لمس دستان طبیعتی حیرت انگیز در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

تور آنتالیا همواره انتخاب هزاران نفر در سال است تا با تهیه آن به این شهر زیبا آمده و از مکان‌های دیدنی آنتالیا بازدید کنند.
شهر آنتالیا که از آفتاب و ساحل بسیار عالی مدیترانه‌ای بهره مند است همواره مقصد توریستی پیشنهادی ما برای عزیزانی بوده که دوست دارند علاوه بر خرید و دیدن مکان‌های تاریخی، از ساحل و آفتاب و طبیعت بی نظیر مدیترانه‌ای لذت ببرند.
یکی از مکان‌های دیدنی آنتالیا که دیدن آن می‌تواند یک روز از روزهای شما را تبذیل به روزی بهشتی و عالی کند، پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا می‌باشد که یکی از زیباترین پارک‌های طبیعی در جهان محسوب می‌شود.

اگر به پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا علاقه دارید و قصد دارید در تور آنتالیا از آن بازدید کنید با ما در این مطلب همراه باشید تا با این مکان حیرت آور، ویژگی‌های آن، امکانات آن و همچنین نحوه دسترسی به آن به طور کامل آشنا شوید.

لمس دستان طبیعتی حیرت انگیز در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

درباره پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا یک پارک طبیعی است که هم از ساحل و هم از کوه‌ها و جنگل‌های طبیعی بسیار زیبایی بهره می‌برد و در این پارک می‌توان از دریا تا آسمان را به خوبی دید.

در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا فعالیت‌های متعددی نظیر بازدید از مکان‌های دیدنی باستانی، بهره بردن از گونه‌های متنوع گیاهی، کمپ و پیک نیک، پیاده روی، لذت بردن از منظره و عکاسی‌های عالی و موارد بسیار دیگر را می‌توان انجام داد و از همه‌ی آن‌ها نهایت لذت را برد و بهره مند شد.

پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا که در ۱۵ کیلومتری شهر آنتالیا و در حاشیه‌ی کوه‌های ساحلی استان آنتالیا قرار دارد، در ۱۶ ام ماه مارس سال ۱۳۷۲ به عنوان یک پارک ملی احداث شد که تا امرزه از آن مراقبت‌های ویژه‌ای انجام شده و امکانات رفاهی فوق العاده ای نظیر تلکابین به این مجموعه افزوده شده است.

پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا که دارای وسعت ۳۴,۴۲۵ هکتار می‌باشد یکی از عظیم‌ترین پارک‌های طبیعی منطقه و اروپا محسوب می‌شود که شما در تور آنتالیا امکان بازدید و ماندن در این جنگل‌های بکر و زیبا را خواهید داشت.
این جنل ها و کوه‌ها از سارسون شروع شده و تا نزدیکی آنتالیا و از آن طرف تا کومولجا و به موازات دریای مدیترانه تا منطقه‌ای به نام گلی دنیا بور نی ادامه دارد.

کوه‌های جوان بی داغلاری Beydağları که پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا در آن قرار دارد غربی‌ترین کوه‌های این ناحیه هستند که دارای سنگ‌ها بزرگ و عظیم به عنوان سنگ‌های پایه‌ی کوه می‌باشد و دارای ارتفاع ۷۰۰ متر می‌باشند که پوشش جنگلی از درختان سرو بسیار بلند و سر به فلک کشیده باعث می‌شود تا این کوه بسیار بلندتر از آن چه هست به نظر برسد.

لمس دستان طبیعتی حیرت انگیز در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

در این ناحیه و پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا ۸۶۵ گونه‌ی مختلف گیاهی زندگی می‌کنند و تنها ۲۵ عدد از آن‌ها به طور خاص در این منطقه موجود می‌باشند که در زیر نمونه‌هایی از آن‌ها را برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • درختان مو
  • درختان ساحلی
  • خرزهره‌های بلند و سر سبز
  • انجیر کوهی
  • کاج بلند جنگلی
  • سروهای بلند

همچنین در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا حیوانات بسیار زیادی زندگی می‌کنند که به دلیل اینکه این مکان دارای شرایط مناسب و عالی مدیترانه‌ای است، زیست گاه عالی برای این نوع از حیوانات محسوب می‌شود که در زیر نمونه‌هایی  از این حیوانات را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • خرس قهوه‌ای و مشکی
  • گرگ
  • روباه
  • بز کوهی
  • سیاهگوش
  • خرگوش‌های کوهی
  • سنجاب
  • سمندر
  • لاکپشت
  • لاکپست های دریایی
  • پرندگان بسیار متنوع مانند گنجشگ، قرقاول کوهی و…
  • مار
  • مارمولک
  • و….

جالب اینجاست که بدانید حیوانات این مکان تماماً تحت حمایت ارتش و دولت ترکیه هستند و شما به هیچ عنوان در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا حق شکار ندارید. این حمایت به قدری است که در فصل تخم گذاری لاکپشت های دریایی منطقه تخم گذاری شده توسط آن‌ها در نزدیکی ساحل توسط نیرو های مسلح تحت کنترل هستند و نمی‌توان از این منطقه دیدن کرد.

در سال‌های اخیر در این پارک طبیعی یک تلکابین ساخته شده است تا افراد مراجعه کننده بتوانند به راحتی به بالای این کوه دسترسی داشته باشند.
در کنار تمامی این‌ها پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا دارای یک شهر قدیمی بسیار باستانی و یک آتش جاودانه است که هزاران سال است دارد می‌سوزد و همچنان باقی مانده نیز است که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و لذت ببرید.

تاریخچه پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا از آن جا که دارای نقشی بسیار مهم در محیط زیست و زیست بوم منطقه دارد، با کشف این اهمیت و مهم شدن مناطق طبیعی و به خطر افتادن این مناطق توسط انسان‌ها، در سال ۱۹۷۰ تصمیم دولت ترکیه بر آن شد تا از این منطقه به صورت ویژه‌ای حفاظت شود و در کنار آن مردم بتوانند به راحتی و با آسودگی از این منطقه دیدن کرده و از آن لذت ببرند برای همین در سال ۱۹۷۲ این مکان توسط وزارت محیط زیست ترکیه ساخته شد تا مردم بتوانند این امکانات را داشته باشند.

اما تاریخچه پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا به این زمان بر نمی‌گردد! یکی از مکان‌های دیدنی موجود در این منطقه شهر باستانی بسیار قدیمی Lycia است که متعلق به بیش از ۴ هزار سال پیش می‌باشد و این نشان دهنده‌ی این موضوع است که این مکان از سال‌های دیرینه مورد توجه انسان‌ها بوده است و در آن تمدن و سکونت متمدن وجود داشته است.

تفریحات و امکانات پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا از آنجا که مکانی وسیع و بسیار بزرگ می‌باشد دارای امکانات و تفریحات زیادی است که این امکانات و تفریحات متعدد را در زیر برای شما نام برده و درباره هر کدام توضیح می‌دهیم:

پلاژهای چیلاری و آدراسان:

در این پلاژها که مجهز و با امکانات هستند می‌توانید از دریا و ساحل مدیترانه‌ای لذت برده و ورزش‌های ساحلی را انجام دهید.
همچنین در تخت‌های متعدد که در امتداد ساحل قرار دارد می‌توانید حمام آفتاب گرفته و در رستوران‌ها و کافی شاپ های پلاژ غذا و نوشیدنی مورد علاقه خودتان را تهیه و نوش جان کنید.

تفرجگاه‌های داخل جنگل:

پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا از آنجا که دارای طبیعتی عالی و محیط بی نظیر برای ماندن و کمپ می‌باشد و هر ساله افراد زیادی به این منطقه می‌آیند، برای رفاه این عزیزان در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا تفرج گاه‌های مختلفی ساخته شده که افراد می‌توانند در آن‌ها مانده و از امکانات متعدد آن‌ها نظیر سرویس بهداشتی، چادرهای عالی و مکان‌های کلبه شکل برای ماندن در شب استفاده کرده و لذت ببرند.
از معروف‌ترین تفرج گاه‌های جنگلی پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا می‌توان به تفرجگاه توپچام، کوچوک چاتلی جاک، بیوک چاتلی جاک، و کارقی جاک و … اشاره کرد.

چادرها:

در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا تعداد بیش از ۳۳۰ چادر حرفه‌ای برای کمپ کنندگان و بازدید کنندگان این مکان وجود دارد تا فراد در نقطه‌های مختلف این مکان نظیر جاهای ساحلی گرفته تا وسط جنگل بتوانند به راحتی مانده و کمپ کنند و بتوانند به سادگی استراحت کنند.

ساحل چیرالی، المپوس، یانارتاش:

این ساحل‌ها در بخش‌های مختلف پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا قرار دارد که در آن‌ها می‌توانید از تمامی تفریحات ساحلی در کنار منظره‌ای فوق العاده از غروب و طلو.ع خورشید لذت برده و بهره مند شوید.
بندر یانارتاش که در آن آتش‌های همیشه روشن قرار دارد، در قسمتی از آن قایق‌های تفریحی هم اجاره داده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را کرایه کرده و از قایق سواری لذت ببرید.

آتش همیشه روشن یانارتاش Yanartaş :

این آتش که به جرئت می‌توان گفت بسیار حیرت آور و دیدنی است، از گازهای ذخیره شده در سفره‌ی زیرین کوه‌های واقع شده در پایین پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا  تغذیه می شود که از هزار سال پیش تا الان همچنان می‌سوزد و دارای گاز است!

این مکان از پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا از دیر باز مورد توجه بوده طوری که در کتاب هومر ایلیاد به آن اشاره شده و از آن به “نام آتشی که هیچ وقت خاموش نمی‌شود” یاد شده که معنی کلمه‌ی یانارتاش هم آتش جاویدان است.

کمپ:

همانطور که در بالا گفته شد یکی ازتفریحات این منطقه ماندن در بخش‌های مختلف پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا است که می‌توانید هم خود چادر و امکانات برده و در هر جا که دوست دارید کمپ کنید یا اینکه در مکان‌ها مشخص شده توسط پارک که دارای امکانات خوبی مثل چادر است بمانید.
البته از آنجا که این منطقه دارای حیوانات خطرناک مانند خرس و گرگ است به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مکان‌های گفته شده و مشخص شده استفاده کنید تا از این حیوانات به صورت مطمئن در امان باشید.

کوه نوردی و پیاده روی:

اگر مثل اکثر افرادی که برای دیدن مناطق طبیعی سراسر جهان به سفر می‌روند عاشق کوه نوردی و پیاده روی‌های طولانی باشید این مکان می‌تواند مکانی عالی برای شما باشد تا از این ورزش دوست داشتنی لذت برده و از امکانات پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا استفاده کنید.

تلکابین:

درسال  ۲۰۰۶ در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا یک تلکابین بزرگ ساخته شد تا مردمی که به این پارک می‌آیند بتوانند به راحتی به بالای کوه‌های بی داغلار دسترسی پیدا کنند و از بالا بتوانند از مناظر حیرت آور این کوه و دریای مدیترانه لذت ببرند.
برای استفاده از تلکابین پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا باید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر به ایستگاه پایینی آمده و از آن بهره مند شوید. این تلکابین روزهای دوشنبه به صورت نیمه وقت باز می‌باشد.

لمس دستان طبیعتی حیرت انگیز در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

پاراگلایدینگ:

یکی دیگر از تفریحات پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا استفاده از پاراگلایدر می‌باشد!
در بالای این کوه می‌توانید با مقدار معقولی هزینه، در مدت ۲۰ دقیقه با همراهی یک خلبان ماهر از پاراگلایر استفاده کرده و لذت پرواز در صدر دریای مدیترانه را تجربه کنید.

مکان‌های تاریخی:

پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا همانطور که در بالا گفته شد از دیرباز و از هزاران سال پیش مورد توجه انسان‌ها بوده و می‌توانید در این منطقه از مناطق قدیمی مانند سایت تاریخی و باستانی Lycia و شهر باستانی ترمسوس دیدن کرده و از آن لذت فراوانی ببرید.

رستوران‌ها و کافی شاپ:

پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا آنقدر گسترده و بزرگ است که در مکان‌های مختلفی از آن مانند لب ساحل، داخل جنگل و بالای کوه می‌توانید رستوران‌ها و کافی شاپ های متعددی را پیدا کنید تا در آن‌ها استراحت کرده و از غذاهای ترکی و خارجی لذت برده و نوشیدنی مورد علاقه خود را نوش جان کنید.

موزه:

در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا همچنین یک موزه قرار دارد که در آن از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این مکان یاد شده و کالاهای یافت شده در این منطقه که متعلق به هزاران سال پیش می باشد در این موزه نگهداری می‌شود.

لمس دستان طبیعتی حیرت انگیز در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

بازدید از پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

بازدید از پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا از آن جا که این چارک بسیار مجهز و عالی می‌باشد می‌تواند بسیار لذت بخش و بدون دردسر صورت گیرد و باعث ساختن خاطراتی طلایی در تور آنتالیا شما شود.

در بازدید از پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا فراموش نکنید که از مکان‌ها مختلف این پارک دیدن کنید و از آن لذت ببرید.
در کنار بازدید از این پارک می‌توانید از روستای چام یووا که در جنوب این پارک و در نزدیکی شهر کمر قرار دارد هم بازدید کنید و از امکانات بسیار متعدد توریستی و تفریحی آن جا لذت ببرید.

دسترسی به پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

همانطور که در بالا مطلع شدید پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا در فاصله‌ای بین ۱۵ تا ۶۵ کیلومتر از آنتالیا قرار دارد و در هنگام تور آنتالیا می‌توانید با استفاده از سرویس‌های ویژه تورهای این پارک و یا استفاده از وسایل نقلیه نظیر اتوبوس و مینی بوس و تاکسی به این مکان بروید.

بهترین راه و پیشنهاد ما به شما استفاده از سرویس‌های ویژه‌ی پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا است و شما با سوال از متصدی هتل خود می‌توانید به راحتی یکی از این مینی بوس ها و یا اتوبوس‌ها را پیدا کرده و با آن‌ها به راحتی به این مکان بیایید.

اما اگر علاقه مند به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بودید می‌توانید با سوار شدن بر اتوبوس‌ها و مینی بوس های بین شهری که آنتالیا را به سمت Kemer ترک می‌کنند شده و در طول مسیر در درب‌های مختلف پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا پیاده شوید و به پارک دسترسی پیدا کنید.
همچنین می‌توانید در شهر Kemer پیاده شوید تا با مراجعه به تله کابین که در نزدیکی همین شهر قرار دارد به کوه‌های بالایی این پارک رفته و از دسترسی آسان به این مکان بهره مند شوید.

شما همچنین می‌توانید با کرایه کردن یک تاکسی به پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا بیایید اما هزینه‌ای سرسام آور را برای شما در پی خواهد داشت برای همین به شما اصلاً این راه را پیشنهاد نمی‌کنیم.

لمس دستان طبیعتی حیرت انگیز در پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

آدرس پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

Arslanbucak Mahallesi, 07980 Kemer/Antalya, Turkey

شماره تلفن پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا

۰۰۹۰ ۲۴۲ ۳۴۵ ۱۴ ۶۵

در آخر آرزو داریم تا سفری بسیار عالی و خوش را در تور آنتالیا و بازدید از پارک کوه‌های المپوس بیگ Olympus bey آنتالیا تجربه کنید و امید داریم این مطلب شما را به خوبی با این مکان دیدنی آنتالیا آشنا کرده باشد.
اگر به این مکان رفته‌اید و از آن لذت برده‌اید باعث افتخار ماست تا تجربیات و خاطرات خود را از این مکان تفریحی و دیدنی در زیر این مطلب با ما در میان بکذارید.