پارک ملی گوللوک داغی یکی از تفریحات شهر آنتالیا

پارک ملی گوللوک داغی که به عنوان یکی دیگر از پارک‌های ملی این شهر شناخته می‌شود مکان مناسبی برای تفریح و گردشگری محسوب می‌گردد. به دلیل وجود مناظر و همچنین جاذبه‌های زیبای طبیعی که در این پارک ملی قرار دارد این پارک یکی از مناطق مهم برای گردشگران و توریست های  تور آنتالیا از مناطق مختلف دنیا محسوب می‌گردد. این پارک ملی که در نقطه غربی و در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر زیبای انتالیا واقع شده است در قسمت داخلی مرزی به نام کورکوتللی بنا شده است که می‌توان از راه خشکی با مسافت ۲۳ کیلومتری از شهر انتالیا به پارک ملی گوللوک داغی رسید البته یادآور می‌شویم که قسمت‌هایی از مناطق بوردور تا دوزلر چامی در احاطه خود گرفته است. این مکان تفریحی و دیدنی توریست پذیر به شهر تاریخی و باستانی ترمسوس با مسیری که آسفالت شده و با فاصله‌ای ۹ کیلومتری ختم می‌شود. بنابراین این چنین جاذبه‌هایی که در اطراف پارک ملی گوللوک داغی و همچنین در محوطه داخلیان قرار می‌گیرد می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر به این قسمت از شهر آنتالیا در کشورترکیه محسوب گردد.

پارک ملی گوللوک داغی یکی از تفریحات شهر آنتالیا

ویژگیهای پارک ملی گوللوک داغی

مسلماً یکی از ویژگیهای پارک ملی گوللوک داغی وجود سرسبزی و همچنین درختان و گیاهان منحصر به فردی است که به فضای این پارک نمای زیبا و جلوه خاصی بخشیده است. درختان سرسبز که با حالتی خمیده بر روی رودخانه‌ای که در این پارک وجود دارد حالتی زیبا و چشم نواز را به محیط این پارک ملی بخشیده است. زیبایی خیره کننده پارک ملی گوللوک داغی آنچنان دل فریب است که کمتر کسی یافت می‌شود که محصور این زیبایی چشم نواز در این پارک نشده باشد. البته وجود گیاهان با تنوع بسیاری که در پارک ملی گوللوک داغی وجود دارد باعث شده است که توریست‌ها و گردشگران بسیاری به این مکان زیبا و گیرا جذب شوند. با ورود به این پارک شما می‌توانید مناظر زیبا و دلفریب را مشاهده کنید که باعث می‌شوند شما در این مکان دلبسته و توان رفتن از ان را نداشته باشید. همچنین در وصف زیبایی پارک ملی گوللوک داغی می‌توان گفت که این پارک از درختان سربه فلک کشیده و سرسبز و با گونه‌های متفاوتی از انواع گیاهان پوشیده شده است که اینگونه از ویژگی‌هاست که جلوه خاصی را به فضای آن داده است.

پارک ملی گوللوک داغی یکی از تفریحات شهر آنتالیا

موزه هایی جالب در پارک ملی گوللوک داغی

یکی دیگر از امتیازاتی که پارک ملی گوللوک داغی در خود دارد وجود مکان‌هایی به نام موزه در فضای داخلیش می‌باشد. موزه‌هایی با نام‌های فلورا و فائونا که در قلب پارک ملی گوللوک داغی قرار گرفته که محیطی منحصربه فرد و جاذبه گردشگری به ان داده است. این چنین مکان‌های جالبی در فضایپارک ملی گوللوک داغی باعث شده است روزانه تعداد بسیاری گردشگر تور آنتالیا و همچنین توریست برای دیدن حشرات و هم چنین فسیل‌های انواع مختلفی از حیوانات و جانوران, به این مکان سرازیر شوند. علاوه بر وجود این دو موزه زیبا و جذاب در غرب این پارک ملی شما می‌توانید نمونه‌های از محل‌های عبور طبیعی و جالب را مشاهده کنید که مسئولین در حال ساخت و اتمام آن‌ها می‌باشند. همانطور که در ابتدای این مقاله به آن هم اشاره شد در نزدیکی این پارک در حدود ۹ کیلومتری آن شهر باستانی ترمسوس قرار دارد که دارای مکان‌های دیدنی از جمله قبرهای تزیین شده و همچنین آب‌انبارهای زیبا می‌باشد که به این شهر حالتی باستانی و زیبا داده است و سبب شده بازدیدکنندگان بسیاری به این پارک جذب شوند.

پارک ملی گوللوک داغی یکی از تفریحات شهر آنتالیا