پارک آلتین altınpark آنکارا محیطی زیبا برای کسب آرامش می‌باشد

اگر برای تفریح یا کار به آنکارا سفر و تور آنکارا را انتخاب کرده‌اید علاوه بر اینکه از مکان‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و مراکز خرید دیدن می‌کنید می‌توانید برای استفاده از هوای تازه و کسب آرامش و سرگرم شدن داخل شهر از پارک‌های وسیع آنکارا دیدن کنید و لذت ببرید که ازجمله‌ی این پارک‌ها می‌توان پارک آلتین altınpark را نام برد.

پارک آلتین پارک وسیعی بوده که در شمال شرق آنکارا واقع در محله‌ی آلتینداغ  Altındağ در مسیر آنکارا به سمت فرودگاه است.

با ما در این مطلب همراه باشید تا بیشتر درباره این پارک و همچنین نحوه دسترسی و بازدید از آن بدانید.

درباره‌ی پارک آلتین (altınpark)

پارک آلتین altınpark که در محله‌ی آلتینداغ Altındağ و در مسیر آنکارا به سمت فرودگاه قرار دارد با مساحت ۶۴ هکتار یکی از وسیع‌ترین پارک‌های موجود در آنکارا است.

این پارک امکانات متعددی دارا است، ازجمله‌ی این امکانات طبیعی پارک می‌توان به وسعت فضای سبز پارک که در حدود ۲۱ هکتار است اشاره کرد و همچنین تالابی در این پارک وجود دارد که مساحتی در حدود ۳۲۰۰۰ مترمربع از این پارک را اشغال کرده است.

از امکانات تفریحی، رفاهی و سرگرم‌کننده‌ی پارک آلتین  altınpark که در تور آنکارا می‌توانید تجربه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قایقرانی و استخر المپیک
  • آمفی‌تئاتر و نمایشگاه موسیقی
  • اتومبیل گشت الکترونیک و اسب‌سواری
  • مینی قطار
  • استفاده از رستوران‌های موجود در داخل پارک و لذت بردن از غذاهای ترکی
  • وجود مهدکودک و مدارس تابستانه
  • داشتن تخت‌های گل وسیع و امکان خرید گل و نهال
  • وجود ساختمان علمی معروف Feza Gürsey در داخل پارک
  • همچنین استفاده از فضای سبز پارک و پیاده‌روی و ورزش در این پارک

امکانات بالا سبب شده است که این پارک به یک مکان مفرح و سرگرم‌کننده برای مردم تبدیل شود و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند.

پارک آلتین altınpark تا سال ۱۹۷۷ به‌عنوان یک زمین گلف شناخته می‌شد، اما در سال ۱۹۸۵ این پارک توسط شهرداری به یک پارک عمومی و یک مکان گردشگری تبدیل شد. امروزه این پارک توسط ANFA که یک شرکت وابسته به شهرداری آنکارا می‌باشد اداره و رسیدگی می‌شود.

یکی دیگر از زیبایی‌های این پارک وجود کافه‌ها و دکه‌هایی است که به‌صورت محلی تزیین‌شده‌اند و دارای غذاهای محلی دلپذیری می‌باشد که باید امتحان کرد.

بازدید از پارک آلتین (altınpark)

ازآنجاکه در داخل پارک آلتین altınpark ساختمان‌ها سالن آمفی‌تئاتر و نمایشگاه‌های متعددی وجود دارد می‌توانید از نمایشگاه موسیقی در پارک که موسیقی ترک را شامل می‌شود دیدن کنید. همچنین از مهم‌ترین ساختمان‌ها و نمایشگاه‌های موجود در پارک می‌توان به مرکز علمی فضا گورسی Feza Gürsey اشاره کرد.

که با بازدید از این مرکز علمی داخل پارک آلتین altınpark می‌توان از نمایشگاه‌های علمی زیادی که در داخل این مرکز علمی است بهره برد، در داخل این مرکز علمی در حدود ۴۸ نمایشگاه علمی وجود دارد که علاقه‌مندان به علم می‌توانند از این مرکز علمی دیدن فرمایند.

نکته‌ای را که برای بازدید از این پارک باید در نظر گرفت این است که در آخر هفته‌ها مخصوصا شنبه‌ها هنگام غروب پارک بسیار شلوغ است و ممکن است اذیت شوید بنابراین پیشنهاد می کنیم اوایل و اواسط هفته از این پارک دیدن فرمایید تا بتوانید از امکانات مفرح و سرگرم‌کننده‌ی آن بیشتر بتوانید استفاده‌ی لازم را ببرید.

همچنین هنگام بازدید از پارک آلتین altınpark در فصل بهار و تابستان حتما به قایق‌سواری رفته و از تالاب موجد در داخل پارک استفاده کنید و لذت کافی را ببرید.

دسترسی به پارک آلتین (altınpark)

برای دسترسی به این پارک اصلا لازم نیست سختی بکشید چون این پارک در محله‌ی آلتینداغ Altındağ و در مسیر فرودگاه قرار دارد ایستگاه‌های اتوبوس زیادی قرار دارند و همچنین در نزدیکی پارک ایستگاه مترو نیز وجود دارد که برای آن‌که مبلغ زیادی برای استفاده از تاکسی صرف نشود و برای راحتی کار هم می‌توانید از مترو و هم اتوبوس برای دسترسی به پارک استفاده کنید.

همچنین پارک آلتین altınpark همه‌روزه و به مدت ۲۴ ساعته برای استفاده و بازدید باز می‌باشد.

آدرس و شماره تماس پارک آلتین (altınpark)

آدرس پارک آلتین:

Altınpark Mahallesi, Altınpark Cad. 06140 Altındağ/Ankara, Turkey

شماره تماس پارک آلتین:

+۹۰ ۳۱۲ ۵۹۶ ۹۰ ۰۰