تله کابین Cable car استانبول یکی از بهترین تفریحات برای عشاق

درباره تله کابین Cable car استانبول

در تور استانبول یکی از مسائلی که باعث افسوس گردشگران می‌شود این است که چرا تور کوتاه مدت را انتخاب کردند. زیرا سفرهای چند روزه برای بازدید از همه جای استانبول کافی نیست .یکی از این جاذبه‌ها تله کابین استانبول است که مسیر آن به سمت تبریز زیباست که بر فراز شهر استانبول قرار دارد.

تله کابین استانبول که مردم محلی به آن تل فریک می گویند توسط یک شرکت ایتالیایی در سال ۲۰۰۵ و به طول ۳۸۴ متر ساخته شد. ایستگاه اصلی این تله کابین در ساحل گلدن هورن و در فضای به وسعت ۶۲۵ متر بنا شده همچنین ایستگاه ایوپ به بازدید کنندگان پارکینگ نیز ارائه می دهد.
اگر شما نیز طرفدار مناظر زیبا و تماشای برج ها ساختمان ها از بالای تپه هستید تله کابین استانبول گزینه بسیار مناسبی برای گذراندن اوقاتی خوش برای شما می باشد.
تپه پیر لوتی یکی از زیباترین نقاط استانبول است که مشرف به جزیره طلایی و روبروی مینیاتورک پارک قرار دارد در بالای این تپه کافه‌ای به نام پیر لوتی قرار دارد که مربوط به قرن نوزدهم می باشد و در بهترین نقطه تبت واقع است شک نکنید تا مدتها بعد این منظره و طعم چای و قهوه کافه در خاطرات شما می ماند. مانند اکثر پشت بام ها ایا تپه ها یک تراس بزرگ وجود دارد که منظره فوق‌العاده‌ای پیش روی شما قرار می دهد.
مسیر این تله کابین از روی اتوبان ها مجتمع های بزرگ ساختمان و ادارات غول آسا و جنگل های زیبا است و حتما توصیه می شود که به این مکان سر بزنید.

تله کابین Cable car استانبول یکی از بهترین تفریحات برای عشاق

امکانات و تفریحات تله کابین Cable car استانبول

بالای تپه ها به قدری بلند هست که می توان همه جا رو دید به خصوص ساحل گلدن هورن و یا شاخ طلایی که از آن فاصله به خوبی خودنمایی می کنند.
از بالای این تپه ها می توان جزایر داخل خلیج گلدن هورن را مشاهده کرد که زیستگاه خیلی از پرنده هاست. در کنار این تپه قبرستان قدیمی خیلی بزرگ وجود دارد که لابلای جنگل پنهان شده و موقعی که توی تله کابین هستید اگر دقت کنید حتماً متوجه آن می شویم.
در انتها وقتی تله کابین به بالای تپه می رسید به تراس بزرگی برمی‌خوریم که که اکثر جمعیتی که با تله کابین به بالای تپه آمدند در آنجا جمع شده که  عکس های یادگاری را بیشتر در آنجا می گیرند و بعضی ها به این مکان بام عشاق می گویند.
مدت زمانی که سوار ماشین کابلی هستید تقریباً سه دقیقه می باشد این زمان بسیار کم است اما خوب شما میتوانید زود به زود بروید.
تله کابین از نزدیکی هتل هیلتون استانبول و از بالای باغ پشت کاخ دلمه میگذرد و حدود ۱۰ کیلومتر با فرودگاه آتاتورک فاصله دارند.
قیمت بلیط برای کسانی که در استانبول اقامت دارند و اینجا زندگی می کنند معلم, دانشجو و افرادی که کار دولتی دارند خیلی ارزونه اما برای توریست هایی که اینجا زندگی نمی کنند دو حالت دارند که همکارانم به ان اشاره می کنند:
اگه استانبول کارت داشته باشید تقریباً ۳ لیر و اگر استانبول کارت نداشته باشید و تصمیم به خرید بلیط گرفته اید هزینه آن برای هر نفر تقریباً پنج لیر ترکیه است.

تله کابین Cable car استانبول یکی از بهترین تفریحات برای عشاق

دسترسی تله کابین Cable car استانبول

طبق معمول یکی از راه های دسترسی به تله کابین میدان تکسیم است این مسیر فقط اتوبوس دارد شما باید ایستگاه گوموش سویو پرون سوار اتوبوس بشیم و ۱۶ ایستگاه  بعد یعنی پازاریچی پیاده بشید و از این ایستگاه تا تله کابین مدت ۱۰ دقیقه پیاده راه است و در آخر توصیه می شود که اگر توانستید این مسیر را با تاکسی برید زیرا در استانبول وقت طلاست چون که مملو از تفریحات سرگرمی  مکان های تاریخی و فرهنگی بسیار دیدنی می باشد.
از هتل های معروف نزدیک به تله کابین می توان به هتل لازونی و هتل رامادا مرتر اشاره کرد که اوقات خوشی را برای شما به ارمغان می اورند.

تله کابین Cable car استانبول یکی از بهترین تفریحات برای عشاق

بازدید تله کابین Cable car استانبول

ساعت کار این مجموعه در فصل تابستان از ساعت ۸ تا ۱۱ شب و در فصل زمستان از ساعت ۸ تا ۱۰ شب می باشد در انتها امیدوارم سفر خوبی را در تور استاتبول داشته باشید.