درباره موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا و جاذبه های این مکان جذاب

اگر قصد سفر به آنکارا و تهیه تور آنکارا را دارید به طور قطع علاقه مند خواهید بود تا درباره ی مکان های تفریحی، گردشگری و همچنین جاذبه های توریستی شهر آنکارا بیشتر بدانید تا در حین بازدید از آن ها، ضمن دانستن مکان و نحوه دسترسی، اطلاعات کاملی هم درباره این مکان ها داشته باشید.
یکی از مکان های تاریخی که میتوانید در تور آنکارا از دیدن آن لذت ببرید موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا میباشد. با ما همراه باشید تا درباره موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا و همچنین نحوه دسترسی به آن و جاذبه های گردشگری این مکان جذاب آشنا شوید.

قدمت و فضای موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا

موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا یکی از جاذبه های گردشگری آنکارا محسوب می شود، که قدمت آن به سال ۱۹۶۴ برمی گردد.
این موزه در کنار بلوار جلال بایار و در منطقه مال تپه Maltepe در مرکز شهر آنکارا  و در نزدیکی منطقه اولوس قرار دارد.

فضای موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا به صورت رو باز می باشد و مسافران و توریست هایی که به این منطقه مسافرت می‌کنند، می‌توانند از فضای باز و زیبای آن استفاده کنند.
همچنین از دیگر تفریحاتی که می توانید در این موزه زیبا و جذاب تجربه کتید، لذت عکاسی در فضای سبز و تاریخی بسیار زیبا است که در آن اولین و قدیمی ترین قطارهای بخار در معرض دید قرار داده شده است.
از آنجا که موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا مربوط به قطار ها است، شما این امکان را دارید که به درون اتاق کنترل و همچنین مخزن سوخت و ذغال شنگ ایتن لوکوموتیو ها هم بروید و آنها را از داخل ببینید.
حتما از این فرصت استفاده کنید، زیرا که در کمتر موزه ای این امکان وجود دارد که از درون قطار های قدیمی و اولیه دیدن کنید.

درباره آتاتورک و سابقه ی تاریخی موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا

اگر بخواهیم تاریخ و دیرینه ی مکان موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا را بررسی کنیم باید درباره ی خانه ای که در این موزه قرار دارد سخن به میان بیاوریم.
مصطفی کمال آتاتورک (رهبر جمهوری خواهی ترکیه) در دسامبر ۱۹۱۹ هنگامی که به چانکایا نقل مکان کرد از این خانه استفاده نمود پس از آن توست توسط سازمان  CTDD ترکیه ترمیم و به صورت موزه در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۴ به دید عموم گذاشته شد.

مصطفی کمال پاشا معروف به آتاتورک به معنی پدر ترک ها، نظامی و بنیانگذار دولت مردمی جمهوری ترکیه بود، استعداد زیادی در امور نظامی داشت.
چنانکه در نبرد چناق قلعه با شعار “چناق قلعه غیر قابل عبور است”، با سپاهی کوچک در برابر تهاجم سنگین نیروهای دریایی کشورهای بریتانیا و فرانسه ایستادگی نمود و مانع تصرف و سقوط استانبول شد در سال ۱۹۳۴ میلادی نام خانوادگی آتاتورک به معنای پدر ترکها توسط مجلس ترکیه به وی اهدا گردید و از آن پس داشتن این نام خانوادگی برای هر فرد دیگر ممنوع اعلام شد.

 

بازدید از موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا

از آنجا که موزه موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا یک موزه فضای باز است میتوانید لوکوموتیو های موجود در آن را در مکان بیرونی مشاهده کنید و در داخل ساختمان موزه، میتوانید از تشکیلات سازمانی بسیار قدیمی شرکت راه آهن ترکیه که بعضی از آنها مربوط به دوران عثمانی نیز می باشد دیدن کنید و لذت ببرید.

البته این نکته نباید ناگفته بماند که طبقه بالای موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا به صورت خصوصی میباشد و برای عموم آزاد نیست؛ که این طبقه شامل اتاق مطالعه، اتاق های جلسات، اتاق خواب و سوغاتی هایی است که آتاتورک با خود به این مکان تاریخی آورده است.

ساعت کار موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا  از ۹ صبح تا ۱۲ و از ۱۳ تا ۱۷ عصر می‌باشد.
و برای وارد شدن به این موزه نیاز به پرداخت پول نیست جون ورودی موزه رایگان است.

شما ضمن بازدید از موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا، از آنجا که این موزه در مرکز شهر و در نزدیکی استگاه قطار قرار دارد، میتوانید از مکان های دیدنی دیگر موجود در نزدیکی این مکان نظیر پارک جنگلیک و همچنین موزه ی هنر های مدرن CerModern که در نزدیکی این مکان است نیز دیدن کنید.

همچنین می‌توانید در اطراف موزه راه آهن و لوکوموتیو از فست فود بسیار معروف  (Burger King Gar) که واقع در بلوار جلال بایار است غذا تهیه کنید و عصرانه ی خود را در کافی شاپی به نام Gloria Geans coffee میل فرمایید.

به غیر از آن شما می توانید در نزدیکی این موزه فروشگاه لوازم آرایشی گراتیس را بیابید که عرضه کننده لوازم آرایشی های اورجینال با قیمت های خوب است.
از جمله هتل هایی که در این محدوده واقع شده است میتوان هتل ilci Residence Hotel با بهای پایه ۸۶ دلار و Ankara Etap Altinel با بهای پایه ۵۴ دلار و Amit Parbe Kosk Hotel  با بهای پایه ۳۴ دلار را معرفی کرد.

دسترسی به موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا

همانطور که گفته شد این موزه در نزدیکی مرکز شهر است و برای همین دسترسی به آن سخت نیست و میتوانید برای آمدن به موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا، هم از مترو و هم از اتوبوس استفاده کنید، تا اینطور پول زیادی هم بابت کرایه تاکسی پرداخت نکنید.
برای آمدن به این مکان با مترو باید در ایستگاه Maltepe مال تپه از قطار پیاده شده و با پای پیاده بعد از طی کردن مسافتی چند دقیقه ای به موزه دسترسی پیدا کنید.

آدرس موزه راه آهن و لوکوموتیو آنکارا

Doğanbey Mh., 06250 Altındağ/Ankara, Turkey