عمارت مالتا استانبول Malta Kiosk، یک شاه نشین که می‌توانید لذت یک غذای ترکی را در آن تجربه کنید

ترکیه کشور کوچک اما صنعتی خاورمیانه که در سال‌های اخیر در لیست ده کشور برتر توریستی جهان قرار گرفته و هر ساله خیل عظیمی از جمعیت گردشگر به سوی این کشور و به خصوص قطب اقتصادی آن استانبول سرازیر می‌شوند، موقعیتی ویژه دارد که بخشی از موفقیت‌های خود در حوزه گردشگری را مدیون آن است. تور استانبول در بین گردشگران ایرانی نیز طرفداران بسیاری دارد.
این کشور در دو قاره آسیا و اروپا به‌طور مشترک عضویت دارد و شهر استانبول آن که قلب تاریخی و فرهنگی ترکیه نیز به حساب می‌آید شهری دو پاره با دو فرهنگ اروپایی و آسیایی است. دوره عثمانی که دوره شکوه ترکیه به حساب می‌آید به جهت کشورگشایی‌های حاکمان این سلسله، فرهنگ‌های مختلف با فرهنگ مردم این کشور درآمیختند. به تبع این موقعیت مطمئناً در ترکیه تجربیات دوگانه خواهید داشت. شما می‌توانید در این کشور اقسام ملیت‌ها و فرهنگ‌ها را به چشم ببینید.
اگر به غذا علاقه مندید باید به شما بگوییم که در ترکیه می‌توانید بی نهایت طعم و رنگ را تجربه کنید. رستوران‌های خوبی در این شهر وجود دارند که غذاهای ترکی را با بهترین کیفیت برای مشتریان خود سرو می‌کنند. یکی از این رستوران‌ها که در کنار بعد تجاری، فضایی تاریخی نیز در اختیار مشتریان خود می‌گذارد عمارت مالتا استانبول است که در ادامه آن را به شما معرفی خواهیم نمود.

عمارت مالتا استانبول Malta Kiosk، یک شاه نشین که می‌توانید لذت یک غذای ترکی را در آن تجربه کنید

درباره عمارت مالتا استانبول

عمارت مالتا استانبول (Malta Köşkü) یک اقامتگاه تاریخی امپریالیستی مرتبط با دولت عثمانی است که در باغ موجود در کاخ ییلدیز استانبول واقع شده است. این کاخ دو طبقه فوق العاده زیبا به فرمان سلطان بزرگ عثمانی، سلطان عبدالعزیز (۱۸۷۶-۱۸۶۱) به عنوان یک کاخ شکاری در باغ ییلدیز ساخته شده بود. معمار این بنای ارزشمند که در سال ۱۸۷۰ تکمیل شد معمار معروف دربار عثمانی، سرکیس بالیان (Sarkis Balyan) و برادر وی است که این کاخ را در سبک نئوباروک طراحی نموده و ساخته‌اند.

عمارت مالتا استانبول بالای یک تپه شیب دار قرار دارد و یکی از دو کاخی است که با این سبک و سیاق در باغ و حومه کاخ ییلدیز ساخته شده است. آن کاخ دیگر کاخ کدیر (Çadır Köşkü) نام دارد که در سمت شمالی دیوار جداسازی کاخ ییلدیز از دنیای اطراف واقع شده است.

منشأ اصلی نام عمارت مالتا استانبول کاملاً مشخص نیست اما بر اساس اسناد و شواهد موجود در دوره عثمانی رسمی بوده مبنی بر اینکه پس از فتح بعضی مناطق نام آن منطقه تصرف شده را بر روی ساختمان‌ها و کاخ‌های خود می‌گذاشتند تا یادآور آن پیروزی برای خود و آیندگان باشد حتی اگر آن جنگ به پیروزی منجر نشود. و نام عمارت مالتا استانبول احتمالاً به جنگ و تلاش‌های حکومت عثمانی برای محاصره و تصرف جزیره مالت مربوط می‌شود البته این نکته هم باید گفت که نبرد عثمانیان برای تصرف جزیره مالت با موفقیت رو به رو نشد و در نهایت شکست خورد و عثمانیان مجبور به عقب نشینی شدند.

عمارت مالتا استانبول Malta Kiosk، یک شاه نشین که می‌توانید لذت یک غذای ترکی را در آن تجربه کنید

عمارت مالتا استانبول نمونه ای از معماری غربی رسوخ کرده به سبک معماری عثمانی در قرن ۱۹ میلادی است. ستون‌های مرمر گرد، تراس‌ها، اتاق‌های خواب و سالن‌های چوبی و کریستال‌های به کار رفته در این بنا همه و همه حکایت از ویژگی‌های سبک معماری نئوکلاسیک و سبک باروک ترکیبی اسلامی و غیر اسلامی دارد. نمای بیرونی عمارت مالتا استانبول از هر طرف نمایی زرد و سبز رنگ بوده و ساختمان از سه بخش تشکیل شده است که بخش مرکزی بزرگ تر و بخش‌های حاشیه ای کوچک‌تر هستند. عنصر اصلی نمای بیرونی عمارت مالتا استانبول پنجره‌های این بنا هستند که پنجره‌هایی هلالی طاق دار سه گانه، بلند و باریک می‌باشند. در طبقه دوم ساختمان و رو به سوی تنگه به سفر یک تراس و بهارخواب نیز وجود دارد. عمارت مالتا استانبول دارای چهار درب ورودی برای استفاده افراد مختلف بوده است. درب رو به دریا به یک سالن بزرگ باز می‌شود که هر دو سوی این سالن پله‌هایی وجود دارند که به سمت طبقه بالایی کشیده و هدایت شده‌اند. یک نورافشان زیبا و سلطنتی با خوشه‌ها و آویزه‌های کریستالی لوکس و مجلل در سقف سالن وجود دارد و سقف با طرح و نقش‌های ویژه ای به زیبایی آراسته شده است. سالن پایینی دارای یک آب نمای بسیار زیبای سنگی بوده و در مرکز آن یک حوضچه مرمری قرار گرفته که با حکاکی و نقوش قوها و ماهی‌های چینی تزئین شده و دو ستون بزرگ در این سالن قرار گرفته است. در طبقه بالایی نیز یک سالن به همراه دو اتاق خواب بزرگ و یک اتاق کوچک وجود دارد و هر دو طبقه مزین به یک شومینه از سنگ مرمر است که با نقوش گل‌های رنگارنگ آراسته شده است.

عمارت مالتا استانبول Malta Kiosk، یک شاه نشین که می‌توانید لذت یک غذای ترکی را در آن تجربه کنید

عمارت مالتا استانبول در دوره عثمانی مدتی به عنوان تبعیدگاه و بازداشت گاه سلاطین برکنار شده مورد استفاده قرار می‌گرفت. هنگامی‌که در سال ۱۸۷۶ سلطان عبدالعزیز از سلطنت خلع شد و برادرزاده‌اش مراد پنجم بر تخت نشست به دلیل مشکلات ذهنی و روانی وی تنها ۹۳ روز سلطنت کرد و پس از آن برادرش عبدالحمید دوم (۱۹۰۹-۱۸۷۶) جایگزین او شد و وی برادرش را در عمارت مالتا استانبول حبس خانگی کرد.

پس از سقوط امپراتوری عثمانی و تشکیل حکومت جمهوری در این کشور عمارت مالتا استانبول که همانند بسیاری از کاخ‌ها و بناهای دوره عثمانی بی استفاده و متروک مانده بود، توسط کلوپ گردشگری و خودرو ترکیه (TTOK) تحت مدیریت Çelik Gülersoy و پس از امضای قراردادی مبنی بر حفظ این بنا به عنوان اموال عمومی اجاره شد و این شرکت این کاخ را کاملاً بازسازی کرد و جلال و جبروت گذشته را بدان بازگرداند و از آن به عنوان یک کافه و رستوران استفاده کرد.

عمارت مالتا استانبول در سال ۱۹۸۲ و پس از اتمام مدت اجاره نامه آن، در اختیار وزارت فرهنگ ترکیه قرار گرفت و درب‌های آن به روی عموم گشوده شده و طی سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ توسط شرکت گردشگری بلتور اداره شد. امروزه این کاخ که همچنان به عنوان یک کافه رستوران مجلل اداره می‌شود پذیرای جمع کثیری از گردشگران است و به طور همزمان می‌توان ۱۵۰ تفر را در دو طبقه آن پذیرایی کرد.

عمارت مالتا استانبول Malta Kiosk، یک شاه نشین که می‌توانید لذت یک غذای ترکی را در آن تجربه کنید

بازدید از عمارت مالتا استانبول

اگر در طی تور استانبول تصمیم دارید به رستورانی کاملاً کلاسیک با غذاهای خوش طعم ترکی سری بزنید و یا به غذا علاقه مندید و تمایل دارید رستوران‌های مختلف این شهر را امتحان کنید، مطمئناً عمارت مالتا استانبول انتخاب بسیار خوبی برای شما و همراهانتان خواهد بود. این کافه رستوران شیک که در یک کاخ تاریخی به جا مانده از دوران حکومت عثمانی برجای مانده با فضایی سنتی و تاریخی و چیدمانی کلاسیک به ما حس حضور در یک کاخ باشکوه قدیمی را می‌دهد. قیمت‌های کافه رستوران عمارت مالتا استانبول در سطح متوسط بوده و می‌توان گفت که مقرون به صرفه است.
لیست غذاهای رستوران عمارت مالتا استانبول بسیار متنوع بوده و پرسنل بسیار خوبی نیز دارد به علاوه شما امکان صرف غذا در مکانی با چشم انداز جنگل و دریا را خواهید داشت. در این رستوران صبحانه نیز سرو می‌شود و شما می‌توانید صبح خود را با یک صبحانه ویژه ترکی در این کاخ آغاز کنید ضمناً نوشیدنی الکلی در این رستوران سرو نمی‌شود.

عمارت مالتا استانبول Malta Kiosk، یک شاه نشین که می‌توانید لذت یک غذای ترکی را در آن تجربه کنید

دسترسی به عمارت مالتا استانبول

عمارت مالتا استانبول در منطقه بشیکتاش و در مرکز این شهر واقع است. بهترین راه برای رفتن به این کافه رستوران استفاده از خطوط اتوبوس شهری است که شما می‌توانید با سوار شدن بر اتوبوس در منطقه کاباتاش و پیاده شدن در حوالی کاخ چراغان استانبول به این رستوران دسترسی پیدا کنید.

عمارت مالتا استانبول در باغ و پارک بزرگ ییلدیز قرار دارد که شما در صورت تمایل می‌توانید در این باغ همراه دوستان و خانواده گشتی بزنید و از آب و هوا و طبیعت بی نظیر آن منطقه لذت ببرید. به علاوه دیدنی‌های زیادی دران نزدیکی هست که شما می‌توانید بازدیدی هم از آن‌ها صورت دهید از جمله موزه شهر استانبول، کاخ ییلدیز استانبول، ساعت مشهور ییلدیز کلاک تاور و … که شما می‌توانید قبل یا بعد از صرف غذا در عمارت مالتا استانبول برای بازدید از این آثار ارزشمند اقدام کنید.

آدرس عمارت مالتا استانبول

Yıldız Mh., Yıldız Korusu No:53, 34349 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

شماره تماس عمارت مالتا استانبول

+۹۰ ۲۱۲ ۲۵۸ ۹۴ ۵۳

عمارت مالتا استانبول Malta Kiosk، یک شاه نشین که می‌توانید لذت یک غذای ترکی را در آن تجربه کنید

مطالب فوق جهت معرفی عمارت مالتا استانبول که یک بنای تاریخی و کافه- رستورانی موفق در این شهر است برای شما عزیزان تهیه شده که امیدواریم به میزان کافی به شما از این عمارت آشنایی داده باشد.

در انتها امیدواریم تور استانبول برای شما عزیزان و همراهانتان تجربه خوب و به یاد ماندنی باشد و در آینده باز هم برای سفر به این شهر افسانه ای اقدام کنید.