منطقه کمر، روستایی جذاب در حاشیه شهر آنتالیا

در نزدیکی شهر آنتالیا در مسافتی حدود ۴۳ کیلومتر از آن، روستای جذاب و زیبا با جمعیتی بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر به نام منطقه کمر قرار دارد. ” کوه‌های توروس” در این منطقه آن را احاطه کرده‌اند و به دلیل وجود آب‌وهوای کوهستانی و همچنین وسعت سواحل اختصاصی که به ۵۲ کیلومتر می‌رسد. همچنین به دلیل جنگل‌هایی با درختان مرتفع، این منطقه مکان و گزینه مناسبی برای گردشگران و بازدیدکنندگان محسوب می‌گردد. منطقه کمر که به‌منظور جذب توریست و گردشگری در سال‌های اخیر بناشده باعث رشد اقتصادی جامعه ترکیه شده است. همچنین این منطقه به‌عنوان نمونه‌ای بارز از منطقه‌ای به نام شهرنشینی امروزی تلقی گردد. شهرنشینی برپایه توریسم و گردشگر از بارزترین ویژگی‌های تأسیس این منطقه می‌باشد.ما همواره توضیه میکنیم که در تور آنتالیا حتما از این مکان دیدنی آنتالیا دیدن کنید.

منطقه کمر، روستایی جذاب در حاشیه شهر آنتالیا

ویژگی‌های منطقه کمر در حاشیه کوه‌های توروس

منطقه کمر تمام ویژگی‌ها و شرایط عالی و ایده آل را برای نام گرفتن به‌عنوان مکان توریستی جذاب و زیبا را در خود دارد. این منطقه زیبا با ساختار منحصربه‌فرد و باورنکردنی‌اش، از تعداد بسیاری هتل و تفرجگاه‌های دیدنی و تفریحات آبی و ساحلی برخوردار است. اغلب هتل‌های ۵ ستاره در این منطقه برای راحتی و آسایش مسافران دارای سواحل اختصاصی و شخصی می‌باشند که باعث ایجاد آرامش و آسایش برای میهمان‌هایشان می‌شوند. منطقه کمر به‌منظور آسایش و راحتی گردشگران و توریست از تعداد بسیاری رستوران، کافه و همچنین هتل‌های مجهز به تمام امکانات لازم برخوردار است. یکی از ویژگی‌های بارز منطقه کمر امکانات مناسب برای رسیدن و حمل‌ونقل به این منطقه است. مراکز خریدی که در منطقه کمر قرارگرفته‌اند می‌توانند گزینه‌های بسیاری در برابر شما برای خرید هدیه برای اقوام و آشنایانتان ارائه دهند.

منطقه کمر، روستایی جذاب در حاشیه شهر آنتالیا

سواحل زیبا و دیدنی منطقه کمر

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد یکی از ویژگی‌های بارز منطقه ی کمر، وجود سواحل زیبا و خوش آب‌وهوا است که می‌تواند زمینه مناسبی برای انجام انواع مختلف بازی‌های ساحلی و همچنین آبی محسوب گردد. چنین شرایطی در این منطقه سبب می‌شود بازی‌ها و تفریحاتی نظیر قایق‌سواری دریانوردی در کنار و حاشیه سواحل منطقه کمر توریست و گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. ساحل این منطقه دارای خلیج‌های منحصربه‌فرد در قسمت جنوبی‌اش است که شما می‌توانید برای دیدن یک غروب زیبا به این منطقه در ساعت‌های پایانی روز مراجعه کنید. احداث قسمت‌های پله مانند در ناحیه شمال منطقه کمر می‌تواند راه ارتباطی برای رسیدن شما به سواحل زیبای آن محسوب گردد؛ بنابراین تمامی امکانات لازم برای رسیدن به سواحل این منطقه و استفاده از انواع بازی و تفریحات مهیج آبی برای بازدیدکنندگان مهیا شده است. ” اتحادیه اروپا“به مناطق و قسمت‌هایی از کشورهای که دارای سواحل با آب‌وهوای تمیز و صاف می‌باشند پرچمی به نام آبی را اهدا می‌کند. جالب است بدانید که این منطقه و سواحل آن دارای پرچم آبی از سمت اتحادیه اروپا بدین منظور می‌باشند.

منطقه کمر، روستایی جذاب در حاشیه شهر آنتالیا

مناطق باستانی و تاریخی در منطقه کمر

 منطقه کمر با تمام ویژگی‌ها و شرایطی که برای جذب توریست در خود دارد، از مناطق و مکان‌های باستانی و زیبا مانند ” لیکیا پاسه لیس“که در سمت ۱۶ کیلومتری منطقه کمر واقع است، می‌توان نام برد. این شهرستان که به‌صورت تاریخی و باستانی در حاشیه این منطقه زیبایی و جلوه خاصی را از خود نمایان می‌کند، می‌توانند قطب مناسبی برای جذب گردشگران باشد. دیوار سفید و همچنین ” دروازه هادریان” نمونه‌ای دیگر از مناطق باستانی این منطقه محسوب می‌شوند که از دوران رومیان در این شهر باقی‌مانده‌اند.

خلاصه‌ای از منطقه تاریخی کمر:

  • کمر درواقع یک روستای کوچک خوش آب‌وهوا هست.
  • این منطقه توسط کوه‌های توروس احاطه‌شده است.
  • این منطقه دارای مناطق باستانی زیبایی است.
  • منطقه کمر دارای سواحل زیبایی است.

در آخر امید داریم شما از سفر خود به تور آنتالیا لذت ببرید و خاطرات طلایی و زیبا را در کنار عزیزان با بازدید از مکان های دیدنی آنتالیا تجربه کنید.