منطقه اولوس Ulus، قدیمی ترین محله در شهر آنکارا

تور آنکارا و رفتن به شهر زیبا آنکارا همواره همراه با بازدید از مکان‌های بسیار جذاب این شهر بوده است که از آن‌ها می‌توان به مراکز خرید متعدد و مدرن شهر و همچنین مکان‌های تاریخی و فرهنگی موجود در منطقه‌های مختلف قدیمی شهر اشاره کرد.
یکی از مناطق بسیار قدیمی موجود در شهر آنکارا منطقه اولوس Ulus  است که در آن می‌توان مکان‌های قدیمی و تاریخی متعددی که اکثر آن‌ها مربوط به دوره سال‌های اولیه جمهوریت ترکیه است و همچنین مکان‌هایی که مربوط به دوران بسیار قدیمی و به مربوط به هزاران سال پیش است را دید.
با ما در این مطلب همراه باشید تا با منطقه تاریخی اولوس Ulus  و مکان‌های باستانی و تاریخی و همچنین مراکز خریدی که در این منطقه قرار دارد آشنا شوید و برای بازدید از این مکان از این مطلب یاری بگیرید.

درباره منطقه اولوس Ulus

منطقه اولوس Ulus  در مرکز شهر آنکارا و در اطراف بلوار آتاتورک قرار دارد، که شامل بناهای تاریخی زیادی می‌شود.
از این بناها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه‌های قدیمی و مکان‌های مربوط به نمایندگان جمهوری ترکیه سالهای ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰
  • مراکز خرید شامل مراکز خرید جدید و همچنین بازارهای سنتی بسیار قدیمی
  • موزه‌های متعدد که در آن می‌توان با تاریخ و فرهنگ ترکیه بیشتر آشنا شد.
  • مکان‌های باستانی که شامل اثرها و بقایای ساخته‌شده توسط تمدن‌های قبل از ترک‌ها است که در هزاران سال پیش در این منطقه که در آن زمان آناتولی نام داشته است، می‌زیستند.

معماری ساختمان‌های موجود در منطقه اولوس Ulus

بناهای ساخته‌شده در منطقه اولوس Ulus بیشتر مربوط به دوران اوایل جمهوری ترکیه هستند و به همین منظور به‌جای استفاده از طرح‌های سنتی و عربی که بیشتر مربوط به دوره عثمانی بوده است، از سمبل‌ها و همچنین طرح‌های نئو کلاسیک و همچنین جدیدتر در نمای ساختمان‌ها استفاده‌شده است که همین طرح‌ها، حالت منحصربه‌فردی را به این محله قدیمی در آنکارا داده است.
نمونه‌هایی از این ساختمان‌ها را می‌توان در بلوار آتاتورک دید، که از آن‌ها می‌توان به موزه هنر نقاشی و مجسمه آنکارا و همچنین موزه مردم‌شناسی و ساختمان قدیمی بانک ترکیه اشاره کرد.

کمی بیشتر راجع به منطقه اولوس Ulus در آنکارا

معنی کلمه اولوس در ترکی “ملیت” است و این محله قدیمی امروزه مرکزی برای بانک‌ها، مراکز خرید، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، و مراکز تجاری و رستوران‌ها است، که همین منطقه اولوس Ulus  را به یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر آنکارا تبدیل کرده است و در طول تور آنکارا باید از آن دیدن کنید.

مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های توریستی منطقه اولوس Ulus

در میدان اصلی منطقه اولوس Ulus  یعنی میدان اولوس، می‌توانید ساختمان اصلی و ابتدایی پارلمان جمهوری ترکیه که در سال ۱۹۲۳ ساخته‌شده است را ببینید و در کنار آن قدیمی‌ترین هتل شهر آنکارا، یعنی آنکارا پالاس دیده می‌شود.
جالب اینجاست که آتاتورک در زمان ریاست پارلمان در این هتل زندگی می‌کرده.

از مکان‌های بسیار مهم منطقه اولوس Ulus  قلعه آنکارا است، که در بالاترین و مرتفع‌ترین نقطه منطقه اولوس Ulus ، در شرق این منطقه قرار دارد.
در میانه میدان اولوس، یک مجسمه‌ای مربوط به سال ۱۹۲۷ دیده می‌شود که مجسمه پیروزی یا مجسمه ظفر نام دارد، که یادگاری از پیروزی در جنگ استقلال و آزادی ترکیه و تبدیل حکومت عثمانی به حکومت جمهوری ترکیه است.
مجسمه پیروزی که در بالا گفته شد بین سالهای ۱۹۳۹ و ۱۹۵۲ روی اسکناس ۲ لیره و بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۷۹ روی اسکناس‌های ۵۰ لیره دیده می‌شده است.
از اتفاقات غم‌انگیزی که در منطقه اولوس Ulus  و در مرکز خرید موجود در کنار میدان اولوس رخ‌داده است، عملیات تروریستی بمب‌گذاری در سال ۲۰۰۷ است، که باعث زخمی شدن تعدادی از مردم شد.

در زیر به تعدادی از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی منطقه اولوس اشاره می‌کنیم:

  • معبد آگوستوس و روم
  • ستون ژولین
  • حمام رومی‌ها مربوط به ۳ قرن قبل از میلاد مسیح
  • موزه جنگ استقلال و آزادی ترکیه که در ساختمان پارلمان اصلی اولین دولت جمهوری ترکیه واقع‌شده است.
  • موزه مردم‌شناسی آنکارا
  • مسجد حاجی بایرام
  • قلعه آنکارا واقع در مرتفع‌ترین قسمت این منطقه
  • پارک گنجلیک
  • سالن اپرا و باله ترکیه
  • مجسمه آتاتورک
  • موزه‌ی قالی و قالیچه
  • موزه صنعتی راحمی
  • مقبره آتاتورک: آنیت‌کابیر

بازدید از منطقه اولوس Ulus شهر آنکارا

بازدید از منطقه اولوس Ulus در آنکارا همواره از اعمال اجتناب‌ناپذیر در طول تور آنکارا بوده و همچنان نیز است، زیرا که این منطقه دارای مکان‌های بسیار متعدد تاریخی و همچنین مراکز مهم تجاری است و شما چه برای خرید و چه برای بازدید جاذبه‌های توریستی باید به این منطقه بیایید.

اکثر کسانی که به تور آنکارا می‌روند حتماً به این منطقه می‌آیند و گاه اتفاق می‌افتد که افرادی دو یا سه روز از زمان خود را در شهر آنکارا در منطقه اولوس Ulus می‌گذرانند و از دیدن آن لذت می‌برند.

پیشنهاد ما به شما نیز همین است و اینکه با یک‌بار آمدن به منطقه اولوس Ulus و میدان اولوس، از این میدان شروع کنید و از مکان‌های تاریخی و دیدنی اطراف آن‌یکی پس از دیگری دیدن کنید.

دسترسی به منطقه اولوس Ulus در آنکارا

همان‌طور که گفته شد منطقه اولوس Ulus در مرکز شهر آنکارا قرارگرفته است و معروف‌ترین منطقه موجود در این شهر است، برای همین دسترسی به آن بسیار ساده بوده و از تمام نقاط شهر می‌توانید از مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های متعدد برای رفتن به اینجا استفاده کنید.
یا اینکه با استفاده از مترو در ایستگاه منطقه اولوس Ulus پیاده شده و بعدازآن در خیابان‌ها با پای پیاده راه بروید و از قدم زدن در این منطقه لذت ببرید.
درهرصورت می‌توانید از تاکسی هم استفاده کنید اما برای اینکه هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم از اتوبوس و مترو استفاده کنید.

آدرس منطقه اولوس Ulus در آنکارا

ترکیه، آنکارا، مرکز شهر، بلوار آتاتورک، منطقه اولوس Ulus

 

برای شما در تور آنکارا و ضمن بازدید از منطقه اولوس Ulus ساعات و لحظات بسیار عالی و طلایی را برایتان آرزو می‌کنیم و همین‌طور می‌خواهیم به شما گوشزد کنیم که درزمانی که به مکان‌های تاریخی به‌خصوص قلعه آنکارا می‌روید درراه ممکن است با اصرار فروشندگان سوغاتی مواجه شوید پس حواستان را جمع کنید تا درصورتی‌که واقعاً نیاز دارید یا قصد خرید دارید پاسخ آن‌ها را بدهید.