آب انبار یرباتان استانبول، نقطه‌ای آرام و بدون هیاهو عمیق‌ترین مجاری زمین

وسوسه سفر به استانبول و انتخاب تور استانبول را می‌توان به عنوان مهم‌ترین نیروی جاذبه برای رسیدن به دل این شهر معرفی نمود. وسوسه‌هایی که با دیدن مناظر متنوع از طریق شبکه‌های رسانه‌های حقیقی و مجازی روز به روز بر شدت آن افزوده می‌گردد. آب انبار یرباتان استانبول یکی از قدیمی‌ترین آب انبارهای موجود در دل این شهر می‌باشد که از جمله مقاصد گردشگری مهم در استانبول نیز محسوب می‌گردد.

قدمتی که می‌توان آن را به قرن ششم تاریخ بازگرداند. دیدن آثار تاریخی باشکوه و عظیمی هم چون آب انبار یرباتان استانبول یکی از محورهای مهم گردشگری در نظر هر توریست خارجی به شمار خواهد آمد. جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول، دغدغه خالی بودن اوقات توریستی را برای هیچ مسافر خارجی ایجاد نخواهد نمود. چرا که قدم گذاشتن در دل این شهر و سفر به ترکیه از پارامترهای ورود به منابع اصلی جذابیت خواهند بود.

یکی از اجتناب ناپذیر ترین لحظات سفر به استانبول، چشم پوشی بر دیدنی‌های تاریخی این شهر است. دیدنی‌هایی که نمونه بارز آن را می‌توان آب انبار یرباتان استانبول دانست.

آب انبار یرباتان استانبول از جمله مکان‌هایی است که هرگز بیهوده قدم زدن در آن را هیچ کس تجربه نخواهد کرد. این آب انبار با قدمت تاریخی گسترده خود سالانه گردشگران بسیاری را در عمق جان خود جذب می‌نماید. فصل تابستان نقطه عطف محبوبیت این مکان از نظر توریست‌های خارجی است. چرا که دما در آب انبار بسیار پایین بوده و می‌توان به صورت ملموس بهشتی خوش آب و هوا را در آن تجربه کرد.

آب انبار یرباتان استانبول، نقطه‌ای آرام و بدون هیاهو عمیق‌ترین مجاری زمین

درباره آب انبار یرباتان استانبول

ستون‌های آجری بنای اولیه آب انبار را تشکیل داده‌اند. این مکان بر روی ۳۳۶ آجری بنا گردیده است که در هر یک از گوشه و اطراف آن می‌توان شاهد مجسمه‌های تاریخی متفاوت و خاص بود. ساخت این آب انبار به سال حکومت قوم بیزانس باز می‌گردد و در آن زمان طراحی و ساخته شده است. آجرهایی که طول هر یک به ۹ متر می‌رسد.

 آب انبار یرباتان استانبول در نزدیکی موزه ابا صوفیا قرار گرفته است و این امکان را برای گردشگران مهیا نموده است تا پس از بازدید از فضای موزه، چشم خود را با جذابیت‌های جدیدی آشنا نمایند.

آب انبار یرباتان استانبول، نقطه‌ای آرام و بدون هیاهو عمیق‌ترین مجاری زمین

سفر به ترکیه این مهم را آشکار خواهد نمود که امکان دیدن و تجربه کردن هر نوع اثر و مکان تاریخی به صورت ملموس وجود خواهد داشت. آب انبارها نیز یکی از چندین حوزه مهم توریستی در تور استانبول محسوب می‌گردند که از جمله آن‌ها آب انبار یرباتان استانبول را می‌توان نام برد.

نام دیگری که در برخی از کتاب‌های تاریخی شهر استانبول نیز برای آب انبار یرباتان استانبول بیان شده، قصر غرق شده می‌باشد. ساختمانی زیبا که در عمق چند متری از زمین بنا شده است. هر چند که مردم محلی نام دیگری برای این مکان نیز قرار داده‌اند و آن را به نام آب انبار زیرزمینی نیز می‌شناسند.

این مکان مقابل مسجد سلطان احمد قرار دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب محبوبیت این مکان در میان گردشگران خارجی شده، محل ورود و قدم زدن توریست‌ها و بازدید کنندگان است. محلی که بر روی حوضچه‌هایی کوچک و پر از ماهی ساخته شده تا گردشگران در آن احساس متفاوتی را لمس نمایند. از طرفی دیگر نواختن موسیقی آرامش بخش با صدایی رسا و بلند، از دیگر امتیازها در این مکان می‌باشد.

آب انبار یرباتان استانبول، نقطه‌ای آرام و بدون هیاهو عمیق‌ترین مجاری زمین

بازدید از آب انبار یرباتان استانبول

مکان‌های تاریخی استانبول، امکان انتخابی بدون محدودیت را برای علاقه‌مندان ایجاد خواهند نمود. انتخابی که تاریخ یک کشور را در ذهن گردشگر ترسیم می‌نماید. آب انبار یرباتان استانبول فرصت مناسبی است تا از دریچه‌ای دیگر بتوان شاهد بنایی تاریخی و زیبا بود. ستون‌های این آب انبار، ستون‌هایی مرمری و پر نقش و نگار هستند. مجسمه وارونه مدوساست، بخش دیگری از فضای داخلی این آب انبار را به نمایش در خواهد آورد.

زمان بازدید از آب انبار یرباتان استانبول

بهترین زمان برای بازدید از آثار تاریخی در تمامی شهرهای جهان، زمانی است که بتوان تمامی مناظر موجود در این فضا را به خوبی دید و شاهد تمامی ابعاد تاریخی آن از نزدیک به صورت ملموس بود. بازدید از آب انبار یرباتان استانبول در طول هفته بین ساعت ۹ الی ۱۷:۳۰ دقیقه امکان پذیر خواهد بود. این زمان محدودیتی را در حوزه سنی شامل نخواهد شد.

زمان اوج بازدید از  آب انبار یرباتان استانبول بین ساعت ۹ الی ۱۸ عصر می‌باشد که پیشنهاد ما به شما انتخاب دیگر تایم‌های موجود است.

آب انبار یرباتان استانبول، نقطه‌ای آرام و بدون هیاهو عمیق‌ترین مجاری زمین

دسترسی به آب انبار یرباتان استانبول

نحوه دسترسی به این مکان بر اساس شرایط زمانی و فاصله مکانی با آن متفاوت خواهد بود. انتخاب مترو و قطار شهری به عنوان گزینه‌های ارجح در گردشگری استانبول شناخته می‌شوند. چرا که علاوه بر هزینه کم، کیفیت گردشگری را برای توریست‌ها به بیش‌ترین میزان خواهد رساند.

فاصله آب انبار یرباتان استانبول تا خیابان Yerebatan، فاصله‌ای ۵ متری است. از این رو انتخاب این خیابان به عنوان مقصد مسیر حرکتی کمک بسیاری به گردشگران خواهد نمود.

مسیرهای ذیل به عنوان شاه راه‌های دسترسی به این مکان محسوب خواهند شد.

  • نزدیک‌ترین ایستگاه راه آهن به این مکان، Sultanahmet می‌باشد. پس از پیاده شدن در ایستگاه یاد شده به سمت شرق (سربالایی) ‪Divan Yolu Cd.‌ به سوی ‪Mehmet Akif Ersoy Parkı‌ بروید، گردش به چپ به طرف ‪Şeftali Sk.‌، گردش به راست به طرف ‪Yerebatan Cd.‌،  مقصد در سمت راست خواهد بود.
  • ایستگاه دیگری که می‌توان به عنوان یکی از محورهای مورد نظر جهت رسیدن به مقصد از آن استفاده کرد، Sultanahmet Square می‌باشد. پس از پیاده شدن در آن این مسیر را دنبال کنید، به سمت شمال شرقی (سرازیری) در ‪Sultan Ahmet Parkıبروید، برای ماندن در ‪Sultan Ahmet Parkı‌ به سمت راست بپیچید، گردش به چپ به طرف ‪Atmeydanı Cd.‌، گردش به چپ به طرف ‪Yerebatan Cd.‌، مقصد در سمت چپ خواهد بود. این مسیر ۴ دقیقه به طول خواهد انجامید.
  • ایستگاه راه آهن Gulhane station از دیگر نقاطی است که پس از پیاده شدن در آن و اتمام مسیر با فرمولی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، می‌توان فاصله زمانی ۶ دقیقه‌ای را طی نمود. به سمت جنوب (سربالایی) ‪Alemdar Cd.‌ به سوی ‪Ebussuut Cd.‌ بروید، گردش به راست به طرف ‪Yerebatan Cd.‌، مقصد در سمت چپ خواهد بود.

آدرس آب انبار یرباتان استانبول

Alemdar Mh., Yerebatan Cd. 1/3, 34410 Fatih/İstanbul

شماره تلفن آب انبار یرباتان استانبول

(۰۲۱۲) ۵۲۲ ۱۲ ۵۹

آب انبار یرباتان استانبول، نقطه‌ای آرام و بدون هیاهو عمیق‌ترین مجاری زمین

نکته پایانی در ارتباط با آب انبار یرباتان استانبول

تور استانبول فرصت جدید را در اختیار گردشگران قرار خواهد داد تا با انتخاب مقاصد مهم گردشگری خود از جمله آثار تاریخی و فرهنگی، جلوه‌ای ویژه از سفر را تجربه نمایند. آب انبار یرباتان استانبول مسیر گردشگری محبوبی است که اتمسفر خاص آن، موجب محبوبیت و برتری در مقایسه با نمونه‌های مشابه شده است. این آب انبار هر ساله فضای متفاوتی از موسیقی و اتمسفر را تجربه می‌نماید و همین امر سبب می‌گردد تا بتوان همواره آن را به جاذبه‌ای مهم و توریستی تشبیه نمود.

شما نیز می‌توانید تجربیات و دیدگاه‌های خود در این رابطه و محورهای مشابه را ما با به اشتراک بگذارید.