حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول یکی از تاریخی ترین حمام های سنتی ترکیه

همان‌طور که استحضار دارید استانبول این پایتخت فرهنگی دنیا هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران است که از سراسر دنیا راهی تور استانبول می‌شوند. که تک تک این اشخاص دلایل خود را برای این سفر دارند که می‌توانند رسیدن به مقاصد تجاری و فعالیت های کاری, گذراندن اوقاتی آرام لب ساحل و به همراه خانواده, لذت بردن از معماری آثار فرهنگی و تاریخی, گشت و گذار در پارک‌های ملی و یا خرید از مراکز تجاری بزرگ یا بازارهای سنتی باشد.
اینجا ما به یکی از مکان ه‌ای خواص و تفریحی فرهنگی می پردازیم با ما همراه باشید تا با حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول بیشتر آشنا شویم.

حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول یکی از تاریخی ترین حمام های سنتی ترکیه

تاریخچه و درباره حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول

Cağaloğlu منطقه‌ای واقع شده در ایالت امید Faith استانبول است که  بیشتر انتشارات استانبول در این مکان قرار دارد اما شهرت این منطقه بیشتر برای وجود حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول شناخته شده می باشد. نام این محل در اصل برگرفته شده از کاتالا زاده یوسف سینان پاشا cigalazade yussuf sinnan pasa یک دریاسالار و سیاستمدار از نسل ژنوا و هم چنین یک عضو نفوذی از خانواده کاتالا جنوا در دربار عثمانی بود.
نام اصلی این محل در ریشه معنی عضوی از خانواده کاتالا و در واقع پسر کاتالا مخفف ترکیان و در نهایت پس از گذشته دوار در قرن بیستم به Cağaloğlu تبدیل شد.
یوسف سینان پاشا یک دولتمرد ایتالیایی حکومت عثمانی بود ایشان حتی عنوان وزیر اعظم دربار عثمانی به مدت ۴۰ روز به این ۲۷ اکتبر  تا ۵ دسامبر  سال ۱۵۹۶ پس از میلاد در دوره سلطنت محمد سوم اعلام شد. همچنین او به‌عنوان فرمانده بزرگ دریا سالار نیروی دریای عثمانی و همچنین یک ژنرال نظامی شناخته شده بود. ایشان به دین اسلام روی آوردند در دوره خدمت خود به درباره عثمانی در جنگ های بسیاری شرکت کردند که یکی از آن‌ها شرکت در جنگ بلندبالای عثمانی و فارس بود که ۱۲ سال طول کشید. همچنین او نقش بسزایی به عنوان افسر دریایی در مبارزات علیه تبریز در سال ۱۵۸۵ و موفق شد در سال ۱۵۸۶ قسمت غربی خاک ایران را فتح کنند و همدان و نهاوند را به زیر سلطه حکومت عثمانی در بیاورد.
ساخت حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول در سال ۱۷۴۱ به اتمام رسید این بنا آخرین حمام سنتی ساخته شده توسط امپراتوری عثمانی است ساختمان در محله علمدار و خیابان هلال احمر استانبول به قصد کمک مالی برای در امد خرج و مخارج کتابخانه سلطان محمود اول بنا شد که قبلاً در مسجد ایاصوفیه  واقع شده بود.
این بنا توسط یکی از معماران برجسته آن زمان حکومت عثمانی آقا سلیمان آغاز شد و توسط عبدالله آقا به پایان رسید این همان آخرین نوع این‌گونه از حمام ها در شهر استانبول است. آقا در زبان ترکی و فارسی برای عنوان کردن احترام به اشخاص به کار برده می‌شد که در زبان انگلیسی ارباب یا رئیس معنی می‌شد.
حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول نمایانگر بعضی از سبک های باشکوه مکتب بی قاعدگی در معماری می باشد مخصوصاً اتاق‌های حرارت بخار زیبایی منحصر به فردی دارند به اتاق های مدور شکل هستند که دور تا دور آن راه پنجره‌های هشت پر تشکیل می دهند و نقطه مرکزی این اتاق سنگی به شکل صلیب وجود دارد که محل خوابیدن مشتریان است.
برخلاف حمام‌های سنتی کوچک که در آن مردان و زنان در زمانه‌ای مختلف از هم حمام کنند حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول دارای امکانات جداگانه برای مردان و زنان است یک حیاط کوچک و دلپذیر در این محل وجود دارد که می توانید آنجا در آرامش یک لیوان چای بنوشید همچنین فروشگاهی برای فروش صابون روغن زیتون و سایر لوازم جانبی حمام وجود دارد. از جمله اشخاص و مهمانان مشهور که از گذشته تا امروز به اینجا آمدند می توانیم از ادوارد هشتم انگلستان قیصر ویلهلم فرانس لیست فلورانس نایتینگل و تونی کورتیس یاد کنیم. ناگفته نماند که از حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول به عنوان پس زمینه ی بسیاری از فیلم‌های تلویزیونی و تبلیغاتی استفاده کرده‌اند.

بازدید حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول

اگر برای بازدید از حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول روز یکشنبه را انتخاب کنید احتمالاً کمی شلوغ می باشد اما خیلی مسئله مهمی نیست مسئولین و ماساژور های این مجموعه خانم ها هستند که با وجود خستگی در کمال میل خدمات با کیفیتی را به شما ارائه می دهند. تجربه‌ای بسیار متفاوت منتظر شماست تصور کنید که حمام کرده اید ماساژورهای حرفه‌ای که  حسابی خستگی را از تن شما درآوردند و هم اکنون کنار دودکش شومینه نشسته‌اید و از چای خود لذت می برید.
در حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول هزینه ها یکسان نیست و بستگی به استفاده شما از امکانات وابسته به این مجموعه می باشد اینجا سری به لیست هزینه های این حمام می زنیم.
شامل حمام معمولی که به صورت سلف سرویس انجام میشود و در واقع همان حمام عادی است ۶۰ لیر ترکیه حمام سنتی که به همراه خدمتگزار هزینه‌ای حدود ۹۵ لیر ترکیه ۱۳۲ یورو دارد و گزینه آخر حمام سنتی به همراه ماساژور که هزینه آن ۱۶۰ لیر ترکیه ۵۵ یورو است.
ساعات کار  حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول هر روز ۱۰ صبح الی ۸ شب می باشد به غیر از روزهای یکشنبه و دوشنبه ساعت کاری بین ۵ و نیم عصر تا ۸ شب می باشد.

حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول یکی از تاریخی ترین حمام های سنتی ترکیه

دسترسی حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول

ذسترسی به حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول کار بسیار راحتی است زیرا از هر کجای شهر استانبول کافی است شما سوار اتوبوس های خط ۹ شوید و نزدیک‌ترین ایستگاه به حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول که ایستگاه سلطان احمد است پیاده شوید که ۴۰۰ متر فاصله  و حدود ۵ دقیقه پیاده روی دارد. ایستگاه گلها نیز ۴۲۰ متر از این مکان فاصله دارند که به صورت پیاده حدود ۶ دقیقه طول می کشد که به آنجا برسید.
در انتها امیدوارم مطالب مفیدی برای شما عزیزان تهیه کرده باشیم از انکه م را برای تور استانبول انتخاب می کنید سپاس گزاریم.

حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول یکی از تاریخی ترین حمام های سنتی ترکیه

آدرس حمام سنتی جاله اوغلو Cağaloğlu استانبول

Alemdar Mh., 34110 Fatih/Istanbul, Turkey