بازدید از مکان های تاریخی تور استانبول در خیابان توپ کاپی استانبول

هر روزه افراد زیادی با تهیه تور استانبول به این شهر زیبا سفر می‌کنند تا از مکان های دیدنی، محله های قدیمی و همچنین مراکز تاریخی آن دیدن کنند. یکی از خیابان های مشهور شهر استانبول که دارای مکان های دیدنی بسیار زیادی است و خود خیابان یکی از جاذبه های توریستی شهر استانبول محسوب می شود، خیابان توپ کاپی می باشد.

این خیابان مشهور و قدیمی دارای تاریخچه طولانی می باشد و کاخ مشهور توپکاپی در نزدیکی این خیابان قرار دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به صورت کامل با خیابان توپ کاپی و مکان های دیدنی آن آشنا شوید.

بازدید از مکان های تاریخی تور استانبول در خیابان توپ کاپی استانبول

درباره خیابان توپ کاپی

خیابان توپ کاپی یک خیابان قدیمی و بسیار مشهور در شهر استانبول ترکیه می باشد که از یک طرف با خیابان داوود پاشا DAVUTPASA و از طرف دیگر با خیابان ۱۰ yil مرتبط می شود و قسمت دیگر خیابان توپ کاپی که قسمتی قدیمی تر می باشد در حد فاصل خیابان تورگوت اوزال و میدان توپکاپی و خیابان سولوکوله قرار دارد.
شما می توانید در محله و خیابان توپ کاپی مکان های مختلفی را شامل مکان های باستانی، مکان های تفریحی و مکان های طبیعی مانند پارک ها را ببینید و به آن ها دسترسی داشته باشید.
این خیابان یعنی خیابان توپ کاپی خیابان بسیار قدیمی می باشد که از زمان عثمانی ها وجود داشته و در بخشی از آن می‌توان قسمت های را یافت که مربوط به دوران قبل از عثمانی ها یعنی دوران سلجوقیان و بیزانس ها می باشند.
امروزه دو قسمت از این خیابان وجود دارد که یک قسمت از آن توسط تونل دو سر به خیابان های مجاور آن منتهی می‌شود و قسمت روی تونل به‌ صورت سنگ فرش شده برای عابران پیاده امکان را به وجود می‌ آورد تا از خیابان توپ کاپی به محله kulusule دسترسی داشته باشند.
خیابان توپ کاپی و محله قدیمی آن واقع در قسمت اصلی شهر استانبول می باشند که دارای مکان های باستانی بسیار زیادی است. پیشنهاد ما همواره به استفاده کنندگان از تور استانبول بازدید از این خیابان زیبا و مکان های دیدنی درون آن بوده است.

بازدید از مکان های تاریخی تور استانبول در خیابان توپ کاپی استانبول

مکان های دیدنی خیابان توپ کاپی استانبول

دروازه سولوکوله sulu kule kapesi

استانبول و محله های قدیمی آن هرکدام دارای دروازه و دیواری بوده اند که آن ها را از بخش های دیگر و محله های دیگر در آن زمان جدا می کرده. از آنجا که خیابان توپکاپی یک محله بسیار قدیمی در شهر استانبول می باشد، دروازه ها و دیوارهای بلند به ویژه در زمان سلطان سلیمان ساخته شده اند و نام این دروازه ها بیشتر روی محله ها قرار می گرفته است. ترک ها به این دروازه ها قاپی یا کاپی می‌ گویند. یکی از بزرگ ترین دروازه های این محله دروازه kulu sule kapisi می‌باشد که در امتداد دیوار بیزانس ها قرار دارد.

دیوار بیزانس ها در خیابان توپ کاپی

دیوار بیزانس ها یک بنای تاریخی بسیار قدیمی مربوط به بیش از هزار سال پیش می باشد که توسط بیزانس هاو در دوره آن ها ساخته شده است. این دیوار ها قسمتی از قلعه و محله KULUSULE می باشد که امروزه آن را می‌توان در این محله یعنی خیابان توپ کاپی دید.

بازدید از مکان های تاریخی تور استانبول در خیابان توپ کاپی استانبول

قبرستان خیابان توپ کاپی مال تپه

در نزدیکی خیابان توپ کاپی و در ضلع شمالی آن می توان یک قبرستان بسیار بزرگ و مشهور به نام قبرستان توپ کاپی مال تپه را یافت که قدمت تاریخی دارد و می توانید از آن بازدید انجام دهید.

پارک ترافیک کودکان خیابان توپ کاپی

در قسمت میانی خیابان توپکاپی یک پارک بسیار وسیع و سرسبز قرار دارد که پارک ترافیک کودکان می باشد و قوانین ترافیکی و قوانین اجتماعی مربوط به ترافیک به کودکان و دانش آموزان آموزش داده می‌شود و همچنین ساختمانی در کنار این پارک قرار دارند که به فعالیت‌هایی در همین زمینه اختصاص دارد.

مسجد تاریخی ابراهیم چاووش

در کنار پارک ترافیک کودکان یک مسجد کوچک قرار دادند که بسیار قدیمی می باشد و در آن می توان نقش ها  و کاشی کاری های مربوط به دوران عثمانی را دید.

مسجد قاضی احمد پاشا

در قسمتی از خیابان توپکاپی و محله توپکاپی مسجد بسیار بزرگ قرار دارد به نام قاضی احمد پاشا که یک مسجد جامع می باشد و مربوط به دوران عثمانی است که در آن می توان معماری آن زمان را که شامل یک گنبد بزرگ و چند کوچک در اطراف آن می باشد به خوبی دید.
همچنین این  مسجد دارای یک حیاط و صحن بزرگ می‌ باشد که دیواره های آن دارای گنبد های بسیار زیاد می‌ باشند. مسجد در مجموع ۱ عدد گلدسته دارد.

فروشگاه کارفور

یک فروشگاه بزرگ کارفور که شعبه ای از فروشگاه های بین المللی فرانسوی کارفور می باشد در خیابان توپکاپی قرار دارد و می توانید به آنجا رفته و خرید های زیادی را انجام دهید.

پارک قدیمی توپ کاپی

در محله و خیابان توپ کاپی یک پارک بسیار کوچک با دیوارهای باستانی وجود دارد که مربوط به باغی در دوران بار عثمانی می شود که امروزه به پارک و رستوران تبدیل شده است.

فروشگاه لوازم آشپزخانه uklu mutfat

همچنین در خیابان یک فروشگاه بزرگ مخصوص لوازم آشپزخانه صنعتی وجود دارد که می توانید محصولات مناسبی را از آن خریداری کنید.

پارک یادگاری خیابان توپ کاپی

در قسمت شمالی خیابان توپکاپی یک پارک بسیار بزرگ به نام پارک یادگاری قرار دارد که در کنار قبرستان توپ کاپی می باشد و می توانید لحظاتی خوش را در این پارک در فضای سبز بسیار زیبای آن بگذرانید.

موزه تاریخ پانوراما

در نزدیکی خیابان توپکاپی و در ضلع جنوبی آن یک موزه بسیار بزرگ قرار دارد که موزه ۳۶۰ درجه می باشد و موضوعات تاریخی را به نمایش می گذارد.

بازدید از خیابان توپ کاپی

در بازدید از محله و خیابان توپ کاپی می توانید از خانه های قدیمی این محله و خیابان توپ کاپی دیدن کرده و لذت ببرید همچنین می توانید از مکان های دیدنی متعدد خیابان توپ کاپی که در بالا ذکر دیدن کرده و لذت ببرید.

در بازدید از محله و خیابان توپ کاپی می توانید از محله های مجاور آن نظیر محله sulukule و محله fatih بازدید کنید و لذت ببرید.

دسترسی به خیابان توپ کاپی

از آنجا که خیابان توپ کاپی در نزدیکی مرکز شهر استانبول و قسمت های مهم شهر قرار دارد، دسترسی به آن می تواند آسان و بدون دردسر باشد.
راحت ترین راه دسترسی به خیابان توپ کاپی استفاده از مترو و پیاده شدن در ایستگاه ulubatli می باشد اما شما می توانید با تراموا نیز به این محله آمده و در ایستگاه fatih kapi پیاده شده و به محله و خیابان توپ کاپی دسترسی پیدا کنید.

البته راه های دیگری نیز وجود دارد که شامل استفاده از اتوبوس و تاکسی می‌شود اما به صرفه ترین راه ها استفاده از مترو و تراموا می باشد.

آدرس خیابان توپ کاپی

Topkapı,Fatih/Istanbul, Turkey

در آخر آرزو داریم که از باز دیدتان از شهر استانبول در تور استانبول و همچنین بازدید از خیابان توپ کاپی لذت برده باشید و این مطلب شما را به اندازه کافی با این خیابان و محله های اطراف آن آشنا کرده باشد.