پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park مکانی عالی برای ساختن خاطراتی طلایی

 پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park که یکی از زیباترین پارک‌های شهر آنکارا است می‌تواند مکان مناسبی برای گذراندن ساعاتی از روز برای شما عزیزانی که قصد سفر به آنکارا و تور آنکارا را دارید باشد.
این پارک در تمامی فصول سال به دلیل طراحی فوق‌العاده، زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را به نمایش می‌گذارد.
چه پاییز باشد چه تابستان، چه بهار و چه زمستان در هر هوایی که باشد برفی، بارانی و یا آفتابی پارک عبدی ایپکچی می‌تواند دیدگان شما را مجذوب خود کند.

ما به افرادی که در تور آنکارای خود به دنبال مکان مناسبی برای صرف چای و یا قهوه در محیطی آرامش‌بخش هستند پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park را پیشنهاد می‌کنیم.

 درباره‌ی پارک عبدی ایپکچی  Abdi ipekci park

پارک عبدی ایپکچی در محله‌ای به نام سیحیه و در نزدیکی محله بسیار قدیمی اولوس آنکارا قرار دارد. (سیحیه یک کلمه ترکی به معنی سلامت است.)
مجسمه‌ای نیز در وسط میدان سیحیه قرار دارد که توسط مجسمه‌ساز ترک نصرت سومان و در سال ۱۹۷۸ ساخته‌شده است. این مجسمه نسخه بزرگی از سازه‌های برنزی است که یادگاری از تمدن هیتی ها می‌باشد.

این پارک در سال ۱۹۸۱ و به یاد عبدی ایپکچی ترک‌تبار که روزنامه‌نگار و روشنفکر و فعال حقوق بشر بود و تلاش‌های زیادی در زمینه آزادی و حقوق بشر انجام داده بود، در شهر آنکارا ساخته شد.
او درحالی‌که سردبیر روزنامه‌های برتر ترکیه بود کشته شد و مرگ وی به‌عنوان یکی از قتل‌های حل‌نشده در تاریخ ترکیه باقی ماند.

پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که ما در ادامه برای شما عزیزانی که در تور آنکارای خود قصد بازدید از این مکان را دارید شرح می‌دهیم.

امکانات پارک عبدی ایپکچی  Abdi ipekci park

پارک دارای  استخر بزرگی است که توسط پلی که روی آن کشیده شده است به دو قسمت تقسیم می‌شود و منظره‌ای بسیار جذاب و دیدنی را به وجود می‌آورد.
از برخی مکان‌های نزدیک به این پارک می‌توان به قصر Courthouse اشاره کرد.
اگر شما در شب از این مکان دیدن می‌کنید به شما توصیه می‌کنیم حتما کباب‌های شاه‌بلوط این منطقه را امتحان کنید.
از دیگر جاذبه‌های این پارک، وجود مجسمه‌ای زیباست که دو دست باز به نشانه‌ی نیایش به‌سوی آسمان دارد و در نزدیکی ورودی پارک است.
در این پارک تعدادی آبشار مصنوعی وجود دارد که بسیار زیبا طراحی شده و در استخر پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park  به شکل زیبایی تعبیه‌شده‌اند و در شب به دلیل نورپردازی جذاب و زیبا می‌تواند اوقات آرامش بخشی را در تور آنکارای شما عزیزان به وجود آورد.

از دیگر امکانات این پارک می‌توان به زمین‌ بازی مجهز و بسیار ایمن که لحظات خوشی را برای فرزندان شما فراهم می‌آورد، نیز اشاره کرد.

بازدید از پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park

افرادی که در تور آنکارا خود قصد دیدن از پارک عبدی ایپکچی را دارند می‌توانند به‌راحتی با هر وسیله‌ای که در دسترس خود دارند به این پارک بروند.

پس دیگر در تور آنکارای خود بهانه‌ای برای از دست دادن بازدید از این پارک بسیار زیبا را ندارید.
همچنین شما می‌توانید ضمن دیدن از پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park در طی یک پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای در سمت چپ خیابان پارک، از مغازه‌ها با خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های لذیذ و فروشگاه‌های پوشاک نیز دیدن کنید و نهایت استفاده از زمان را در تور آنکارای خود ببرید.

 

دسترسی به پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park در آنکارا (تور آنکارا)

در فاصله‌ی بسیار نزدیک به پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park ایستگاه اتوبوس، ایستگاه تاکسی و همچنین برای آن دسته از افرادی که وسیله شخصی دارند پارکینگ عمومی بزرگی احداث‌شده است.
این پارک در ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز است و پذیرای شما عزیزانی که قصد گذراندن ساعتی خوش را دارید، می‌باشد.

آدرس پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park:

Sağlık Mahallesi, 06420 Çankaya/Ankara, Turkey

تلفن پارک عبدی ایپکچی Abdi ipekci park:

+۹۰ ۳۱۲ ۴۵۸ ۸۹ ۰۰