مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول مکانی عالی و مناسب برای سرگرم شدن و گذراندن اوقاتی خوش

اگر برای کار، تفریح یا خرید به استانبول سفر کرده اید و تور استانبول را انتخاب کرده اید، هم می توانید از مکان های تاریخی موجود در این شهر زیبا بازدید کنید هم می توانید از مراکز خرید بسیاری که در استانبول وجود دارد بازدید و خرید کنید؛ اما استانبول شهری است پر از تفریح و سرگرم شدن و یکی از کار های معروف برای سرگرم شدن در استانبول گذراندن وقت در کافه ها و رستوران ها می باشد.

یکی از این مکان هایی که می توانید وقت خود را در آن جا سپری کنید و لذت ببرید و همچنین از قلیان های خوب و معروف آن استفاده کنید مدرسه کور لولو علی پاشا می باشد. مدرسه کور لولو علی پاشا که امروزه به مکانی تبدیل شده برای قلیان کشیدن و نوشیدن چای. با این متن همراه باشید تا بیشتر راجع به این مدرسه، نحوه ی دسترسی به آن و مکانی که به آن امروزه تبدیل شده اطلاعاتی بیشتری کسب کنید.

مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول مکانی عالی و مناسب برای سرگرم شدن و گذراندن اوقاتی خوش

درباره ی مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول

مدرسه ی کور لولو علی پاشا که در منطقه ی فاتیح در محله ی ملا فنری قرار دارد، یک مدرسه ی قدیمی سیصد ساله می باشد. مدرسه ی کور لولو علی پاشا در زمان عثمانی ها مدرسه ای مذهبی و خانه ی درویشان به حساب می آمد، اما کم کم مدرسه کور لولو علی پاشا در اواسط قرن بیستم به مغازه های بازار و کم کم به شکل کنونی اش که تقریباً قهوه خانه ای سنتی می باشد تبدیل شده است.
حالت ساختمان مدرسه ی کور لولو علی پاشا به همان صورت معماری سیصد ساله ی خود باقی مانده و تغییر چندانی نکرده است، فرش های موجود در این مدرسه، دیوار ها و طرح های آن همه مربوط به دوران عثمانی می باشد.

مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول مکانی عالی و مناسب برای سرگرم شدن و گذراندن اوقاتی خوش

بازدید از مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول

هنگامی که با تور استانبول از بازار بزرگ بازدید می کنید، هنگام احساس خستگی یکی از بهترین مکان هایی که در نزدیکی بازار بزرگ قرار دارد تا به آن جا رفته و خستگی خود را در کنید مدرسه کور لولو علی پاشا می باشد.
مدرسه کور لولو علی پاشا علاوه بر این که جنبه ی تاریخی دارد بلکه مکانی می باشد که هم پر از محلی هایی می باشد که مشغول قلیان کشیدن و چایی خوردن می باشد و هم مکانی مناسب برای گردشگرانی می باشد که برای بازدید و استفاده از چای و قلیان فوق العاده ی این مکان تاریخی و زیبا می باشد.
یکی از خاصیت هایی که در مدرسه کور لولو علی پاشا هست سرو چای های طعم دار که با طعم های آلبالو، لیمویی و یا نعنایی می باشد که در استکان هایی به شکل گل لاله در سمت چپ ورودی می باشد و می توان نوشید.
اولین چیزی که هنگام بازدید از مدرسه کور لولو علی پاشا نظر شمارا به خود جلب می کند رنگ فرش ها و موزاییک های این قهوه خانه می باشد، سپس استکان های زیبا با طرح های مختل نظر شما را به خود جلب می کند.
یکی از مورد های قابل توجه منوی مدرسه ی کور لولو علی پاشا می باشد که شامل ۵ قلم می باشد و روش دیوار آن نوشته شده است.
یکی از معروف ترین قهوه خانه های موجود در استانبول می باشد و قلیان سیب نعنا و قلیان گل رز نعنای آن یکی از بهترین طعم های موجود در استانبول می باشد.
قابل توجه بازدید کنندگان مدرسه ی کور لولو علی پاشا این است که این قهوه خانه ۲۴ ساعت باز می باشد و شلوغ ترین ساعت کاری آن هم هنگام باز بودن بازار با یزید یا بازار بزرگ می باشد.

مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول مکانی عالی و مناسب برای سرگرم شدن و گذراندن اوقاتی خوش

دسترسی به مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول

از آن جایی که مدرسه کور لولو علی پاشا در نزدیکی بازار بزرگ یا بازار با یزید دسترسی به این مکان تاریخی و زیبا و سرگرم کننده سخت نمی باشد و انتخاب تراموا و رفتن با آن ساده ترین روش ممکن می باشد، به طوری که بین ایستگاه چمبرلیتاش و بازار با یزید پیاده شده و از این مکان بازدید کرده و از قلیان های آن لذت ببرید.

پس طبق گفته های بالا علاوه بر بازدید از مکان های تاریخی می توان به کافه ها یا قهوه خانه ها رفته و هم خستگی خود را بر طرف کنید هم از نوشیدن چای و قلیان کشیدن لذت کافی را ببرید. یکی از همین مکان هایی که در سفر به استانبول و انتخاب تور استانبول همین مدرسه کور لولو علی پاشا می باشد که با بازدید از آن لذت کافی را ببرید.

آدرس مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول

Mollafenari Mahallesi, Yeniçeriler Cd. No:38, 34120 Fatih/İstanbul, Turkey

شماره تماس مدرسه کور لولو علی پاشا استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۵۱۹ ۲۳ ۴۱