا آتاتورک استانبول

بازدید از موزه فلوریا آتاتورک استانبول که عمارتی دیدنی و چشم نواز به شمار می‌آید، از ساعت ۹ صبح الی ۴ بعد از ظهر امکان پذیر می‌باشد. هم چنین این مکان همه ایام هفته به جز روزهای دوشنبه و پنج شنبه به روی عموم بازدید کنندگان باز می‌باشد.

موزه فلوریا آتاتورک استانبول florya deniz köşkü ، عمارتی چشم نواز بر روی منظره‌ای بکر

موزه فلوریا آتاتورک استانبول florya deniz köşkü ، عمارتی چشم نواز بر روی منظره‌ای بکر

دسترسی به موزه فلوریا آتاتورک استانبول

برای دسترسی راحت و سریع به هر نقطه گردشگری در استانبول، می‌توان گزینه‌های متعددی را در پیش رو قرار داد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای عبور و مرور در شهر استانبول، قطارهای شهری و یا اتوبوس‌ها می‌باشند. مترو هم که نیاز به توضیح نداشته و به عنوان سریع‌ترین محور اتصالی شناخته می‌شود.

موزه فلوریا آتاتورک استانبول در کنار خیابان Çekmece İstanbul قرار گرفته است و به این ترتیب از مسیرهای اتوبوس و قطار می‌توان بیشترین بهره را برد. کما اینکه تاکسی هم در دسترسی آسان نقش مؤثری را ایفا خواهد نمود.

برای دسترسی به موزه فلوریا آتاتورک استانبول از خیابان Florya این مسیر را دنبال نمایید؛

  • به سمت جنوب (سربالایی) ‪Florya Cd.‌ به سوی ‪Otoparkبروید، به سوی ‪Valilik Yolu Cd.‌ ادامه دهید، به سمت چپ به‌طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌ بپیچید، گردش به راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌، مقصد در سمت چپ خواهد بود. این مسیر را می‌توان در زمان ۱۴ دقیقه پیاده طی نمود.
  • به فاصله ۴۵۰ متر از این عمارت، ایستگاه قطار شهری Florya قرار دارد. پس از پیاده شدن در این ایستگاه این مسیر را دنبال نمایید، به سمت جنوب غربی، گردش به راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌ مقصد در سمت چپ خواهد بود، زمان طی کردن مسافت یاد شده، ۵ دقیقه خواهد بود.
  • اگر ایستگاه نهایی شما که در آن پیاده می‌شوید، Havuzlu Bahçe است، برای رسیدن به موزه فلوریا آتاتورک استانبول این مسیر را به خاطر داشته باشید، مسافت ۲ دقیقه‌ای که با ماشین طی خواهید نمود، بدین شرح است، از ایستگاه به سمت جنوب در ‪Florya Cd.‌ بروید، برای ماندن در ‪Florya Cd.‌ به سمت چپ بپیچید، گردش به چپ به طرف ‪Valilik Yolu Cd.‌، به سمت راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌ بپیچید، گردش به راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌، مقصد در سمت چپ خواهد بود.
  • ولیکن در صورت علاقه‌مند بودن به پیاده روی، می‌توانید از ایستگاه، به سمت جنوب (سرازیری) در ‪Florya Cd.‌ بروید، به سوی ‪Valilik Yolu Cd.‌ ادامه دهید، به سمت چپ به‌طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌ بپیچید، گردش به راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌، مقصد در سمت چپ خواهد بود. بعد از ۹ دقیقه شما به مقصد رسیده‌اید.
  • مسیر دیگری که می‌توان از آن نیز به سبب نزدیکی با موزه فلوریا آتاتورک استانبول استفاده نمود، ایستگاه قطار Menekşe می‌باشد. مسیر پیاده روی از این نقطه تا عمارت، به این شکل خواهد بود. به سمت جنوب (سرازیری) در ‪Menekşe Cd.‌ بروید، برای ماندن در ‪Menekşe Cd.‌ به سمت چپ بپیچید، اندکی به راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌، مقصد در سمت راست خواهد بود. ۱۲ دقیقه زمان رسیدن از مبدأ به مقصد است.
  • گزینه دیگری که می‌توان با استفاده از آن مسیر را طی نمود، از ایستگاه به سمت جنوب (سرازیری) در ‪Menekşe Cd.‌ بروید، برای ماندن در ‪Menekşe Cd.‌ به سمت چپ بپیچید، اندکی به راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌، به سمت چپ بپیچید، از پله‌ها استفاده کنید، به سمت راست بپیچید، در میدان، به خروجی اولین به طرف ‪Valilik Yolu Cd.‌ بروید، به سمت راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌ بپیچید، گردش به راست به طرف ‪Çekmece İstanbul Cd.‌، مقصد در سمت چپ خواهد بود. ۱۶ دقیقه گذشت و شما به مقصد رسیده‌اید.

آدرس موزه فلوریا آتاتورک استانبول

Basınköy, Çekmece İstanbul Cd. No:23, 34153 Bakırköy/İstanbul

شماره تلفن موزه فلوریا آتاتورک استانبول

(۰۲۱۲) ۴۲۶ ۵۱ ۵۱

موزه فلوریا آتاتورک استانبول florya deniz köşkü ، عمارتی چشم نواز بر روی منظره‌ای بکر

آخرین نکته در ارتباط باموزه فلوریا آتاتورک استانبول

گردشگری در کشوری هم چون ترکیهو انتخاب تور استانبول، نه تنها جنبه تفریحی و سیاحتی، بلکه جنبه آموزشی نیز خواهد داشت. آموختن محورهایی که هر یک به تنهایی تأثیر بسزایی را در عمق دانش فرهنگی و اقلیمی گردشگران خواهند گذاشت. موزه فلوریا آتاتورک استانبول فضایی متفاوت در حوزه گردشگری و معماری است که همه ساله طرفداران آن بیش‌تر می‌گردند.

در این زمینه و مسیرهای گفت و گوی مرتبط، شما نیز با ما شریک شوید و نقطه نظرات خود را بیان نمایید.