دریاچه بیوک چکمجه استانبول یکی از زیبا ترین مکان های این شهر رویایی

اگر برای استراحت برنامه‌ی سفر به ترکیه و تور استانبول را دارید، یکی از مناطقی که می‌تواند حسابی خستگی را از تن هر کسی پاک کند، نشستن در ساحلی آرام و خوش منظره است.
شهر استانبول دارای سواحل بسیاری است که همیشه به علت کار روزانه‌ی افراد محلی پر جنب و جوش‌اند، ولی در کنار دریاچه بیوک چکمجه استانبول، آرامش را در هر ثانیه لمس خواهید کرد.

با ما همراه باشید تا با این دریاچه‌ی پر از آرامش در غرب استانبول، آشنا شوید.

دریاچه بیوک چکمجه استانبول یکی از زیبا ترین مکان های این شهر رویایی

درباره‌ی دریاچه بیوک چکمجه استانبول

دریاچه بیوک چکمجه استانبول، دارای یک بندرگاه است و در محلی که رود “کاراسودره” به دریای مرمره می‌ریزد، قرار گرفته است.
این دریاچه در جنوب منطقه‌ی “چاتالجا” در غرب استانبول واقع شده و یک منبع مهم برای آب شیرین محسوب می‌شود.
نوار دریاچه بیوک چکمجه استانبول که در سال ۱۹۸۸ توسط یک سد، تقویت شده است مساحتی برابر با ۲۸ کیلومتر مربع دارد و بیشترین عمق آن در حدود ۹ متر است.

تعداد گونه‌های ماهی موجود در این دریاچه در حدود ۱۵ تا ۳۰ نوع گزارش شده که در حال حاضر نیز بسیار کاهش یافته است.

دریاچه بیوک چکمجه استانبول یکی از زیبا ترین مکان های این شهر رویایی

امکانات و بخش‌های دریاچه بیوک چکمجه استانبول

با توجه با این که دریاچه بیوک چکمجه استانبول و پل زیبای روی آن یکی از مکان‌های تاریخی و دیدنی ترکیه محسوب می‌شود، برای جذب گردشگران خارجی و بازدیدکنندگان داخلی و راحتی آن‌ها، امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند که در بخش به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت :

  • پل “معمار سینان”: پل تاریخی بر روی دریاچه بیوک چکمجه استانبول، به طول ۶۳۵ متر و عرض ۷٫۱۶ متر؛ دارای چندین قوس زیبا در قسمت زیرین است که بعدها با نام طراح و معمار عثمانی بنا،” معمار سینان ” نام گذاری شده است.
  • فرودگاه هزارفن: در شمالی‌ترین نقطه‌ی دریاچه، یک فرودگاه کوچک محلی نیز قرار دارد.
  • رستوران‌ها و کافه‌ها: دریاچه بیوک چکمجه استانبول یکی از مراکز تاریخی و دینی این شهر محسوب می‌شوند که نوشیدن چای در یک کافه و خوردن غذای سنتی ترکیه در یک رستوران مشرف به منظره‌ی زیبای آن بسیار لذت بخش خواهد بود.
    بیشتر این رستوران‌ها خانه‌های محلی و قدیمی در نزدیکی دریاچه هستند که امروزه به رستوران تبدیل شده‌اند.
  • فضای سبز مخصوص پیک نیک: در اطراف دریاچه بیوک چکمجه استانبول در سمتی که پل قرار دارد، فضای سبزی برای پیک نیک‌های خانوادگی تعبیه شده است. اگر در حوالی این دریاچه اقامت دارید می‌توانید برای پیک نیک از این فضا استفاده کنید.
  • قایق سواری: تعدادی قایقِ قدیمی در کنار این رودخانه‌ی زیبا وجود دارند که گاهی برای زمانی مشخص اجاره داده می‌شوند و گردشگران از آن استفاده می‌کنند.
  • منطقه‌ی پیاده روی: در راستای ساحل دریاچه بیوک چکمجه استانبول یک راه مناسب پیاده روی تعبیه شده است که انتهای آن به اسکله‌ی کوچک و زیبایی بر روی این دریاچه می‌رسد. از این هوای عالی و منظره‌ی زیبا لذت ببرید.

دریاچه بیوک چکمجه استانبول یکی از زیبا ترین مکان های این شهر رویایی

بازدید از دریاچه بیوک چکمجه استانبول

اگر برای بازدید از دریاچه بیوک چکمجه استانبول برنامه دارید، می‌توانید هر روز به آنجا مراجعه کنید؛ ولی همان‌طور که در قبل هم گفته شد به دلیل حضور گردشگران محلی در این مکان در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، روزهای بسیار شلوغی برای گردش و بازدید از دریاچه بیوک چکمجه خواهد بود.
مسئله ناراحت کننده‌ای که در این منطقه نظر هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند، محیط آلوده از زباله‌های مختلف است؛ با این وجود شهرداری منطقه هر روز در تلاش است که از این آلودگی جلوگیری کند.

دریاچه بیوک چکمجه استانبول یکی از زیبا ترین مکان های این شهر رویایی

دسترسی به دریاچه بیوک چکمجه استانبول

دریاچه بیوک چکمجه استانبول ، در حدود ۲۰ کیلومتر از مرکز شهر در قسمت اروپایی این شهر دو قاره فاصله دارد و از آنجایی که هیچ ایستگاه مترو و یا اتوبوسی در نزدیکی آن نیست، تنها راه ارتباطی با آن از طریق تاکسی و ماشین است.

آدرس دریاچه بیوک چکمجه استانبول

Mimarsinan Mahallesi, Mimar Sinan Kavşağı, ۳۴۵۳۵ Büyükçekmece/İstanbul, Turkey

دریاچه بیوک چکمجه استانبول یکی از زیبا ترین مکان های این شهر رویایی
با آرزوی سفری خوش و ساختن لحظات طلایی با خانواده و دوستانتان در سفر به ترکیه.
همچنین امیدواریم مطلب فوق اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده و راهنمایی خوب برای سفر شما باشد.

اگر در گذشته به ترکیه و تور استانبول سفر کرده‌اید و تجربه حضور در دریاچه بیوک چکمجه استانبول را دارید، خوشحال خواهیم شد اگر نظرات و پیشنهادان خود را در زیر این مطلب برای ما بنویسید و ما را در ارائه‌ی هرچه بهتر مطالب یاری کنید. از توجه شما بسیار سپاس گزاریم.