فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول فروشگاهی برای خرید عتیقه های زمان عثمانی

در اینجا من می خواهم مکانی را به شما معرفی کنم که شاید دلیل اصلی یک سری از افراد برای رفتن به استانبول با تور استانبول باشد. مکانی پر از تاریخ که می شود در آن ساعت ها گم شد. با من همراه باشید تا با جزئیات این مکان شگفت انگیز به نام فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول آشنایتان کنم.

فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول فروشگاهی برای خرید عتیقه های زمان عثمانی

درباره ی فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول:

در میان بسیاری از کوچه ها و بن بست های بازار بزرگ Kapalıçarşı استانبول فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول به زیبایی و روشنایی هرچه تمام تر در انتهای یک بن بست می درخشد. این فروشگاه با جمع آوری پارچه های سنتی قدیمی, لباس های محلی, اشیاء مسی از زمان عثمانی, کمد ها, تخت, صندوقچه و … از آناتولیا و آسیای مرکزی خود را به معروف ترین عتیقه فروشی استانبول تبدیل کرده است. اشیائ موجود در فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول به قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی بر میگردد. این فروشگاه مکان مناسبی برای دوست داران جمع آوری کلکسیون می باشد.

  • یکی از های لایت های فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول وجود رنجی از محصولات ikat می باشد, ikat به معنای سبکی از رنگ کردن است که رنگ ها به حالتی در می آیند که انگار در حال ترکیب شدن هستند. این سبک را که معمولا بر روی پارچه می باشد را می توانید در فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول بر روی ظروف سفالی و چینی هم مشاهده کرد.
  • suzanis نیز یکی دیگر از اجناس فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول می باشد. suzanis یک نوع پارچه ی پنبه ای است که بر روی آن گلدوزی شده است. این سبک را بر روی رو بالشتی, رو تختی, قالیچه و kaftans می توانید در فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول ببینید. kaftans یک لباس مردانه ی بلند است که در کشور های خاورمیانه از آن ها استفاده می شود, مانند لباس مردان هندی.
  • همانطور که گفته شد در کنار اجناس پارچه ای لوازم دکوری قدیمی نیز به فروش می رسد. لوازمی مانند کلاه فز (کلاه های قرمز منگوله دار), مجسمه ها و لوح هایی با طرح های مینیاتوری, انار هایی با جنس سفال و یا مس.

فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول فروشگاهی برای خرید عتیقه های زمان عثمانی

قدمت فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول:

این فروشگاه حدودا قدمتی ۵۰ ساله دارد و ار آن زمان تا به امروز اجناسی کم یاب, زیبا و البته گران قیمت را در دسترس مردم قرار می دهد. صاحب این فروشگاه مردی مهربان و صبور است که حتی اگر شما بیش از یک ساعت در آن جا باشید باز هم با شما با خوش رویی برخورد میکند.

اطراف فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول:

فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول در بازار بزرگ استانبول قرار دارد و طبیعتا فروشگاه های زیادی در اطراف این فروشگاه قرار دارد. فروشگاه هایی با حال و هوای سنتی ترکی, همچنین قهوه خانه هایی برای نوشیدن آن قهوه ترک آتشی معروف و رستوران هایی قدیمی با غذای اصیل ترکی از جمله کباب و … در آن بازار و در اطراف فروشگاه مورد نظر ما یعنی فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول قرار دارد.

فضای طراحی شده و معماری شده ی این بازار به همان زمان عثمانی بر می گردد که تقریبا مشابه بازار بزرگ تهران است. در جاهایی دارای سقف های گنبدی شکل کنده کاری شده و در مکان هایی خیابان های سنگ فرش شده ی بدون گنبد و حتی در قسمت هایی خیابان هایی با کف اسفالتی نا موزون. همه و همه ی این ها حس ناب تاریخی به شما الغا میکند, حس قدم زدن در مرکز تمدن و تاریخ کشور ترکیه.

فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول فروشگاهی برای خرید عتیقه های زمان عثمانی

آدرس و اطلاعات تماس فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول:

Perdahçılar Sok. No:48, 34000 Fatih/, Turkey

۶۲ ۶۵ ۵۱۱ ۲۱۲ ۹۰+

راه های رفتن به بازار در کنار تاکسی, اتوبوس و اتوبوس برقی نیز می باشد که من به شما اتوبوس و اتوبوس برقی را برای صرفه جویی و آشنایی با اجتماع شهر استانبول پیشنهاد میکنم. ایستگاه اتوبوس نزدیک به بازار بزرگ, ایستگاه  Beyazıt و ایستگاه اتوبوس برقی نزدیک به فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول در بازار بزرگ, ایستگاه  Beyazıt  می باشد. بعد از پیاده شدن از وسایل نقلیه شما باید پیاده به داخل بازار بروید پس دستورالعمل پیدا کردن فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول را با خود داشته باشید.
دستورالعمل: از دروازه Nuruosmaniye وارد شوید و به طور مستقیم در خیابان Kalpakçılar Caddesi ادامه دهید. چهارمین کوچه سمت راست (Takkeciler Caddesi) را بپیچید داخل تا به انتهای خیابان برسید، حال شما بهPerdahçılar Sokağı رسیده اید. نگاهی به جلو بیندازد, فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول همان جاست!

از صمیم قلب امیدوارم آنقدر زمان خوبی را در بازار بزرگ و فروشگاه موهلیس Muhlis Shop استانبول گزرانده باشید که باز هم قصد گرفتن تور استانبول را بکنید و به آن جا سفر کنید.

با آرزوی سفری خوش, بدرود.