بازدید از خیابان سوسلو Süslü واقع در محله قدیمی در آنکارا را از دست ندهید.

دیدن و مراجعه به مکان‌های دیدنی و قدیمی و همچنین محل‌های بسیار قدیمی موجود در شهر آنکارا همواره از برنامه‌های مهم موجود در تور آنکارا بوده و است.
یکی از محله‌های قدیمی که حتماً باید از آن دیدن کنید و می‌توانید قبل یا بعد از دیدن مقبره آتاتورک به آنجا بروید، محله موبسولری Mebusevleri است.
همان‌طور که در مطلبی راجع به خیابان آیتن توضیح داده شد این خیابان و همچنین خیابان سوسلو Süslü در این محله قرار دارند و نام این محله نیز به معنی خانه سیاستمداران است که این نام را از زمان سال‌های اولیه جمهوری ترکیه نزدیک به سال ۱۹۳۰ به همراه دارد.

با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر راجع به این خیابان بدانید رفتن به این خیابان را در برنامه‌های تور آنکارا خود قرار دهید.

بازدید از خیابان سوسلو Süslü واقع در محله قدیمی در آنکارا را از دست ندهید.

درباره خیابان سوسلو Süslü

خیابان سوسلو Süslü یکی از خیابان‌های بسیار قدیمی شهر آنکارا است که در محله‌ای قدیمی قرار دارد.
این محله در جوار محله قدیمی چانکایا Çankaya از شهر آنکارا قرارگرفته است.
نکته مهمی که راجع به خیابان سوسلو Süslü باید بدانید این است که این خیابان تنها یک خیابان با مقبره آتاتورک فاصله دارد که این فاصله حدود ۵۰ متر است و می‌توانید با پای پیاده به‌راحتی این فاصله را طی کنید و ضمن بازدید از مقبره آتاتورک از این خیابان هم دیدن فرمایید.
از جاذبه‌های که در این خیابان قرار دارد می‌توان به خانه‌های بسیار قدیمی در این محل و همچنین درختان بلند در این خیابان اشاره کرد.
اکثر این خانه‌ها که شیروانی قرمزرنگ هم دارند، ساخته‌شده در دوران سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۳۵ هستند که در آن دوران مالک این خانه‌ها نمایندگان احزاب تورک و همچنین کارکنان دولت جدید جمهوری ترکیه بودند.
امروزه این خانه‌ها که از جاذبه‌های تاریخی گردشگری شهر آنکارا محسوب می‌شود تحت محافظت سازمان آثار باستانی ترکیه هستند و ساخت‌وساز جدید به‌خصوص در خیابان سوسلو Süslü انجام نمی‌شود.

بازدید از خیابان سوسلو Süslü واقع در محله قدیمی در آنکارا را از دست ندهید.

جاذبه‌های دیگر موجود در خیابان سوسلو Süslü و محله موبسولری Mebusevleri

از دیگر جاذبه‌هایی که در خیابان می‌توانید آن را مشاهده کنید علاوه بر خانه‌های قدیمی و همچنین مکان‌هایی که مربوط به سال‌های دور می‌باشند، می‌توانید از مسجد جامعه‌ای که در نزدیکی خیابان آیتن قرار دارد دیدن کنید و همچنین اگر علاقه‌مند به خرید لباس در کنار دیدن مکان‌های قدیمی هستید، می‌توانید از فروشگاه لباس مودو Mudo که در خیابان Oren  و در ابتدای خیابان آیتن قرار دارد دیدن کنید.
همچنین همان‌طور که در بالا گفته شد این خیابان در ۵۰ متری مقبره آتاتورک است و مقبره آتاتورک از جاهای است که حتماً در تور آنکارا باید از آن دیدن کنید.

موقعیت مکانی خیابان سوسلوک Süslü

خیابان سوسلو Süslü در سمت غرب شهر آنکارا و در پایین ایستگاه قطار و همچنین فاصله ۵ متری از مرکز شهر قرار دارد محله‌ای که خیابان سوسلو Süslü در آن است، روی محله تپه‌ای و قسمت پرفرازونشیب از شهر آنکارا قرار دارند.

بازدید از خیابان سوسلو Süslü واقع در محله قدیمی در آنکارا را از دست ندهید.

دسترسی به خیابان سوسلو Süslü

همان‌طور که گفته شد خیابان سوسلو Süslü در نزدیکی مرکز شهر و همچنین مکان‌های مهم و تاریخی شهر آنکارا است و برای همین دسترسی به آن کار زیاد سختی نیست و می‌توانید از طریق مترو و اتوبوس به راحت‌ترین شکل ممکن به این خیابان دسترسی پیدا کنید.
البته لازم است بدانید که ضمن پیاده شدن از ایستگاه‌های مترو و اتوبوس باید مسیری را پیاده و در کوچه‌های باریک این محله طی کنید تا به خیابان سوسلو Süslü برسید.
نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این خیابان ایستگاه مترو آنادولو است و به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از پیاده شدن از این ایستگاه در خیابان دوقول به سمت خیابان اورن آمده و از آن به درون محله‌ای وارد شوید و با پایین آمدن از این خیابان از خیابان‌های قدیمی آیتن و همچنین خیابان سوسلو Süslü دیدن کنید.

بازدید از خیابان سوسلو Süslü در تور آنکارا

در روزهای اولیه شاید شما ترجیح بدهید که از مراکز خرید مهم این شهر دیدن کنید، اما اکثر توریست‌های تور آنکارا در هنگام دیدن از مقبره آتاتورک، این محله را نیز دیدن می‌کنند اما اینکه شما ابتدا به مقبره آتاتورک بروید و بعد به این محله و یا برعکس به شما و برنامه زمانی شما بستگی دارد.

امیدواریم که این مقاله شمارا با خیابان سوسلو Süslü و همچنین محله زیبا و قدیمی اطراف آن‌که دیدن آن خالی از لطف نیست آشنا کرده باشد و راهنمایی برای شما هنگام بازدید ازآنجا باشد و همچنین آرزو می‌کنیم از سفر خود و تور آنکارا لذت ببرید.