مدرسه کافر آغا استانبول Cafer Ağa Medresesi مکانی برای تفریح و آشنایی بافرهنگ ترکیه

اگر شما هم تور استانبول را برای سفر به کشور ترکیه انتخاب کرده‌اید، قطعاً علاقه‌مند به بازدید از مکان‌های دیدنی و تفریحی و همچنین مکان‌های تاریخی و باستانی این شهر بسیار زیبا خواهید بود.
یکی از مکان‌های تاریخی و بسیار دیدنی شهر استانبول که در نزدیکی مسجد ایاصوفیه قرار دارد مدرسه کافر آغا استانبول می‌باشد، که شما می‌توانید ساعاتی عالی را در بازدید از این مکان تفریحی و دیدنی استانبول در تور استانبول خود بگذرانید.
با ما همراه باشید تا در مطلب زیر با مدرسه کافر آغا استانبول و تاریخچه آن و همچنین نحوه دسترسی به آن آشنا شوید.

درباره‌ی مدرسه کافر آغا استانبول

مدرسه کافر آغا استانبول یک ساختمان کوچک با محیطی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی می‌باشد که دیرینه تاریخی بسیار زیادی پشت دیوارهای خود دارد و امروزه این مدرسه قدیمی که زمانی مکان درس خواندن ملاها و عوامل حکومتی عثمانی‌ها بوده است ، مکانی برای گذراندن ساعاتی خوش به همراه صرف چای سنتی ترکی و همچنین کشیدن قلیان‌های عربی می‌باشد و شما می‌توانید در حیاط و ایوان مدرسه کافر آغا استانبول نشسته و از اتمسفر باستانی و روح کهن این ساختمان لذت ببرید.

تاریخچه ساخت مدرسه کافر آغا استانبول

ازآنجاکه مدرسه کافر آغا استانبول در کنار مسجد ایاصوفیه قرار دارد، گویای این می‌باشد که این ساختمان در زمان عثمانی‌ها ساخته‌شده است.
به‌طور دقیق‌تر مدرسه کافر آغا استانبول به دستور کافر آقا که در آن زمان مسئول و رئیس خواجه‌ها و برده‌های سیاه‌پوست درباره سلطان سلیمان بوده است، ساخته‌شده است.
این مکان در سال ۱۵۵۹ به دست معماری به نام سینان که یکی از معروف‌ترین معماران آن زمان در حکومت عثمانی‌ها بوده است، ساخته‌شده است که امروزه تبدیل به مکانی فرهنگی و تفریحی شده است اما در آن زمان این مکان به‌عنوان یک مدرسه برای فرزندان درباریان و همچنین عاملان حکومت عثمانی‌ها بوده است.

مدرسه کافر آغا استانبول از آن روز تا به کنون بارها موردبازسازی و بنایی قرارگرفته است و درنهایت در سال ۱۹۸۹ این مرکز که دارای ۱۵ اتاق درس و آزمایشگاه بوده توسط سازمان فرهنگی و هنری ترکیه به موسسه تفریحی و فرهنگی مدرسه کافر آغا استانبول تبدیل شد.

جذابیت‌های توریستی و امکانات مدرسه کافر آغا استانبول

مدرسه کافر آغا استانبول همان‌طور که گفته شد امروزه مکانی تفریحی و درعین‌حال باستانی می‌باشد.
این مکان شامل یک حیاط بزرگ، ۱۵ اتاق و یک سالن باغ است که می‌توانید در جای‌جای آن صنایع‌دستی و سوغاتی‌های دست‌ساز ترکیه نظیر خطاطی‌های بسیار زیبا، سرامیک‌های رنگ‌شده و طرح دار، جواهرات و همچنین کتابچه‌های ترکی را خریداری کنید و از آن‌ها بهره‌مند شوید و در سالن باغ و محوطه وسطی می‌توانید در رستوران سنتی ترکی که در حیاط مرکزی قرار دارد نشسته و از غذاهای سنتی ترکیه، چای ترکی و قلیان عربی بهره‌مند شوید و ساعاتی عالی را در این مکان بگذرانید.

بازدید از مدرسه کافر آغا استانبول

همان‌طور که گفته شد مدرسه کافر آغا استانبول  یک مکان توریستی فرهنگی تاریخی و تفریحی در یک‌زمان می‌باشد و شما در بازدید از آن می‌توانید ضمن آشنا شدن با تاریخ و گذشته پنج قرن پیش ترکیه و استانبول، از امکانات مدرن و سوغاتی‌ها نیز بهره‌مند شوید.
برای بازدید از این مکان دیدنی در شهر استانبول باید در بین ساعات هشت و نیم صبح و ۵ بعدازظهر به‌جز روزهای دوشنبه به این مکان بسیار زیبا مراجعه کنید.
ازآنجاکه مدرسه کافر آغا استانبول دریکی از مهم‌ترین قسمت‌های شهر ترکیه یعنی در نزدیکی مسجد ایاصوفیه و محله ایاصوفیه hagia suphia  قرار دارد، می‌تواند مقصد شما برای روزی باشد که دارید از این منطقه معروف در استانبول و همچنین مسجد ایاصوفیه بازدید می‌کنید.
ضمن بازدید از این مکان دیدنی استانبول می‌توانید از موزه حاجییا سوفیا و همچنین موزه ایاصوفیه دیدن کنید و اگر علاقه داشتید بعدازآن می‌توانید در پارک گلخانه (golhane parki) که یک پارک بسیار بزرگ در استانبول می‌باشد، استراحت کرده و از فضای زیبا و سبز پارک لذت ببرید و همچنین می‌توانید از قدم زدن در محله‌های باستانی و قدیمی استانبول، در کنار بازدید از مدرسه کافر آغا استانبول لذت ببرید.

دسترسی به مدرسه کافر آغا استانبول

همان‌طور که گفته شد مدرسه کافر آغا استانبول در محله cankurtaran در کنار hagia suphia قرار دارد و ازآنجاکه این مکان دریکی از مهم‌ترین محل‌ها و شلوغ‌ترین محل‌های استانبول واقع‌شده است، دسترسی به آن به‌هیچ‌عنوان دشوار نبوده و شما برای دسترسی به این مکان می‌توانید از تمام لوازم نقلیه عمومی استفاده کنید.
بهترین راه برای دسترسی به این مکان دیدنی استانبول استفاده از تراموا و پیاده شدن در نزدیکی خیابان علمدار alemdar می‌باشد.

آدرس مدرسه کافر آغا استانبول

Cankurtaran Mh., Caferiye Sok. Soğukkuyu Çıkmazı No:5, 34122 Sultanahmet, Fatih/Fatih/İstanbul, Turkey

شماره تلفن مدرسه کافر آغا استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۵۱۳ ۳۶ ۰۱

 

امیدواریم در بازدید از مدرسه کافر آغا استانبول ساعاتی لذت‌بخش و طلایی را تجربه کنید و همچنین این مطلب شمارا به‌خوبی با این مکان تاریخی شهر استانبول آشنا کرده باشد.
از شما خواهش داریم تا تجربیات خود از تور استانبول را در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید تا دیگران هم بتوانند از تجربیات طلایی شما در بازدید از مدرسه کافر آغا بهره‌مند شوند.