جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول دومین جزیره بزرگ سواحل زیبای استانبول

یکی از زیباترین مکان هایی که در تور استانبول انتظار شما را می کشد جزایر زیبای پرنس است. نام جزایر به این  علت که در دوران روم باستان برای اولین بار پسر امپراتور کنستانتینوپول امپراتور وقت روم شرقی بود که  پسر خود را به یکی از جزایر کوچک این مجمع الجزایر تبعید کرد و از آن پس در دوره عثمانی نیز از این جزایر به عنوان تبعیدگاه ای برای شاهزادگان و درباریان استفاده می شد. امروزه به یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد برای کشور ترکیه و یکی از زیباترین مناظر تور استانبول می باشد شما اگر از جزیره بزرگ بیوک آدا که بزرگ ترین جزیره این مجموعه جزایر است دیدن کردید حتماً به دومین جزیره بزرگ این مجموعه یعنی جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول سر بزنید.حال با ما همراه باشید تا بیشتر با این جزیره آشنا شویم. جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول دومین جزیره بزرگ سواحل زیبای استانبول

تاریخچه و درباره جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول

در  جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول Halki صومعه یونانی مسیحیان ارتودوکس Orthodox که تنها مدرسه رسمی الهیات از قرن ۱۱ بود که سخنرانی و گردهمایی Halki seminary  روز یکم اکتبر ۱۸۴۴ پس از میلاد برای اولین بار در این مکان تشکیل شد. دومین جزیره بزرگ مجموع الجزایر پرنس در دریای مرمرِ توسط یونانی ها و ارتودوکس ها مورد بازدید قرار می گرفت.مدرسه الهی در بالاترین نقطه تپه امید و در محل صومعه تثلیث مقدس در دوره بیزانس قرار داشت. این مدرسه مکتب اصلی الهیات ارتودوکس‌های کلیساهای شرق جزایر پرنس Prince Islands استانبول برای شاهزادگان آن موقع قسطنطنیه بود تا اینکه شورای ترکیه قانونی در سال ۱۹۷۱ تصویب کرد مبنا بر ممنوعیت تحصیلات عالی در مؤسسات خصوصی.پس از تصویب این قانون راهبان این مدرسه به فعالیت خود در صومعه ادامه دادند و معمولاً مراسم سخنرانی برگزار می‌کردند. خانه دومین رئیس جمهور ترکیه نیز در جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول قرار دارد و هم اکنون فعالیت خود را به عنوان موزه ادامه می‌دهند.

تفریحات و  دیدنی های جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول

به محض پیاده شدن از کشتی های مسافربری تور استانبول و در لحظه ورود جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول سمت چپ جزیره بیشتر جنبه تاریخی دارد. ابتدا با مدرسه بزرگ دریانوردی نیروی دریایی ترکیه رو به رو می شوید به غیر از این بنای بزرگ این جزیره بر اساس مکتب معماری دو بخش جالب و دیدنی دیگر دارد. یکی از این دو بنا و آثار تاریخی دیدنی جزیره بقایای کلیسای آخرین کلیسای ساخته شده به دست رومیان قبل از  فتح قسطنطنیه توسط عثمانیان است این کلیسا تنها کلیسای باقی مانده از دوره بیزانس است. دیگری قبر ادوارد بارتون دومین دیپلمات اعزام شده به قسطنطنیه است که ایشان در سال ۱۵۷۸ توسط ملکه الیزابت اول از دربار بریتانیای کبیر به جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول اعزام شد. ایشان که حتی آخرین روزهای زندگی خود را ترجیح داد به جای فرار از طاعون که در شهر همه گیر شده بود در این مکان بماند ایشان در سال ۱۵۹۸ و در سن ۳۶ سالگی در اثر همین مریضی تعاون چشم از جهان گشود.بعدها بقایایی ایشان به گورستان بریتانیایی ها دفن کردند که در محله حیدر پاشا از ایالت Uskudar است. اما نیمه راست جزیره بیشتر جنبه تفریحی دارد. در سمت راست جزیره که پر از کافه ها رستوران‌های متعدد است هتلی بسیار زیبا و دل انگیز قرار دارد که تمام سال نیز باز می باشد و بسیاری از خانه های چوبی باقی مانده از دوره حکومت عثمانی. جاذبه های اصلی جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول در طول تابستان کنسرت های کوچک در فضای باز محوطه شورای محلی است مکان ها تاریخی و مناظر بی نظیر طبیعی باشگاه تناسب اندام و شنا در کنار دریا از دیگر دلایل مهم حضور و علاقه توریست ها در این جزیره می باشد. جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول دومین جزیره بزرگ سواحل زیبای استانبول

دسترسی جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول

برای جلوگیری از آلوده شدن هوای جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول تنها وسایل نقلیه موتوری مجاز در جزیره وسایل نقلیه خدماتی از جمله آمبولانس آتش نشانی پلیس و غیره هستند اگر مایل  هستید وقت بیشتری در این جزیره بگذرانید و از مناظر بیشتری دیدن فرمایید تنها راه های حمل و نقل پاهای خودتان دوچرخه و درشکه است که تنها وسایل حمل و نقل عمومی مجاز در این جزیره هستند. این جزیره فرودگاه ندارد و بنابراین تنها راه برای رسیدن به این مکان فوق العاده زیبا و دیدنی کشتی های مسافربری هستند.

جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول دومین جزیره بزرگ سواحل زیبای استانبول

بازدید از جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول

گردشگران هر ساله در مواقع خاصی با تور استانبول رفت و آمد می کنند که بستگی به خواسته هایشان دارد که حتی می تواند مقاصد تجاری باشد. جمعیت این مکان در فصل زمستان حدود ۳ هزار نفر است اما در تابستان صاحبان ویلاها و خاک خانه های تابستانی به خانه های خود برمی‌گردند جمعیت این جزیره به حدود ۱۰ هزار نفر می‌رسد. از دیگر مراسم ها و دیدنی‌های جزیره هیبلی آدا Heybeliada استانبول راهپیمایی سالانه استقلال است که هر سال توسط نیروی دریایی ساکن همین جزیره برگزار می شود. در انتها امیدوارم مطالب خوب و مفیدی را برای شما گرد هم آورده باشم و از انتخاب شما برای تور استانبول تشکر می‌کنم.