موزه تمدن آناتولی، میانبری برای شناختن تاریخ ده هزار ساله آنکارا در تور آنکارا

همه ما تا قسمتی با تاریخ دیرینه ترکیه و مخصوصاً آنکارا آشنا هستیم و میدانیم که این شهر از نظر تاریخی قدمت دیرینه و درازی دارد.
اگر برای سفر به ترکیه تور آنکارا را انتخاب کرده‌اید و یا این که قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، برای این که با تاریخ و تمدن این شهر آشنا شوید از کارهای مهمی که باید بکنید مراجعه و دیدن موزه تمدن آناتولی است.
لازم است که بگوییم نام این شهر که امروزه آنکارا است، در دوران دور آناتولی نام داشته است و نام این موزه هم بیان گر همین موضوع است.

با ما همراه باشید تا درباره موزه تمدن آناتولی در آنکارا بیشتر بدانید.

موزه تمدن آناتولی، میانبری برای شناختن تاریخ ده هزار ساله آنکارا در تور آنکارا

درباره موزه تمدن آناتولی در آنکارا

این موزه دارای یک ساختمان بسیار قدیمی و زیبا است که بیان گر تاریخ ده هزار ساله شهر آنکارا یا آناتولی قدیم است.
ساختمان این موزه دارای ۲ طبقه و در واقع یک نیم طبقه در همکف و طبقه‌ای کامل در طبقه دوم است.

در طبقه پایین آثار و مجموعه‌ای بسیار قدیمی و ارزشمند از دوران بسیار قدیم مربوط به دوران بیزانس و رومی‌ها و یونانی‌هاست و در طبقه دوم آثاری از دوران آشوریان، سلجوقیان و عثمانی دیده می‌شود.

ساختمان موزه تمدن آناتولی خود از آثار باستانی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود، چرا که متعلق به بیشتر از ۶۰۰ سال پیش بوده است و دارای معماری بسیار خاص آن دوره از زمان است.
این ساختمان در دوران عثمانی محمود پاشا ساخته شده است و در آن زمان بازاری سرپوشیده و مکانی برای معاملات تجاری بازرگانان و تجار آن زمان شهر آناتولی بوده است.

ساختمان دیگری در محیط موزه تمدن آناتولی وجود دارد که مسافر خانه‌ای مربوط به دوران کورشونلو است.

موزه تمدن آناتولی واقع در محله آتپازاری و هم جوار قلعه آنکارا است ( قلعه تاریخی متعلق به دوران قبل از میلاد) و در پایین این قلعه قدیمی قرار دارد.

آثار موجود در موزه تمدن آناتولی

موزه تمدن آناتولی از مجموع ۵۸ بخش موزه‌ای تشکیل شده است.
در این بخش‌ها آثاری از دوران نخسین، نو سنگی، آشوریان، سلجوقیان، عثمانی‌ها و … دیده می‌شود.

همچنین آثاری از دوران پالئولانیک و لیدیا و همچنین امپراطوری یونان و روم هم در بخش‌های دیگر موزه به چشم می‌خورد.

هنگام بازدید از موزه تمدن آناتولی در تور آنکارا می‌توانید صنایع دستی همچون ادوات فلزی جنگی، مجسمه‌ها، ابزارهای زندگی، ظروف سفالی و سرامیکی و همچنین مجسمه‌هایی که نمایانگر سختی‌ها و سبک زندگی دوران‌های مختلف است را ببینید.

همچنین در بخش‌های مجزا می‌توانید نمادهای مذهبی و دیگر وسایل دوران‌های مختلف و مربوط به مکان‌های مختلف مانند فریقیه، پایتخت گودین و همچنین آثاری از کول تپه گودین ( کول تپه مکان داد و ستد آشوریان در دو هزار سال قبل از میلاد است) را مشاهده کنید.

در بخش ادوات جنگی موزه تمدن آناتولی، ادوات فلزی جنگی مربوط به دوران اوارتور ها وجود دارد که جذابیت بسیار زیادی دارند.

موزه تمدن آناتولی، میانبری برای شناختن تاریخ ده هزار ساله آنکارا در تور آنکارا

کمی بیشتر درباره موزه تمدن آناتولی

در این موزه علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار باستانی، جشنواره‌ها، مراسم، همایش‌ها و همچنین کنسرت‌های متعددی برگزار می‌شود و اگر خوش شانس باشید می‌توانید به صورت رایگان از یکی از این رویدادها استفاده کنید و لذت ببرید.

علاوه بر آثار قدیمی داخل موزه، حیاط و محوطه خارجی موزه پر از مجسمه‌های گوناگون می‌باشد.
و همچنین در نزدیکی درب ورودی فروشگاه و کافی شاپی وجود دارد که در آن می‌توانید استراحت کرده و برای دوستان خود سوغاتی بخرید.

این موزه از آنجا که از موزه های بسیار مشهور و مهم ترکیه و آنکارا است، دو ساعاتی از روز بسیار شلوغ و پر ازدحام می‌شود به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌شود در ساعات اولیه روز بعد از صرف صبحانه به این موزه بروید و بعد از آنجا، به مکان‌های نزدیک مانند قلعه آنکارا و بازارهای قدیمی محله یولوس سر بزنید.

موزه تمدن آناتولی، میانبری برای شناختن تاریخ ده هزار ساله آنکارا در تور آنکارا

دسترسی به موزه تمدن آناتولی در آنکارا

دسترسی به این موزه چون که در مرکز شهر قرار دارد بسیار آسان بوده و می‌توانید از همه وسیله‌های نقلیه عمومی مثل اتوبوس تاکسی و مترو استفاده کنید تا به این محله قدیمی بیایید و از جاذبه‌های گردشگری آنکارا و همچنین موزه تمدن آناتولی دیدن فرمایید.

برای بازدید از این موزه می‌توانید در همه روزهای هفته به جر ۲ شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۵:۳۰ بعد از ظهر مراجعه کنید.

آدرس موزه تمدن آناتولی در آنکارا

Kale Mh., Gözcü Sk. No:2, 06240 Ulus/Altındağ/Ankara, Turkey

شماره تلفن موزه تمدن آناتولی ( به زبان ترکی و انگلیسی) :

+۹۰ ۳۱۲ ۳۲۴ ۳۱ ۶۰