بازار فرش لیدیا سوزانی در محله قدیمی

در چند دهه اخیر ترکیه شاهد رشد صنعت توریست بوده و میزبان توریست‌های زیادی بوده است. این پیشرفت را مدیون هتل‌های لوکس و ارزان قیمت، پوشاک ارزان و مقرون به صرفه، مکان‌های دیدنی و گردشگری و بازارهای محلی نظیر بازار فرش لیدیا سوزانی آنتالیا می‌باشد. تور آنتالیا و تور استانبول جز محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه می‌باشند. افراد در تور آنتالیا به دنبال آرامش، طبیعت بکر، تفریحات آبی و مراکز خرید هستند اما بهتر است کمی از مراکز خرید لوکس و شیک دور شویم و به کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های قدیمی برویم. هستند افرادی که همیشه علاقه به خرید از فروشگاه‌های مدرن ولوکس ندارند و دوست دارند کمی در بازارهای محلی در میان مردم خونگرم وقت بگذرانند.

بازار فرش لیدیا سوزانی در محله قدیمی | تور آنتالیا

بازار فرش لیدیا سوزانی

کشورهایی که در آسیا واقع شده‌اند مخصوصاً مناطقی که در خاورمیانه هستند، از گذشته‌های دور در خانه‌هایشان از فرش استفاده می‌کردند و همچنان هنر فرش بافی در این کشورها دیده می‌شود. فرش‌های نفیس و منحصر فرد این مناطق همواره مورد توجه دنیا قرار گرفته است. در کل دنیا ایران را به نام فرش‌های مرغوبش می‌شناسند ولی کشورهای دیگری نظیر ترکیه و امارات محتده عربی هم هنر فرش بافی را دارند و مکان خوبی برای خرید فرش هستند. در آنتالیا بازار فرش لیدیا سوزانی مکانی است مملو از انواع فرش و زیر انداز در رنگ‌ها و طرح‌های چشم نواز. هرچند اطلاعات زیادی از قیمت‌ها در دسترس نیست ولی مشخص است حتماً کالای باکیفیت و مرغوب خواهید خرید.

بازار فرش لیدیا سوزانی در محله قدیمی | تور آنتالیا

 فرش در بازار فرش لیدیا سوزانی

فرش نه تنها در بازار فرش لیدیا سوزانی بلکه در تمام ترکیه محبوب است. کوچ نشین ها فرش‌ها را با نخ کردن پشم گوسفندان و رنگ کردن گیاهی می‌بافتند. طرح‌هایی که در فرش‌ها وجود دارد نشان از زندگی کوج نشینان است. روش سنتی بافت گلیم و فرش هنوز در روستاهایی که اطراف آنتالیا هست رونق دارد.

بازار فرش لیدیا سوزانی در محله قدیمی | تور آنتالیا

امیدواریم از تور آنتالیا خود لذت برده ببرید.