کوه الماداغ elmadağ مکانی توریستی برای گذراندن تفریحات زمستانی

اگر برای کار یا تفریح به آنکارا سفرکرده‌اید و تور آنکارا را انتخاب کرده‌اید، علاوه بر اینکه از مکان‌های تاریخی و فرهنگی دیدن کرده‌اید برای تفریح و سرگرمی و استفاده از طبیعت کوه و پارک‌های متعددی در آنکارا وجود دارد که کوه الماداغ elmadağ  مخصوصاً در فصل زمستان بهترین مکان برای گذراندن تفریحات زمستانه همانند اسکی و اسنو بورد و کسب آرامش در طبیعت می‌باشد.

کوه الماداغ elmadağ کوهی نسبتاً کوچکی است در ۲۳ کیلومتری شرق آنکارا در محله‌ی الماداغ elmadağ می‌باشد.

با ما در این مطلب همراه باشید تا بیشتر درباره این کوه و محله و همچنین نحوه دسترسی و بازدید از آن بدانید.

کوه الماداغ elmadağ مکانی توریستی برای گذراندن تفریحات زمستانی

درباره‌ی کوه الماداغ elmadağ

کوه الماداغ elmadağ در محله و محدوده‌ی الماداغ elmadağ در ۲۳ کیلومتری شرق آنکارا قرار دارد. جمعیت این محله در حدود ۴۳ هزار نفر است و مساحتی به مقدار ۵۶۸ کیلومترمربع را دارا بوده.

ارتفاع این کوه ۱۸۶۲ متر بوده و مکان آن در ۴۵ کیلومتری جاده‌ی آنکارا به سمت کریکلله Kırıkkale  می‌باشد.

کوه الماداغ elmadağ تفریحگاه زمستانی در آنکارا محسوب می‌شود و مردم تفریحات زمستانی و ورزش‌های زمستانی را در این کوه نسبتاً کوچک انجام می‌دهند و لذت می‌برند. همچنین امکانات رفاهی و تفریحی در این کوه ایجادشده است و همچنین تفریحاتی که در کوه الماداغ elmadağ می‌توان انجام داد را در قسمت زیر اشاره خواهیم کرد:

  • امکان اسکی کردن و اسنو بورد کردن
  • لذت بردن از نوشیدنی‌های گرم در داخل برف
  • وجود داشتن هتل و اقامت گاه‌هایی برای استراحت و اقامت کردن در کوه الماداغ elmadağ
  • وجود کافه‌هایی برای خریدن نوشیدنی و همچنین خرید هات داگ
  • همچنین امکان کوهنوردی و پیاده‌روی در فصل تابستان و لذت بردن از آب‌وهوا

امکانات بالا و همچنین وجود هتل ۴ ستاره نیز سبب شده است که کوه الما داغ elmadağ محلی مناسب برای گذراندن وقت خود چه در تابستان و چه در زمستان باشد.

این کوه ۱۸۶۲ متری نزدیک‌ترین کوه موجود برای اسکی کردن است و حتی می‌شود گفت که خنک‌ترین مکان آنکارا در تمامی فصول است.

کوه الماداغ elmadağ مکانی توریستی برای گذراندن تفریحات زمستانی

بازدید از کوه الماداغ elmadağ

ازآنجاکه کوه الماداغ elmadağ یک مکان تفریحی برای تمام فصول است اما این کوه بیشترین بازدید را در فصل زمستان دارا بوده زیرا که پیست اسکی موجود در آن جز پیست‌های خوب آنکارا به‌حساب میاید، در داخل این پیست کلاس‌هایی برای آموزش اسکی نیز تعبیه‌شده است که علاقه‌مندان به اسکی می‌توانند اسکی را یاد بگیرند و همچنین توریست‌ها می‌توانند در صورت نداشتن وسایل موردنیاز از فروشگاه داخل این مجموعه کرایه یا خریداری کنند.

در داخل مجموعه تفریحاتی کوه الماداغ elmadağ رستوران و کافه‌های مرغوبی نیز وجود دارند که می‌توان اوقات خوشی را در این کافه‌ها سپری کرده و سرگرم شد که از معروف‌ترین این کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توان به استیک هاوس ارزولوم اورتو کباب رستوران و آنکو کایاک الما داغ اشاره کرد که ساعات خوشی را با خوراک و کباب‌های ترکی سپری کرد.

همچنین برای اقامت بیشتر در کوه الماداغ elmadağ هتل‌هایی تأسیس‌شده است که شما می‌توانید با اقامت در این هتل‌ها از منظره‌ی زیبایی موجود در این کوه لذت ببرید، که از معروف‌ترین این هتل‌ها می‌توان به هتل ۴ ستاره‌ی وایت تیل آتل white tail otel  و اقامتگاه وایت تیل دگوی white tail degevi  اشاره کرد.

که این هتل‌ها در ۴ فصل باز هستند و می‌توانید چه در تابستان چه در پاییز از اقامت در این مجموعه‌ها لذت ببرید.

کوه الماداغ elmadağ مکانی توریستی برای گذراندن تفریحات زمستانی

دسترسی به کوه الماداغ  elmadağ

ازآنجاکه این کوه در خارج آنکارا قرار دارد و در کیلومتر ۴۵ جاده‌ی آنکارا به سمت کریکلله Kırıkkale  دسترسی مترو و اتوبوس ندارد مقداری سخت است. راحت‌ترین مسیر موجود برای رفتن به کوه الما داغ elmadağ ابتدا باید به محله‌ی یاکوپ ابدال yakupabdal رفته و ازآنجا به سمت پیست اسکی الما داغ elmadağ ski resort  که دارای تابلوهای موجود در جاده است رفته و از پیست اسکی لذت ببرید یا اگر در فصل تابستان به این کوه رفته‌اید از طبیعت و آب‌وهوای خنک این مجموعه لذت کافی را ببرید.

 آدرس کوه الما داغ elmadağ

Yakupabdal Mahallesi, 06705 Çankaya/Ankara, Turkey