خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa آنکارا یکی از دیدنی‌های شهر آنکارا

اگر برای سفر تور آنکارا را انتخاب کرده‌اید و یا در این شهر زیبا و قدیمی ترکیه به سر می‌برید حتماً باید از خیابان‌های بسیار قدیمی و مهم و همچنین زیبای این شهر دیدن کنید.
از خیابان‌های مهمی که باید در شهر آنکارا از آن دیدن کنید خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa است.

خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر آنکارا و همچنین یکی از مراکز تجارت و بازرگانی آنکارا است.
اگر قصد دارید درباره این خیابان بیشتر بدانید، می‌توانید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa بیشتر آشنا شوید.

خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa آنکارا یکی از دیدنی‌های شهر آنکارا

درباره خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa

خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa از خیابان‌های بسیار قدیمی ترکیه و همچنین شهر آنکارا است.
نام این خیابان به‌افتخار میتهات پاشا Mithatpaşa، که یکی از قانون‌گذاران حکومت و امپراتوری عثمانی در نیمه دوم قرن نوزدهم بوده است، گذاشته‌شده است.

موقعیت مکانی خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa

خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa حدود یک کیلومتر طول دارد که از جنوب غربی به شمال شرقی شهر جهت گرفته است.
از مکان‌های مهمی که در این خیابان واقع‌شده‌اند می‌تواند به مسجد Kocatepe و همچنین میدان Sıhhiye اشاره کرد که میدان Sıhhiye در انتهای شمال غربی خیابان و مسجد Kocatepe در انتهای جنوب شرقی خیابان قرار دارد.
همان‌طور که خیابان  Mithatpaşa  را به سمت جنوب شرقی می‌آید کمی سربالایی را تجربه خواهید کرد به‌طوری‌که انتهای جنوب شرقی این خیابان ۴۰ متر از شمال غربی ارتفاع دارد.
از خیابان‌های مهمی که به خیابان میتهات پاشا وصل می‌شوند و در نزدیکی آن قرار دارند می‌توان به بلوار Ziyagökalp و خیابان Meşrutiyet اشاره کرد.

خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa آنکارا یکی از دیدنی‌های شهر آنکارا

تاریخچه‌ای مختصر از خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa

در سال‌های اولیه جمهوری شدن ترکیه، آنکارا شهری کوچک بود. آنکارای مدرن و جدید که امروز آن را می‌بینیم بعد از اعلام شدن آنکارا به‌عنوان پایتخت ترکیه به وجود آمد و گسترش داده شد.
در برنامه‌های اولیه جمهوری ترکیه، تبدیل‌شدن شهر آنکارا به یک شهر مدرن و بزرگ در آن زمان بوده است که به وجود آمدن خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa  نیز قسمتی از این برنامه بوده است.

وضعیت ترافیکی خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa

خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa یکی از خیابان‌های شریانی مهم شهر ترکیه است و به همین منظور دارای ترافیک نسبتاً زیادی در ساعات شلوغی روز می‌باشد.
این خیابان به‌صورت یک‌طرفه به سمت میدان Sıhhiye قرار دارد و اگر در جنوب شرقی شهر قرار داشته باشید و بخواهید با اتوبوس یا تاکسی به شمال غربی شهر بروید قطعاً از این خیابان رد خواهید شد.

در خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa چه خواهید دید؟

خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa دارای بانک‌ها و همچنین مؤسسات اداری و بازرگانی فراوانی است که اکثر آن‌ها در سمت راست خیابان قرار دارد و همچنین مغازه‌های مختلفی از قبیل فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و همچنین فروشگاه‌های لوازم الکتریکی در این خیابان دیده می‌شود.
همچنان که در این خیابان حرکت می‌کنید در نزدیکی خیابان سیکیرها، پل هوایی شیشه‌ای  بزرگی را می‌بینید که منتهی به یک بازارچه کوچک می‌شود.
این بازارچه کوچک، در آن بیشتر فروش محصولات روزمره و همچنین خواروبار انجام می‌شود و دارای تره‌بار کوچکی نیز هست.

از دیگر کارهایی که در خیابان میتهات پاشا می‌توان انجام داد خوردن غذاهای خوشمزه به‌خصوص کباب‌های ترکی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد موجود در این خیابان است.

خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa آنکارا یکی از دیدنی‌های شهر آنکارا

بازدید از خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa

زمانی که دارید از منطقه جنوب شرقی آنکارا دیدن می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از دیدن مسجد Kocatepe، با پای پیاده یا با اتوبوس به سمت شمال غربی آنکارا راهی شوید ضمن دیدن این خیابان زیبا از مناطق دیدنی شمال غربی شهر آنکارا و همچنین مکان‌های تاریخی موجود در آن دیدن کنید.

دسترسی به خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa

همان‌طور که در بالا گفته شد دسترسی به خیابان میتهات پاشا ازآنجاکه این خیابان یکی از خیابان‌های مهم شهر آنکارا است، کار زیاد سختی نیست و در این خیابان علاوه بر ایستگاه‌های متعدد اتوبوس، ایستگاه‌های مترو هم قرار دارد و می‌توانید برای آمدن به خیابان از محل اقامت خود از اتوبوس مترو و تاکسی به‌راحتی استفاده کنید.
امیدواریم از دیدن خیابان میتهات پاشا Mithatpaşa  و همچنین مکان‌های دیدنی و توریستی موجود در این خیابان در تور آنکارا لذت ببرید.