موزه شرق باستان و موزه باستان شناسی ترکیه Eski Şark Eserleri Müzesi

شاید برای همه شما عزیزانی که در تور استانبول و ترکیه هستید بهره وری از زمان موجود جزو مهمترین دغدغه ها باشد.استانبول یکی از شهر های توریستی در ترکیه است که علاوه بر آثار باستانی موزه های بسیار دیدنی را در خود جای داده.این موزه ها در بهترین و در دسترس ترین نقاط شهر واقع شدن تا برای کسانی که در تور ترکیه و استانبول هستند و یا به صورت شخصی از این مکان دیدن میکنند بازدید از این موزه ها امری ساده باشد.

موزه باستان شناسی ترکیه یکی از موزه هایی است که سه موزه دیگر را از جمله موزه باستان شناسی که در ساختمان اصلی واقع شده ،موزه شرق باستان،موزه عمارت کاشی کاری شده و یا موزه هنرهای اسلامی در یک مکان گرد هم آورده است.شما میتوانید در زمانی که در تور استانبول خود هستید فرصت این که از یکی از کلکسیون های گرانبهای اشیا کلاسیک و همچنین آثار تاریخی نفیسی که در این موزه جمع آوری شده دیدن کرده و بهره کافی را از تور استانبول خود ببرید.موزه باستان شناسی ترکیه بیش از یک میلیون قطعه با ارزش را در خود جای داده که روایت گر تاریخ تمدن دوران های مختلف جهان هستند.

موزه شرق باستان و موزه باستان شناسی ترکیه

تاریخچه ساخت موزه باستان شناسی (موزه شرق باستان )

موزه باستان شناسی در اواخر قرن نوزدهم و در سال ۱۸۸۳ و با هدف جلوگیری از انتقال صنایع اموال با ارزش ترکیه به اروپا وحفظ آثار با ارزش ترکیه و رونق بخشیدن به اکتشافات کشور و به عنوان مدرسه صنایع هنری به دست نقاش و باستان شناس معروف یعنی عثمان حمدی ساخته شد.در بین سال های ۱۸۹۱- ۱۸۷۵ به عنوان موزه سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت در بازسازی هایی که بین سال های ۱۹۱۹-۱۹۱۷ و ۱۹۳۵- ۱۹۳۲ به شکل یک موزه در آمد معمار موزه باستان شناسی الکساندر والری است که قصر پرا نیز یکی از آثار اوست.
موزه شرق باستان که در این مجموعه قرار دارد یکی از جالب ترین قسمت های این موزه به حساب می آید که میتواند تور استانبول شما را برای شما عزیزان که قصد سفر به ترکیه را دارید به یاد ماندنی کند.
این قسمت از موزه نیز در سال ۱۹۱۷ و به دستور عثمان حمدی به عنوان اولین مدرسه هنرهای زیبا به استفاده ی هنر جو ها در آمد درب های این موزه بین سال های ۱۹۶۳ الی ۱۹۷۳ به روی عموم مردم بسته شد تا ترمیم و باسازی شود.

موزه باستان شناسی استانبول

طراحی موزه باستان شناسی به چه شکل است و موزه شرق باستان در کدام قسمت این موزه قرار گرفته است؟

موزه شرق باستان در قسمت اروپایی ترکیه و در نزدیکی کاخ توپکاپی و پارک گلخانه  و در محله ای به نام سلطان احمد واقع شده است.حیاط و قسمت باغ ساختمان با توجه به طراحی بی نظیر آن دارای جذابیت های زیادی برای گردشگران تور استانبول است. هنگامی که وارد این موزه می شوید میتوانید موزه شرق باستان را در سمت چپ خود مشاهده کنید و آثاری از پیش از اسلام در مصر و عراق باستان در این موزه قرار داده شده ورودی موزه با عکس هایی از عثمان حمدی و خانواده اش و همچنین اشیایی از ایشان تزئین شده

موزه شرق باستان و موزه باستان شناسی استانبول

آثار تاریخی موجود در موزه باستان شناسی و موزه شرق باستان

موزه شرق باستان سرشار از آثار است که میتواند شما را به وجد آورد.ما به شما عزیانی که در تور استانبول هستید پیشنهاد میکنیم که بخش کاشی کاری مقبره ها و استانبول در گذر زمان را از دست ندهید زیرا نگاهی است بر تاریخ ترکیه و  استانبول آن هم به صورت مصور و بسیار خلاقانه.
در طبقه اول و موزه باستان شناسی شما میتوانید  تابوت زنان عزادار و تابوت اسکندر که با حجاری های زیبا و شگفت انگیز تزئین شده اند را مشاهده کنید همچنین تابوت شاه صیدا که از سرزمین مردگان یافت شده و تابوت های دیگری که با رنگ های قرمز و آبی و تابوت زنان عزادار که شامل تصاویری از زنان و حالات آنان نیز در این قسمت از موزه قرار دارند.

موزه باستان شناسی و موزه شرق باستان ترکیه مملو از کتیبه هایی است که با خطوط میخی روی آنها کنده کاری شده همچنین  شعر های کهن عاشقانه و عهد نامه های بسیار قدیمی از جمله پیمان کادش و مجسمه های اساطیر یونانی که میتوان از این مجسمه ها به مجسمه ها مارسیاس از دوره هلنی که در تارسوس یافت شد اشاره کرد از جمله جذابیت های منحصر به فرد این مجموعه است که برای کسانی که در تور استانبول هستند این فرصت را فراهم میآورد تا ساعاتی مفید و به یادماندنی را در ترکیه داشته باشند.این موزه شامل آرشیو تابلت و همچنین ۷۵۰۰۰ نوشته میخی است که این آثار از تمدن هایی چون . بابلیان ، سومریان ، یونان باستان ، تمدن آناتولی، ایلامیان ، امپراتوری ترکان آتیلا ، دوره آشوریان ، امپراتوری اسکندر مقدونی ، تمدن مصر ، ترکان عثمانی ، ترکان سلجوقی ، ترکان غزنوی ، امپراتوری هیتیت ها و .. جمع آوری شده.
ما به شما بازدید کنندگان تور استانبول پیشنهاد میکنیم حتما از آثاری از جمله معاهده معروف قادش که بین مصری ها و امپراتوری های هتیتی ها بسته شد همچنین دروازه ی ایشتار متعلق به بابل باستانی است و به دوران سلطنت بخت النصر دوم باز میگردد و در نهایت صفحات آجری لعابی که نقوش حیوانات مختلف بر روی آن ها حک شده  را هرگز و هرگز از دست ندهید.

"تور

دسترسی به موزه شرق باستان در موزه باستان شناسی استانبول

همانطور که پیش تر گفته شد موزه شرق باستان در موزه یاستان شناسی و در محله ای به نام فاتیح قرار دارد.دسترسی به موزه شرق باستان بسیار آسان است چرا که وسیله های نقلیه بسیاری برای بازدید از این مکان برای مسافران تور استانبول تعبیه دیده شده از جمله تراموا ،متر،اتوبوس.
شما می توانید در ایستگاه کاباتاش زیتین بورنو سوار ترموا شوید و در ایستگاه گلخانه پیاده شوید.
بلیط موزه شرق باستان حدود ۴ و نیم لیر ترکیه است و همه روزه به جز یکشنبه ها پذیرای شما مسافران گرامی تور استانبول است.

آدرس موزه شرق باستان

Cankurtaran Mh., 34122 Fatih/Istanbul, Turkey

شماره تماس موزه شرق باستان

+۹۰ ۲۱۲ ۵۲۰۷۷۴۰