محله‌ی بی اغلو که خاطره‌انگیزترین قسمت سفر شما به تور استانبول

استانبول یکی از شش شهری در دنیا می باشد که سالانه انبوهی از گردشگران را به سوی خود می کشاند، این شهر آن قدر جاذبه‌های دیدنی دارد که برخی برای بارها و بارها به آنجا سفر می کنند تا حتی یکی از این جاذبه ها را هم از دست ندهند. تور استانبول فرصت خوبی است تا هرکسی با هر سلیقه ای که دارد از بودن در این شهر زیبا لذت کافی را ببرد چراکه این شهر غنی از آثار باستانی، تفریحات هیجان انگیز، مناظر دیدنی، مراکز خرید باکیفیت و ارزان و محله های بسیار قدیمی با رستوران ها و کافه هایی که عطروطعم غذا ها و نوشیدنی هایش همیشه در ذهن باقی می ماند است.
ما در این بخش می خواهیم سری به یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین محله های شهر استانبول یعنی  محله‌ی بی اغلو Beyoğlu بزنیم و به طور کامل آن را به شما عزیزانی که قصد سفر به تور استانبول را دارید معرفی کنیم تا بتوانید در زمان بازدیدتان از محله‌ی بی اغلو Beyoğlu نهایت لذت را ببرید.
مسلماً بازدید از محله‌ی بی اغلو Beyoğlu به یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفر شما تبدیل خواهد شد پس با همراه باشید تا بیشتر درباره ی این محله‌ی بسیار زیبا و تاریخی برای شما بگوییم.

محله‌ی بی اغلو که خاطره‌انگیزترین قسمت سفر شما به تور استانبول

تاریخچه نام Beyoğlu در استانبول از زمان یونانیان تا امپراتوری عثمانی

محله ای که امروزه آن را به نام محله‌ی بی اغلو Beyoğlu می شناسیم طبق تاریخ از زمان مسیح در ساحل شمالی شاخ طلایی وجود داشته و مردمانی در آن زندگی می کردند. در زمان یونانی ها و امپراتوری بیزانس آن را به نام تپه ای پوشیده از Sykai  که درواقع به همان درخت انجیر گفته می‌شود و یا Peran en Sykais می شناختند. در زمانی که امپراتوری بیزانس شروع به رشد و پیشرفت کرد در نتیجه شهرهای آن نیز رو به رشد رفتند که این پیشرفت شامل حال محله‌ی بی اغلو Beyoğlu نیز شد. سمت شمال شاخ طلایی به عنوان حومه امپراتوری بیزانس در اوایل قرن پنجم ساخته شد. بعدها یونانیان این منطقه را گلاتاس و یا Galata که در یونانی به معنی شیرین است نامیدند و فدیوس دوم در این منطقه قلعه ای را برای خود بنا نهاد. البته این مکان درگذشته محلی برای کوچ نشینان بود که در آنجا چوپانی می کردند که به آن‌ها قبیله ساتی گول ها می گفتند و یا Galatia که برخی معتقدند نام گلاتاس از آن‌ها برگرفته شده است.
محله‌ی بی اغلو Beyoğlu در قسمت اروپایی شهر استانبول واقع شده و یکی از مناطقی است که پایگاه تجار اروپایی به ویژه ونیزی ها  بود، همان‌طور که اطلاع دارید استانبول در قاره اوراسیا که شامل دو قاره اروپا و آسیا می شود قرار گرفته. محله‌ی بی اغلو Beyoğlu توسط شاخ طلایی از قسمت قدیمی شهر استانبول جدا شده است. همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم درگذشته  محله‌ی بی اغلو Beyoğlu را بانام pera شناخته می شد (Peran en Sykais)
پس از آن که قسطنطنیه توسط سلطان محمد دوم فتح شد این قسمت از شهر استانبول همچنان منزلگاه تجار ونیزی و بزرگان ونیزی محسوب می شد. ترک های عثمانی از ونیزی ها به عنوان سفیر و مشاوره برای ارتباط با ایتالیا و ونیز استفاده می کردند، یکی از این وزیر ها  lodovico Gritti  بود که پسر وزیر ونیز  Andrea Gritti بود که عثمانی ها آن را bailo  صدا می کردند. در واقع در زبان ترکی bey یعنی پسر و بی اغلو اشاره به  lodovico Gritti
دارد. عمارت این وزیر معروف در میدان تکسیم امروزی و در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu قرار دارد. در واقع این عمارت در جنوب محله‌ی بی اغلو Beyoğlu و در اوایل قرن ۱۶ برای bailo ونیزی ساخته شد.
معماری داخلی ساختمان اصلی عمارت بعدها در سال ۱۷۸۱ تعویض شد. پس از اتحاد ایتالیا در سال ۱۸۶۱ و پس از سرکار آمدن جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ این مکان در  محله‌ی بی اغلو Beyoğlu به کنسول گری ایتالیا تبدیل گشت.

محله‌ی بی اغلو که خاطره‌انگیزترین قسمت سفر شما به تور استانبول

امکانات موجود در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu در استانبول

اگر قصد سفر به تور استانبول را دارید یکی از بهترین مکان هایی که می توانید برای اقامت خود انتخاب کنید محله‌ی بی اغلو Beyoğlu است. محله‌ی بی اغلو Beyoğlu طی چندین سال که مورد بی توجهی قرار گرفته بود و این بی توجهی تا سال ۱۹۸۰ ادامه پیدا کرد به مکانی متروکه و تخریب شده تبدیل شده بود تا آنکه در اواخر هزاره دوم ارزش ساختمان ها و مکان آن مورد توجه قرار گرفت و طی بازسازی ها جانی دوباره گرفت.  محله‌ی بی اغلو Beyoğlu شامل ساختمان هایی با سبک معماری منحصر به فردی است. همان‌طور که گفته شد در قرن نوزدهم میلادی با ساخت سفارت های اروپایی خارجیان مقیم استانبول در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu سکنی گزیدند و این‌گونه   محله‌ی بی اغلو Beyoğlu کم کم شکلی اروپایی را به خود گرفت.
محله‌ی بی اغلو Beyoğlu که بر روی شیب تپه قرار گرفته میدان تکسیم و خیابان استقلال را در خود جای داده همچنین محله‌ی بی اغلو Beyoğlu از طریق پل معروف گالاتا که از شمال شاخ طلایی به قسمت قدیمی شهر استانبول کشیده شده به منطقه سلطان احمد و بازار بزرگ استانبول دست پیدا می کند.
محله‌ی بی اغلو Beyoğlu  پر از هتل های بسیار خوب با مناظری زیبا، رستوران ها و کافی شاپ ها و همچنین کلیسا های قدیمی است که گردشگران را عاشق و شیفته ی خود می کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید  محله‌ی بی اغلو Beyoğlu اولین محله ای در استانبول بود که به برق و تلفن مجهز شد همچنین دومین سیستم حمل و نقل زیرزمینی نیز که در انتها به کاراکوی می رسد در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu ساخته شد. وجود خیابان استقلال که معروف ترین مرکز خرید استانبول است نیز یکی از جاذبه‌های موجود در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu است که افراد زیادی را به قصد خرید به سوی خود می کشاند. همچنین یکی از قدیمی ترین سینماهای استانبول با نام اطلس نیز در  محله‌ی بی اغلو Beyoğlu واقع شده است.

محله‌ی بی اغلو که خاطره‌انگیزترین قسمت سفر شما به تور استانبول

معرفی رستوران های معروف محله‌ی بی اغلو Beyoğlu در استانبول

ترکیه یکی از کشورهایی است که با غذاها و دسرهای فوق العاده خوشمزه اش در سراسر دنیا معروف است. محله‌ی بی اغلو Beyoğlu یکی از محله های استانبول است که رستوران هایی را در خود جای داده که به سرو این غذا های لذیذ می پردازند. با ما همره باشید تا برخی از  رستوران ها ی  محله‌ی بی اغلو Beyoğlu را به شما مسافران عزیز تور استانبول معرفی کنیم تا در سفر خود سری به این رستوران ها بزنید.

رستوران مزه بای لمون تری (Meze by Lemon Tree) در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu استانبول

این رستوران که در روبروی هتل pera palace قرار گرفته بیشتر به خاطر سرو پیش غذاهای لذیذ و اصیل ترکی اش و دنده کباب با لبو معروفش شهرت یافته است. همچنین در هنگام سرو غذا چشم‌انداز زیبایی از ساختمان های محله‌ی بی اغلو Beyoğlu که به معماری زیبایشان معروف اند را به شما می دهد. رنج قیمتی این رستوران مناسب با غذای سرو شده است و از ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر الی ۱۱ شب پذیرای مشتریانش است.

رستوران آنتیوچیا (Antiochia) در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu استانبول

این رستوران که  در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu است در واقع یک رستوران عربی است و به سرو غذاهای عربی می پردازد ظاهری بسیار شیک و به روز دارد. تمامی غذا هایش همراه با چیپس لواش سرو می شود و یک سالاد بسیار لذیذ  به نام  Kekik salatasi را سرو می‌کند که با آویشن تازه و روغن زیتون و زیتون سبز ترکیب شده.
پیش نهاد ما برای شما این است که هرگز این سالاد خوشمزه را از دست ندهید. رنج قیمتی غذاهای این رستوران مناسب است و به جز روزهای یکشنبه همه روزه از ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب پذیرای مشتریانش می باشد.

رستوران دای پرا (Dai Pera) در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu استانبول

این رستوران در مرکز محله‌ی بی اغلو Beyoğlu قرار گرفته و منوی غذایی اش مختص خودش است که تمامی آن‌ها ابداعی سر آشپز رستوران است. این رستوران محیطی بسیار ساده و سننی را دارد و همچنین به خاطر استفاده از مواد اولیه بسیار تازه شهرت دارد. پیشنهاد ما برای شما عزیزان در این رستوران استیک کاراملی است که طرفداران بسیاری دارد. رنج قیمتی این رستوران مناسب است و همه روزه از ۱۲ ظهر الی ۲ صبح پذیرای مشتریان عزیزش است.

رستوران هالامانتی (Hala Manti) در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu استانبول

این رستوران که در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu و به سبک سنتی دوران آناتولی طراحی شده به خاطر سرو غذاهای اصیل ترکی اش در محیطی بسیار دنج شهرت یافته است.
پیشنهاد ما برای شما علاوه بر خوردن غذای اصلی امتحان کردن پنکیک ترکی می باشد. این رستوران رنج قیمتی مناسبی دارد و همه روزه از ۸ صبح الی ۲ صبح پذیرای شما عزیزان است.

رستوران زنجفیل (Zencefil) در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu استانبول

اگر به غذاهای گیاهی علاقه مندید ما این رستوران را به شما معرفی می کنیم زیرا تمامی غذاهایش با سبزیجات و مواد تازه و مرغوب سرو می شود، پیشنهاد ما برای شما خوردن سوپ نخود این رستوران می باشد. این رستوران که در مرکز محله‌ی بی اغلو Beyoğlu  قرار گرفته همه روزه از ۹ صبح الی ۸ شب پذیرای شما عزیزان است.

رستوران فیچین (Fıccın) در محله‌ی بی اغلو Beyoğlu استانبول

این رستوران که در خیابان استقلال محله‌ بی اغلو Beyoğlu قرار دارد این رستوران به سرو غذاهای بسیار لذیذی می پردازد اما متأسفانه ظاهر خوشایندی ندارد که با توجه به طعم غذاهای لذیذ ترکی اش می شود از آن چشم پوشی کرد. این رستوران علاوه بر غذاهای ترکی به سرو غذاهای از شمال قفقاز نیز می پردازد. سوپ جوجه قفقازی و غذای مخصوص سرآشپز را در این رستوران هرگز از دست ندهید. این رستوران همه روزه از ۷:۳۰ صبح الی ۱۲ شب باز است به جز یکشنبه ها که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح شروع به کار می کند.

در پایان سفری خوش را برای شما مسافران عزیز تور استانبول در بازدید از محله‌ی بی اغلو Beyoğlu  آرزو می کنیم.