بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا مکانی که حتماً باید از آن در تور آنکارا  دیدن کنید.

حتماً زمانی که در ترکیه و تور آنکارا به سر می‌برید، علاوه بر خرید از مراکز مهم خرید شهر و همچنین بازدید مکان‌های تفریحی و تاریخی این شهر زیبا، خوب است از خیابان‌های قدیمی و پر از جذابیت آنکارا هم دیدن کنید.

آنکارا دارای خیابان‌های قدیمی و متعددی مثل بلوار آتاتورک و بلوار قاضی مصطفی کمال است که هر دو آن‌ها به نام مصطفی کمال آتاتورک است که رهبر استقلال و آزادی ترکیه است.

بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا خیابانی است که در منطقه شیک و مدرن شهر قرار دارد و شما در این خیابان می‌توانید انواع رستوران‌ها و کافه‌ها و همچنین تعداد زیادی فروشگاه و تعدادی مرکز خرید مهم را پیدا و از آن‌ها بازدید کنید.

با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشترین اطلاعات را درباره بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا بدانید.

بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا مکانی که حتماً باید از آن در تور آنکارا  دیدن کنید.

درباره بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا

بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا از خیابان‌های بسیار قدیمی ترکیه است که همان‌طور که گفته شد به نام مصطفی کمال آتاتورک است.
این خیابان در زبان ترکی بلوار Gazi Mustafa Kemal شناخته می‌شود که به‌اختصار به آن بلوار GMK هم میگویند.

بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا در انتهای اتوبان D.400 قرار دارد که از مرکز اصلی شهر می‌گذرد. این خیابان از سمت شرق مشرف‌به محله مرسین و همچنین خیابان Ziya Golap می‌شود. اگر از شرق این خیابان شروع به حرکت کنید و به سمت غرب بیایید ابتدا در این خیابان شهرداری آنکارا را می‌بینید که ساختمانی مشخص دارد و رفت و آند زیادی در آن صورت می‌گیرد. جلوتر به پلی مارسید که از خط راه‌آهن عبور می‌کند.
و در انتهای غربی این خیابان به چهارراهی بزرگ مارسید که خیابان‌های Dogol و ant و همچنین بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا را به هم متصل می‌کند.

در دو طرف بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا می‌توان فروشگاه‌های متعدد و گاهی کارگاه‌های کوچکی دید که مشغول کار و تجارت هستند.
بیمارستان بزرگ مرسین هم در سمت جنوبی این بلوار قرار دارد.

بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا مکانی که حتماً باید از آن در تور آنکارا  دیدن کنید.

ازآنجاکه بلوار قاضی مصطفی کمال در شیک‌ترین و مدرن‌ترین محله‌های آنکارا قرار دارد، مجتمع‌های مسکونی پرتراکم و زیادی در انتهای این خیابان قرار دارد.

در نزدیکی بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا بلوارها و خیابان‌های دیگری وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

خیابان عصمت اینونو Ismet inunu:

این خیابان دارای فروشگاه‌های متعددی است و همچنین در آن پارکی نیز وجود دارد. همچنین میدان بزرگی با همین نام در این خیابان می‌توانید ببینید.

بلوار آتاتورک:

که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بلوار آنکارا است و پر از فروشگاه‌ها و مناطق مهم این شهر تاریخی است که در تور آنکارا حتماً باید از آن دیدن کنید. در مقاله بلوار آتاتورک می‌توانید بیشتر درباره این خیابان بدانید.

محله کاواکلیدره:

این محله از مدرن‌ترین و زیباترین محله‌های شهر آنکاراست و برج محروف آتاکول در همین منطقه قرار دارد. در این منطقه می‌توانید خانه‌های بسیار مجلل و هم‌چنین فروشگاه‌های لوکس و گران‌قیمت را ببینید.

تاریخچه بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا

در سال ۱۹۵۰،  بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا به‌عنوان کمربندی در شمال غربی شهر ساخته شد تا از میزان ترافیک کامیون‌ها و ماشین‌های بین‌شهری در آنکارا بکاهد!
اما بعد از ساخته‌شدن این خیابان جمعیت آنکارا تا ۱۰ برابر رشد کرد و شهر در بالای این بلوار هم رشد کرد که امروزه بعد از حدود ۷۰ سال، این بلوار در مرکز شهر قرار دارد.

هم‌اکنون  بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمد ترین بلوارهای این شهر است که شما در تور آنکارا حتماً باید از آن دیدن کنید.

بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا مکانی که حتماً باید از آن در تور آنکارا  دیدن کنید.

بازدید از  بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا

اگر در تور آنکارا می‌خواهید از خیابان‌های این شهر دیدن کنید به شما پیشنهاد می‌شود که ابتدا از  بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا و همچنین بلوار آتاتورک آنکارا دیدن فرمایید و بعدازآن به خیابان‌های دیگر مهم همچون خیابان‌های هفتم (که به عشق‌آباد هم شناخته می‌شود) برای رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های زیبا و همچنین خیابان پر از فروشگاه تونالی هیلمی، برای خریدی جانانه بروید.

دسترسی به  بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا

ازآنجاکه  بلوار قاضی مصطفی کمال آنکارا در مرکز شهر و در جوار مراکز مهم شهر قرار دارد دسترسی به آن بسیار آسان است و سراسر این خیابان دارای ایستگاه‌های اتوبوس و مترو است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم از اتوبوس برای گشتن خیابان‌های آنکارا در تور آنکارا استفاده کنید. چراکه در عین صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت‌وآمد می‌توانید خیابان‌های آنکارا را به‌خوبی ببینید و از آن‌ها لذت ببرید.