لمس دنیای قدیم در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

در هر سال به ویژه در فصل تابستان افراد بسیار زیادی با تهیه تور آنتالیا به این شهر تاریخی و تفریحی می‌آیند تا علاوه بر بهره مند شدن از تفریحات وآبی و ساحل مدیترانه‌ای شهر آنتالیا، از بازدید مکان‌های قدیمی و تاریخی این شهر هم بهره مند شوند.
یکی از بهترین مکان‌های دیدنی شهر آنتالیا که بازدید از آن می‌تواند برای شما و دوستداران مکان‌های تاریخی بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد، شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا می‌باشد که در اصل شهر قدیمی آنتالیا بوده که آنتالیا امروزه در اطراف آن رشد پیدا کرده است.
اگر به این مکان دیدنی علاقه دارید و قصد بازدید از آن را دارید با ما در این مطلب همراه باشید تا با شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا، مکان آن، امکانات موجود در آن و همچنین نحوه دسترسی به آن به صورت کامل آشنا شوید.

لمس دنیای قدیم در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

درباره شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا یک شهر بسیار تاریخی واقع در قلب شهر آنتالیا می‌باشد که تا سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم، در اصل خود شهر آنتالیا محسوب می‌شده و آنتالیا محدود به دیوارهای این شهر بوده است.

این شهر باستانی زیبا در مرکز شهر آنتالیا و در جوار دریای مدیترانه قرار دارد که در بندر آن، یک بندر گاه قایق رانی وجود دارد که قدمت آن به زمان رومی‌های باستان و بیش از هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

معنی کلمه کاله ایچی به معنی درون قلعه و یا قلعه درونی در زبان ترکی شناخته می‌شود و از آن جا که شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا در اصل یک قلعه بزرگ با دیوارهای اطراف آن محسوب می‌شود، گویای ظاهر و تاریخ این مطقه زیبا می‌شود.

امروزه در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا می‌توان خانه‌های بسیار زیبا و قدیمی را دید که که همگی دارای معماری زمان عثمانی‌ها با دیوارهای سفید و پنجره‌های چوبی هستند.
یکی از ویژگی‌های بسیار بازر خانه‌ها و بناهای موجود در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا، سقف شیروانی قرمز رنگ آن‌ها است که نمای بسیار جذاب و دوست داشتنی را به این منطقه‌ی زیبا داده است و از آن جا که تمامی خانه‌های این منطقه قدیمی و باستانی هستند، شهرداری آنتالیا در این مکان اجازه ساخت و ساز را به هیج کس نداده و ساکنین و مالکان تنها می‌توانند خانه‌ها و بناها را به همان شکل باز سازی و ترمیم کنند.
همان طور که در بالا گفته شد شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا یک مکان با بناهای بسیار قدیمی می‌باشد که دارای روح هستند و قطعاً با رفتن به این مکان می‌توانید روح زنده و سرشار از انرژی این مکان را حس کرده و از آن لذت ببرید.
یکی از ویژگی‌های اصلی دیگر آن خیابان‌های سنگ فرش و مغازه‌های بسیار جذاب آن است که نظر شما را جلب خواهد کرد و میتوانید از قدم زدن در این خیابان‌های پر پیچ و خم قدمی لذت فروانی ببرید.

برای ورود به شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا باید از یکی از ۳ دروازه آن وارد شوید که اصلی‌ترین، قدیمی‌ترین و زیباترین دروازه شهر قدیمی، کاله کاپیسی می‌باشد که پیشنهاد ما برای شما نیز ورود از همین دروازه است.

لمس دنیای قدیم در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

تاریخچه شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

تاریخچه شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا به زمان ما قبل تاریخ بر می‌گردد و این شهر حکومت‌ها و دوران مختلفی را به خود دیده است.
از دوران‌ها و حکومت‌هایی که شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا تحت سلطه آن‌ها بوده و آن‌ها در این شهر زندگی می‌کردند می‌توان به ترتیب موارد زیر را نام برد:

  • زمان رومی‌ها و امپراطوری های رومی در هزاره قبل از میلاد
  • بیزانس‌ها که تاریخ آن‌ها به چند صده قبل از میلاد و بعد از آن بر می‌گردد.
  • سلجوقیان که ترک‌های سلجوق بودند که قبل از حکومت عثمانی‌های بر ترکیه و این منطقه حکم رانی می‌کردند.
  • عثمانی‌ها که بعد از سلجوقیان که از ۶۰۰ سال پیش تا جنگ جهانی اول بر منطقه ترکیه حکومت می‌کردند.
  • جمهوری ترکیه کنونی که تا امروز در این منطقه حاضر بوده و امروزه این منطقه تحت حکومت و  ملکیت دولت ترکیه می‌باشد.

بعد از جنگ جهانی اول و تشکیل جمهوری ترکیه بعد از نابودی حکومت و دودمان عثمانی، دولت جدید ترکیه سعی در نگهداری از آثار تاریخی بسیار ارزشمند این کشور زیبا و بزرگ می‌کرد و در این راستا موزه‌ها و مکان‌های دیدنی باستانی زیادی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند که این شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا هم یکی از همین مکان‌ها بود.

البته شهر آنتالیا به صورتی که امروزه دیده می‌شود، بعد از اتمام جنگ جهانی دوم شکل گرفت و نام گذاری شد اما قبل از آن شهر آنتالیا محدود به دیواره‌های شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici بوده است که امروزه در مرکز شهر آنتالیای کنونی قرار دارد.

البته این نکته را باید بدانید که نام این شهر قبلاً آتالیا بوده و بعداً به آنتالیا تغییر پیدا کرده است. نام آتالیا از پادشاه آتالوس King Attalus که یکی از پادشاهان رومی بوده است آمده که در سال ۱۵۰ قبل از میلاد مسیح به این مکان آمده و آن را فتح کرده است. مجسمه‌ی این شخص را می‌توانید در سردر شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا پیدا کنید.

لمس دنیای قدیم در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

امکانات رفاهی و تفریحات شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

تا اینجا باید متوجه شده باشید که شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا دارای مکان‌های قدیمی و باستانی بسیاری در کنار هتل‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی متعدد قرار دارد و شما می‌توانید از تمام آن‌ها بازدید کرده و حضور در این مکان لذت ببرید.

در زیر مکان‌های برجسته تاریخی این منطقه زیبا را برای شما بازگو می‌کنیم:

  • مسجد محمود پاشا:
    این مکان در قرن ۱۸ ام ساخته شده است و در آن زمان یکی از ساختمان‌های مهم عثمانی‌ها محسوب می‌شده است و در آن می‌توانید معماری بسیار زیبای عثمانی را مشاهده کنید.
  • دروازه هادریان و امپراطوری روم  Uckapilar:
    این دروازه اصلی شهر در زمان رومی‌ها بوده است و در ۱۳۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و متشکل از ۳ دروازه کوچک می‌شود که نام ترکی آن هم گویای این موضوع است. این دروازه به افتخار ورود قیصر روم در آن زمان به این شهر ساخته شده است.
  • برج ساعت Saat Kulesi:
    که در زمان سلطان احمد دوم یکی از پادشاهان دودمان عثمانی‌ها ساخته شده است.
  • مناره Kesik minare:
    این بنا بقایای باقی مانده از یک معبد رومی‌ها در ۲۰۰ سال قبل از میلاد بوده که در قرن ۷ میلادی تبدیل به کلیسای بیزانس‌ها شده بود و بعد از آن در قرن نهم و با حمله اعراب و مسلمان شدن این منطقه، این مکان بازسازی شده و تبدیل به یک مسجد شد. این مکان نهایتاً در سال ۱۸۰۰ و در آتش سوزی ویران شد که امروزه بقایای آن در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا قرار دارد.
  • ۴۰ پله سنگی Kirkmerdiven:
    این مکان ۴۴ پله‌ی سنگی ساخته شده در دوران رومی‌ها می‌باشد. این پله‌ها منتهی به بندر گاه باستانی رومی‌ها در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا می‌شود.
  • بندر گاه قدیمی:
    این بندر گاه از زمان پیدایش این شهر شریان اصلی رفت و آمد آن بوده است تا اینکه در قرن بیستم بندر گاه جدیدی احداث شد و این مکان به مکان تاریخی و تفریحی مبدل گردید.
    امروزه در این بندر گاه می‌توانید قایق‌های تفریحی را ببینید و در کنار آن رستوران و کافی شاپ های متعددی قرار دارد.
  • برج سنگی Hidirlik Kulesi:
    این برج سنگی هم در زمان‌های بسیار قدیم نزدیک به ۲۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است و بعد از باز سازی در سال‌های بعد به عنوان یک فانوس دریایی از آن استفاده می‌شده است.
  • کوچه سنگ فرش:
    در این کوچه که دارای خانه‌هایی است که در زمان عثمانی ساخته شده، می‌توانید خانه‌های بازسازی شده زیبایی را مشاهده کنید که اکثراً به فروشگاه‌های مختلف و مسافر خانه‌های زیبا تبدیل شده‌اند.
  • خانه قدیمی Suna inan kirac:
    این مکان که امروزه یکی از موزه‌های برجسته در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا محسوب می‌شود دارای حیاطی بسیار دیدنی و سر سبز است که در آن موزه‌ای قرار دارد و در کنار آن‌ها کافه‌های متعدد و فروشگاه‌های سوغاتی قرار دارند.

هتل‌های موجود در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

همان طور که در بالا گفته شد هتل‌های زیادی در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا قرار دارد که می‌توانید با قیمت‌های بسیار مناسب در آن‌ها اتاق کرایه کنید که در زیر بهترین آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • هتل Old Town Delux: که یک هتل بسیار شیک می‌باشد و دارای قیمتی متوسط حدود ۱۴۰ هزار تومان برای هر شب اقامت را به شما پیشنهاد می‌کند.
  • هتل White Garden: یکی از زیباترین هتل‌های موجود در این منطقه  با فضای سبز و محیطی سرشار از روح با قیمت متوسط ۱۰۰ هزار تومان در شب
  • پانسیون Baccus: یک مسافر خانه مجهز با قیمتی بسیار پایین در حدود شبی ۸۰ هزار تومان.
  • مجتمع مسکونی Puding Marina: که یک هتل آپارتمان است و قیمت‌های مناسبی را ارئه می‌کند و بهترین ویژگی آن نزدیکی به بندر گاه قدیمی شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا است

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا می‌توانید از امکاناتی نظیر فروشگاه‌های سوغاتی و مراکز تفریحی شامل رستوران‌ها و کافی شاپ ها و بارهای متنوع این منطقه هم بهره مند شوید و از آن‌ها لذت ببرید.

لمس دنیای قدیم در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

بازدید از شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

در طول بازدید از شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا از آن جا که این مکان دارای مکان‌های دیدنی متعددی است، دوران خوشی را تجربه خواهید کرد.

پیشنهاد ما برای شما رفتن و بازدید  از مکان‌های دیدنی این منطقه در صبح زود می‌باشد تا بعد از دیدن مناطق قدیمی آن بتوانید در نزدیکی بندر گاه و در کافه مشهور Hesapci sokak که یک کافه تراس دار می‌باشد استراحت کرده و از چشم انداز خیره کننده دریای مدیترانه و همچنین مکان‌های دیدنی شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا لذت ببرید.
بعد از آن می‌توانید با قدم زدن در پارک Karaalioqlu که در امتداد جنوب غربی شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا قرار دارد، غروب دل انگیز آفتاب را در آب‌های نیلگون مدیترانه تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

ضمن بازدید ذاز شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا فراموش نکنید که این مکان دارای مکان‌های دیدنی بسیار زیادی است و فراموش نکنید که از تک تک آن‌ها دیدن کنید و لذت ببرید.
در ضمن می‌توانید در طول بازدید از این شهر قدیمی، عکس‌های فوق العاده و زیبایی بگیرید پس دوربین خود را به هیچ وجه فراموش نکنید.

بازدید از شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا می‌تواند کل روز شما را بگیرد و ما به شما پیشنهاد داریم که یک روز خود از تور آنتالیا را به گشتن و دیدن این منطقه بگذرانید و اگر برای شما مقدور بود شب را در یکی از مسافر خانه‌های این منطقه آرام و قدیمی بگذرانید تا از جشن‌های شبانه در بارهای موجود در این منطقه بهره مند شوید.

لمس دنیای قدیم در شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

دسترسی به شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

برای دسترسی به شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا به راحتی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل یک تاکسی و یا اتوبوس می‌توانید به کاله کاپسی که میدان اصلی شهر است و برج ساعت در کنار آن قرار دارد بیایید.
بعد از آن در جهت مخالف برج ساعت می‌توانید مجسمه پادشاه آتالوس را ببینید و در  نزدیکی آن با پای پیاده با ورود به کوچه Uzun Carsi sokaki دقیقاً در روبروی برج ساعت، به شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا دسترسی پیدا کنید.

در زیر آدرس مکان‌های دیدنی شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا که به شما توصیه کردیم را ذکر می‌کنیم:

آدرس و شماره تلفن خانه قدیمی Suna innan kirac:

Suna-İnan Kıraç Kaleiçi Museum, Barbaros Mahallesi Kocatepe Sokak No: 25 Kaleiçi, Antalya, Turkey,
+۹۰ ۲۴۲ ۲۴۳ ۴۲ ۷۴

آدرس و شماره تلفن کافه تراس:

Terrace Café, Selçuk Mahallesi, Dizdar Hasan Sokak No:16, Antalya, Turkey,
+۹۰ ۵۳۵ ۹۴۷ ۵۲ ۱۲

آدرس پارک Karaalioqlu:

Karaalioğlu Park, Antalya, Turkey

آدرس شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا

Kaleiçi , Antalya, Turkey

در آخر آرزو داریم تا از بازدید خود از شهر قدیمی کاله ایچی Kaleici آنتالیا لذت ببرید و همچنین خاطرات طلایی و عالی را در تور آنتالیا برای خود و همراهانتان بسازید. امیدواریم این مطلب شما را به خوبی با این مکان دیدنی شهر آنتالیا آشنا کرده باشد.